*lille blomst* Skrevet 23. september 2010 #26 Skrevet 23. september 2010 Jeg hører også til her... blir action fra helgen av:) Håper på spire! bare 2pp, men hadde vært morro om lillemor (og vi) kunne fortelle at hun blir storesøster snart! Hvor lenge holder dere det evn hemmelig før dere forteller? Vi har noen venner som vet at vi skal prøve, ellers er det ingen som vet... forrige gang hadde jeg mange symptomer og måtte fortelle pga jobbsituasjon da jeg var 8uker på vei... har lyst å holde det hemmelig lenger nå...
Lillemy36 Skrevet 23. september 2010 Forfatter #27 Skrevet 23. september 2010 Heisann, jeg synes også det er veldig kjekt med sånne aktive tråder der vi kan spørre hverandre og dele gode råd:-) Jeg er som sagt ingen ekspert på området, men "Metti"; jeg vil jo tro du har EL hvis temperaturen stiger, leste en plass at det er kroppens måte og sette livmora i rett temperatur slik at den er klar til å ta i mot ett egg slik at det skal få optimale forhold til utvikling, men som sagt er ikke sikker, har du prøvd EL testere? Anbefaler CB digitale testere, er liksom ikke noe rom for synsing på de. Enten er de negativ eller positiv.... Sink kan skal man putte i seg hele mnd, og det er vist veldig bra for mannen, men han må spise det over 3 mnd før det skal ha effekt ettersom det tar kroppen 3 mnd å produsere svømmere:-) Jeg for min del tar vit b folat... Jeg skal til GYN 28 september så det er i neste uke:-) synes ikke det er hysterisk å prøve ut det man selv kan før evt hjelp fra GYN.... Jeg har prøvd Wild Jam i 2 pp ble ikke noe positiv test, men det betyr ikke at det ikke funker for andre:-)) Tror jo ikke du er i begynnelsen av overgangsalderen fordi om det kan være hormonkluss. For lite av feks progesteron kan for enkelte komme av at de har brukt p-piller over fler år slik at kroppen blir for "lat" til å begynne å produsere det på egen hånd....?? Leste jo her inne i en artikkel (jeg leser MYE!!) at det er vanlig å komme i overgangsalderen på samme tid som sin mor, og at det begynner å bli dårlig med egg 10 år før den tid.... Synes det er en grei regel og holde det hemmelig til 12 uker hvis da ikke omstendighetende gjør det slik at det blir nødvendig å si det før på feks jobben...
mamma til twins Skrevet 23. september 2010 #28 Skrevet 23. september 2010 Lillemy, du er et sant leksikon, og det er et kompliment! Så da hadde det egentlig ingen hensikt å stappe i mannen sinktabletter i går kveld da.. He he. Han lurte jo fælt på hva det var jeg holdt på med. Jeg tar alle mine tabletter om kvelden før jeg legger meg, men det kan da umulig spille noen rolle. Er rutine. Jeg har også som prinsipp å holde det hemmelig det første trimesteret, men etter at det gikk skeis i fjor, så kjenner jo alle til mine symptomer. Dvs at jeg blir så dårlig at jeg blir sykemeldt den første tiden. En del vet jo at vi ønsker å prøve på nytt, så jeg tror hemmeligheten vil bli avslørt omtrent samtidig som jeg forsvinner fra jobb. Sist gang klarte jeg jo holde det samtidig til jeg var kommet til 12 uker, men jeg måtte jo samtidig fortelle at det hadde gått galt. Det var ganske traumatisk. Men over til en annen sak, nå begynner det jo å bli tid for EL. Denne gangen skal jeg teste. Jeg har både billigtester og CB. Jeg har en viss aning på når EL kommer, men er ikke helt sikker. Hvor mange dager i forveien er det lurt å teste? Jeg vil nemlig ikke gå glipp av EL, for denne gangen skal det nemlig gå (det har jeg bestemt). Og husk å leve etter dette mottoet : Livet skal ikke være en reise til graven med den intensjonen å ankomme trygt i en attraktiv og velholdt kropp, men heller å ramle inn sidelengs, med sjokolade i den ene hånden, vin i den andre, kroppen velbrukt og utslitt mens du roper 'OHOI for en tur!' Ha en fantastisk dag!
Lillemy36 Skrevet 23. september 2010 Forfatter #29 Skrevet 23. september 2010 Takk for det du:-) Jeg er en leser så jeg leser alt av sånne ting som jeg kommer over:-))) Jeg spiser også vitaminene om kvelden forutenom de jeg to gr pr dag, da blir det jo en dose om morran også... Greit og ikke gå å kjenne på den vitaminsmaken utover dagen...:-) Når du begynner å teste kommer jo helt ann på hvor lang og stabil syklus du har... , men jeg tror jeg ville begynt på dag 10 sånn ca hvis du har sykluser på omtrent 28 dager. De billigtestene vil jo bli sterkere og sterkere for hver dag mot EL og når du misstenker at Den O store Eggslippsdagen nærmer seg så er det jo bare å kjøre på med CB:-) Er jo greit og teste etter EL er avmerket på testene for å se når den blir negativ igjen:-) (tror jeg har en hang til å kunne blitt testoman, har jeg hatt skapet fullt av tester:-)) hi, hi.... Vet du at jeg har fått i posten en liten bok jeg har bestillt som heter "Vi ønsker oss ett barn" skrevet av ei klok dame som heter Zita West.... den skal nå gjennomtråles!!! Kan jo kun smugtitte i den mens huset er fritt for folk ettersom jeg ikke vil at noen (selv barna) skal vite at vi er prøvere....:-)) Kommer tilbake med mere matnyttige tips hvis jeg finner noe intressant der ang temaene vi diskuterer:-)) Fin dag til deg og resten også:-))
Lillemy36 Skrevet 23. september 2010 Forfatter #30 Skrevet 23. september 2010 Hm..... det ble ikke registrert at jeg hadde skrevet noe siden tråden vår ikke spratt opp...... SÅ OPP MED DEG!!!
Make№4 Skrevet 23. september 2010 #31 Skrevet 23. september 2010 En liten titt innom...har blitt avhengig av bim tror jeg...er så kos å følge med... Da var mye av dagen gått og nå har jeg bestilt meg time for kontroll av fertile deler,mulig dumt men føler for å sjekke nå da vi har holdt på så lenge... Så har jeg kjøpt meg bisolvon for å få litt tynnere EL slim (unnskyld)...hatt litt dårlig med det periodevis...så nå føler jeg meg fornøyd med dagen så langt...hehe..;-) Du er jo reine visdommen og oppslagsboka du Lillemy,men man leser jo det meste man kommer over her inne på nett,sluker det meste av alt angående prøving og er det noe jeg lurer på så har jeg funnet ut at googling er Bra også!! Hatt en kjempekos treff med ei venninne nå og klarte ikke dy meg og fortalte henne at vi var prøvere...fikk kjempepositiv respons tilbake, så håper snart vi jentene her inne er heldige å får vår spire snart.. Tenk så gøy å kunne fulgt hverandre inn på 1 trimester..:-) Den