Lillemy36 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #101 Skrevet 2. oktober 2010 Ja hvem vet, jeg har hatt sykluser med bidronninggele før som har både blitt senere og til rett tid, men denne gangen ble den jo veldig sen...og jeg har tatt ganske bra med bidronninggelekapsler:-) Får håpe det er det som skal til da, at eggkvaliteten blir ordentlig bra:-) Har jo ett håp om at det skal gå denne gangen slik at jeg slipper å begynne på pergo....., men med min "flaks! så er jeg vel ikke såååå heldig!!!! Jeg er også ganske håpløs når det gjelder syptomer på at det har klaffet.... kjenner etter hvert ett lite stikk og ømme pupper, kvalme og you name it......fakta er vel at de aller fleste av oss ikke får tegn på graviditet før tidligst i uke 6-7..... så den mnd man ikke får pms symptomer er vel den mnd man skal begynne å håpe..... Pessimist på en lørdags morning:-s
mamma til twins Skrevet 2. oktober 2010 #102 Skrevet 2. oktober 2010 Ti hi.. Har vi begynt med symptompraten allerede? Akkurat det med ømme pupper har jeg jo skjønt at ikke nødvendigvis har med en graviditet å gjøre. Denne gangen kom det et par dager før EL. Jeg er overfølsom for hormoner, så det er ikke så rart at jeg er kvalm og har ømme pupper hver periode. Når jeg er gravid, så klarer jeg å holde ut på jobb litt ut i 6. uke, så er det sykemelding. Så jeg er nok av den typen som får symptomer allerede før positiv test. Det er bare så inni hampen irriterende at de falske symptomene er til forveksling lik de ekte. Jeg er egentlig også pessimist denne måneden, det er vel en naturlig forsvarsmekanisme etter så mange prøveperioder. Vi får sjå... Noe sier meg likevel at dette er gangen det klaffer.
Metti er håpefull Skrevet 2. oktober 2010 #103 Skrevet 2. oktober 2010 heisann nå har jeg tredje dagen med positiv el test. Når eg først fikk pos så ble den det lenge : ) men i dag så den ut te å være litt svakere men forsatt smilefjes. Er på dag 21 så det blir ein lange syklus denne mnd. Regne med at min ikm dato blir 16 okt. slenge meg på pessimismen denne mnd. Har ikkje trua men me har nå lagt inn litt aksjer
Har en herlig gutt:) Skrevet 2. oktober 2010 #104 Skrevet 2. oktober 2010 Hehe symtomjakten ja;) Jeg stoler ikke på kroppen min lenger jeg heller, har jo vært gravid 2 ganger dette året som ikke har gått bra.. Fikk tidelig symtomer begge de gangene som kvalme og superømme brystvorter før positiv test, men spesielt etter Saen i juli tror jeg at jeg har vært veldig følsom for hormonene også for har vært uggen og fått ømme pupper hver mnd:p Nå er det ca ca 5 dager siden el(tror jeg) Og for første gang har ikke puppene begynt å bli noe særlig mer ømme enda.. var kvalm og kastet opp i går men går omgangs syken i området.. Og kjenner stikkinger i magen.. men det har jeg gjort de andre gangene også Kommer sikkert til å innbile meg både det ene og andre når ikm nærmer seg. Men bestemt meg for at jeg skal gjøre alt jeg kan for å skru ned forventingene mine så skuffelsen ikke blir så stor, og ikke begynne å teste før tidligst 2 dager før ikm, har noen billigtester jeg kan svi av da:p Har ikke helt trua denne mnd jeg egentlig, men det er vel fordi jeg følte meg så sikker forrige mnd da jeg ikke var:P Skjønner godt at man kan føle seg pessimistisk etter 10pp. Men som alle sier så skjer det når man minst venter det;) Jeg tror og håper det blir din tur nå lubine:D
Lillemy36 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #105 Skrevet 2. oktober 2010 Ja vi er vel forskjellige alle sammen mht symptomer og hvor tidlig man kjenner de....fakta er at jeg alldeles ikke greier og huske om jeg merket noe symptomer tidlig i de to første svangerskapene mine, men NÅ, nå kjenner jeg jo ALT, men så er det jo desverre bare pms:-( Humøret mitt steg ett par hakk her....svidde av litt penger på feelunique.com på Vitex, omega3+6 til ungene og shampo og balsam til mor:-)) Metti8; har du vanligvis ustabile sykluser eller har du også putta i deg noe vitaminer/tillegg denne mnd??
Metti er håpefull Skrevet 2. oktober 2010 #106 Skrevet 2. oktober 2010 lillemy . det siste innlegget ditt kommer ikke opp
Metti er håpefull Skrevet 2. oktober 2010 #107 Skrevet 2. oktober 2010 hehe det kom til slutt eg har hatt 30 dagers siden eg sluttet på pillen. eg har bare spist omega 3 og folat
Lillemy36 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #108 Skrevet 2. oktober 2010 Hm, ja da var det jo rart at EL kom så sent denne pp..... Vi får krysse fingrene for at det har brukt så lang tid fordi det er ett Gullegg, med super god kvalitet:-))
Metti er håpefull Skrevet 2. oktober 2010 #109 Skrevet 2. oktober 2010 ja e det eg og håper på : ) Så vi har gullegg begge to !!! håper virkelig at det klaffer nå. Tenk hvis alle her fikk positiv om ca to uker. Det hadde vert gøy
Make№4 Skrevet 2. oktober 2010 #110 Skrevet 2. oktober 2010 Hei hei fagre jenter...hehe..:-) Denne kroppen lurer en stadig helt rundt syns jeg... burde jo hatt EL jeg nå, men er nå så usikker om jeg har hatt den,eller om den kommer så fy...:-P Hatt EL de samme dagene i fler mnd, men denne mnd kommer den visst seinere..hvis den ikke kom mye tidligere, men Skulle hatt vonde pupper nå hvis det var tilfellet,men den gang ei..ikke slik denne mnd! Grrrr...frustrert..blir gal... *river meg i håret* Bare går å venter å Gu`n jeg nå egentlig,få avklarert ting...så tror nok ikke det skjer noe denne mnd,ikke noe spes positiv følelse for det, men man kan jo aldri si aldri når aksjeinnlegget er der til stadighet...hehe.. Symtomjakt igang...hmm...har så Mye pms jeg så aner ikke hva som er hva... Tror jo hver mnd at Nå skjer det, samtidig med at man forbereder seg mentalt for en nedtur men men...forsvarer seg vel med den tankegangen tror jeg.. Ønsker for alle her inne at det snart er vår tur,men kommer til å savne dere da hvis noen forsvinner... Kjempeglad for dere da såklart,ikke det men blir jo så festet ved dere her inne...deler sorger og gleder i en til tider slitsom prøvetid..*snufs* Nå får jeg komme igang med litt husarbeidet...få litt annet å tenke på...det trengs...hehe.. Ha en alletiders lørdag jinter...snakkes opm en stund...fort og brått igjen..C`,) Klemmer
SurreGuri Skrevet 2. oktober 2010 #111 Skrevet 2. oktober 2010 MakeNo4, ååååå koseligt innlegg! :) Jeg tenker også som du gjør innimellom.. Selv om jeg er bare inne i min 2 PP, så blir jeg sikkert hengende her inne til til langt ut i 7-8-9-10 pp, som jeg hadde med 1 mann. Jeg blir fort glad i folk, og husker så godt alt det jeg leste og delte med folk her inne da jeg gikk gravid sist for 5 år siden. Alle gleder og sorger, noen historier gikk sånn inn på meg at jeg aldri glemte di.. Ingen vet hva fremtiden bringer, å alt vi kan gjøre er å prøve Jeg har testa EL hele uken, vært negative alle sammen, men i dag er den litt sterkere (billigstrimler) så nå er EL like rundt hjørne så di neste dagene blir det haba haba i sengå ifølge eggløsningskalkulator er min eggløsning i morgen, så det ser veldig lovende ut dette ja.. :) Ha ein fine dag dere alle!! måtte graviden komme imot oss alle!
sibba77 Skrevet 2. oktober 2010 #112 Skrevet 2. oktober 2010 Hei! Koselig å se hvor aktive dere er her inne :-) jeg våknet til skikkelige stikninger i underlivet i dag, akkurat under "hengemagen" liksom. Det holder på nå utover dagen kjenner jeg.. Også litt murring i ryggen..Er 4 dpo nå hvis går etter kalenderen jeg har og det kan som nevnt tidligere stemme med når jeg hadde EL-slim.. Eller EL kan ha vært litt før?? Hmm.. Ikm er 12 okt.. kan det bare være PMS? For lunta er veldig kort i dag også ;-) eller er det festesmerter som er ute og går?? Ha en fin helg!! Klem
Metti er håpefull Skrevet 2. oktober 2010 #113 Skrevet 2. oktober 2010 ein siste oppdatering !! våknet i morges og tok en el test ca kl 10.30 den var positiv. La meg i sengen igjen. Når vi våknet koste eg og mannen oss selv om vi hadde kost oss i går kveld.. Nå kl 13.50 tok eg ein nye el test bare for løye. Da var den negativ... Det vil vel sei at vi har truffet helt perfekt eller ??
mamma til twins Skrevet 2. oktober 2010 #114 Skrevet 2. oktober 2010 Som dere skravler da damer! Her har det skjedd masse siden jeg la meg i senga med Harry Hole. Metti; tror du har truffet perfekt! Tvi tvi! Jeg sitter med samme følelse som flere av dere når det gjelder å evt savne folk her inne. Jeg har nettopp flyttet til et nytt sted og har ingen nye venninner. Det hjelper så utrolig mye å ha dere her inne! Og kommer også til å savne de som går over til Bli gravid...
Har en herlig gutt:) Skrevet 2. oktober 2010 #115 Skrevet 2. oktober 2010 Hmmm.. nå skjønner jeg lite. Trodde jeg hadde el i forrige uke jeg, testa eggløsning og fikk tilnærma like streker på onsdag og de ble svakere og svakere etter det. Men nå i dag har det begynt å murre ekstra i eggstokkene/livmora og når jeg var på do istad tror jeg at jeg hadde el slim, pleier ikke å være så mye plaget med utflod men i dag har det kommet mye:p Får legge inn noen akskjer i kveld og i morgen også for sikkerhets skyld, har ikke flere el tester igjen;) Huff som man overananlysere alt på kroppen sin i denne prøvetiden:) En utrolig flott og aktiv gjeng her i uke 41, koselig å ha noen å dele tanker, følelser og alt som skjer med:D Kan jo nesten ikke sitte å bare snakke om baby med samboer hele tiden heller, da hadde de vel gått lei;) Han sa i går at det var godt at det var mindre fokus på det nå men at han kom til å bli kjempe glad såklart den dagen det klaffer for oss:D Ha en super lørdagskveld alle sammen:D Klem
Har en herlig gutt:) Skrevet 2. oktober 2010 #116 Skrevet 2. oktober 2010 Kan sink og ekstra b vitaminer gjøre at eggløsningen blir senere egentlig? Begynt med det den mnd her:D Fikk tidelig eggløsning forrige mnd og da testa jeg skikkelig positivt med el test på dag 12 og fikk mensen på dag 26 har ellers hatt 28 dagers syklus;) Nå har jeg utifra 28 dagers sykus ikm den 13 oktober, litt sent med el nå da..? men kroppen er en undelig gåte:)
Lillemy36 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #117 Skrevet 2. oktober 2010 jeg må si meg enig i at vi er en ekstra flott gjeng her inne, og det er veldig bra at vi er aktive. Er så kjedelig å gå inn her når man har gledet seg til å se litt og så er det ingen oppdateringer.... Vi får bare håpe at vi hopper sammen inn på 1. tri:-)) Tenk hvor bra da:-) Vet ikke noe om det du spurte om "har en herlig gutt", men at kroppen er rar....,ja det skal jeg være enig i.... bedre å safe med ett par ekstra omganger enn ikke..:-)
Lillemy36 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #118 Skrevet 3. oktober 2010 Heisann jenter jeg måtte hente oss opp fra langt nede på siden jeg....Ja, ja det var jo lørdagskveld og familiekos stund i går:-) I dag fyrer jeg med ved i ovnen for det var så kaldt i huset i morrest. Vi har hatt kuldegrader om natta lenge nå.... bare å innse at vinteren er like om hjørnet, uff og uff!!!! Når vi starta hadde jeg jo virkelig ett håp om at jeg skulle gå med magen oppunder haka nå fram mot jul...., men det gikk jo ikke... Selv om vi brukte 8-9 pp sist vi prøvde hadde jeg jo egentlig ikke trodd at det skulle drøye enda lengre denne gangen, men det her vel kanskje noe med alder og gjøre?? Blir litt smådeprimert på tanken innimellom:-( Men tanken på å holde ett skjønt, uskyldig herligt lite nurk i armene en gang til og vite at dette perfekte lille vesenet har VI laget sammen og skal gi det all vår kjærlighet og omsorg framover.....sukk.....det må vi bare få oppleve en gang til, føler at vi har så mye å gi.... Var på kafe sammen med noen venninner her om dagen, og vi har barn på omtrent samme alder, og de snakker i vei om hvor godt det er at ungene er på tur å bli stor og hvor bra det skal bli å kunne reise på ferie alene, hvor billig det kommer til å bli....Huff, kjenner meg bare ikke igjen i de tankene, kjenner litt panikk på tanken om at vi får store unger som blir voksen og flytter ut. kjenner meg pr i dag ikke klar til det!!! Vi trives godt i selskap med ungene og det er liksom noe som mangler når de ikke er med oss.... Jeg om mannen reiste alene på voksenferie ei uke i August, visst koste vi oss masse, men når man opplever fantastiske ting på ferien tar man seg selv i å tenke at dette skulle barna fått sett også.... Ett lite hjertesukk fra en lengtende Lillemy på en søndagsmorning:-) Ha en fin søndag da damer:-)
trippeltopp Skrevet 3. oktober 2010 #119 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg bare måtte svare på innlegget ditt Lillemy, for her er jeg så hjertens enig! Vi har ikke forsøkt oss på voksenferie (annet enn kjærlighetsweekend hvor vi ikke ser stort annet enn hotellrommet ), og vi har fått enormt med "negativ" respons på det.. Folk som knapt kjenner oss sier ting som "åhnei, dere må jo reise uten barn til London!! (f.eks.) Det er jo tusen ganger bedre!" og jeg står litt undrende tilbake og tenker på hvor mye jeg har gledet meg til å se pjokkens ansikt idet vi entrer Hamleys lekebutikk... Det er jo det som er gøy med å oppleve nye ting - å se gleden og opplevelsene du gir barna! Vi har snakket om å kanskje ta en voksentur (fordi "presset" på det har vært så stort...folk er av en eller annen grunn veldig redd for at vi ikke har nok voksentid...) men har slått det fra oss hver gang av den enkle grunn at vi sannsynligvis ville brukt mesteparten av ferien på å tenke ting som "åhh, dette skulle pjokken ha sett..." og "åhh, tenk om pjokken hadde vært her nå...". Nei - de beste opplevelsene er de vi deler som familie...bank i bordet... og så kan mor&far kose seg på egnehånd når pjokken sover søtt )
sibba77 Skrevet 3. oktober 2010 #120 Skrevet 3. oktober 2010 Oh my god.. Blir helt matt av meg selv.. Jeg forlater dere nå da jeg har fått en åpenbaring! Har ikm nå på torsdag!! Tvi-tvi til oss alle!! Klem :-)
Metti er håpefull Skrevet 3. oktober 2010 #121 Skrevet 3. oktober 2010 Heisann damer I dag e eg bare forvirret og frustrert !! Ingen ting e som det skal eller pleier !! Først kom mensen fem dager for sent så kom el ei uke for sent men nå stige ikkje basal tempen ! Samtidig som eg har mye utflod og vondt i brystene. Tenker at det e el symptomer som fremdeles sitter i siden eg bare e 1 dpo .. E det løye me blir frustrerte og forvirra i denne perioden
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 3. oktober 2010 #122 Skrevet 3. oktober 2010 Hopper inn her jeg og, med en syklus som er på bærtur etter 2SA på rad. Trodde jeg hadde IKM uke 39 pga tempene mine, også plutselig endret tempene seg til mye lavere enn de hadde vært og hadde positiv ELtest i går og i dag. Sånn kan det gå.. uke 41 er jo fint det og, bare enda lenger å vente Har gått 1-2ggr i uka til akupunktur etter siste SA, foret meg selv og mannen på multivitaminer, sink og folat så her skal ingenting være uprøvd Har utrolig vondt i magen i dag så kanskje det slippes en sånn 3-4egg samtidig? Satser på at alle gode ting er 3 og at det blir en spire snart som vil holde seg på plass til juni/juli neste år
Miann Skrevet 3. oktober 2010 #123 Skrevet 3. oktober 2010 Da hopper jeg også inn her! Jeg hadde positiv EL test 27 sept. Om jeg har symptoner? Jaa, men det har jeg hver måned, selv når der ikke er sjanser for jeg er gravid.. Den gale gale kvinnkroppen blir man aldri klok på! Men jeg har en spesiell følelse denne gangen da, kanskje fordi vi prøvde veldig godt, med å ta i bruk el-tester osv. Jeg er mye uggen/kvalm, masse mens smerter og kjenner det i puppene.. Men en veit aldri.. Kjempe spent på om det kan være fultreffer !! ) Lykke til alle dere andre her inne også! Tvi tvi!!
mamma til twins Skrevet 3. oktober 2010 #124 Skrevet 3. oktober 2010 Kjenner meg også igjen i det du skriver Lillemy. Og gudene skal vite at jeg tenker på alder. Jeg skulle jo få et lite knøtt i juni dette året, da var jeg 36 år. Nå har jeg rukket å bli 37 år og fortsetter det med null resultat på prøvingen så er jeg brått blitt 38 år før jeg er fødeklar med fostervannsprøve osv. Har jeg virkelig blitt så gammel at mine stakkars egg er blitt av så dårlig kvalitet.... Samtidig er jo alle rundt oss ferdige med å få barn, til og med mannen min er egentlig ferdig med å få barn, så dette prosjektet er det bare jeg som har gått helhjertet inn i. Over til symptomer!!! Jeg har MASSE symtomer. Lurer for det første på om det er vanlig å kjenne kvalme som følge av wild yam, for det kan muligens forklare litt. Er kvalm absolutt hele tiden og har fått redusert matlyst. Puppene mine er gedigne, fyldige og ømme. Det stikker ikke, de er bare så innmari tilstedeværende. Hadde samme puppesymtom for en måned siden også, men da forvsnat det noen dager før TR. Så jeg tenker at så lenge puppene holder seg på dette nivået så er det liv laga. Ellers så har jeg idag fått sånn såkalt hvit utflod (så vet dere det også... He he). Jeg hadde også positiv EL-test 27.september Miann, så høres ut som om vi har en del like symptomer. Blir spennende å se... Har også en god magefølelse denne gangen (men det har jeg hatt en del ganger...). Er veldig spent på om denne spottingen som dukket opp forrige perioden kommer denne gangen også. Men nå spiser jeg jo nok piller/kapsler til å dekke forbruket til en hel husholdning, så noe godt må det jo ha for seg. Jau jau.. Regnet øser ned. Fårikålen er straks servert av min kjære. I dag har jeg slappet av med Mad Men på tv, og i kveld skal jeg mimre med David Bowie og The Labyrinth. Skal se om jeg får lurt min datter på 11 år til å like de samme filmene som meg. Det er så greit med litt store barn altså!! Det begynner endelig å bli gøy å se på film sammen med dem! Ha en fin kveld damer!
To gutter + en til? Skrevet 3. oktober 2010 #125 Skrevet 3. oktober 2010 Fant akkurat meg selv med hodet ned i doskåla for å sjekke om det var noe utflod likevel på tross av at det ikke var noe på papiret - urk! I øyeblikket virker det helt fornuftig, men så, like etter, ser jeg meg selv i fugleperspektiv, og skjønner at dette er jo helt fullstendig koko. Og det verste er at ennå er jeg langt, langt unna å bli så besatt som jeg var på det verste før mine tidligere graviditeter, med temping og sjekking av livmortapp og analyse av slim osv osv. Jeg har vært skikkelig proff, så dette er foreløpig bare helt uskyldig. Men likevel, altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå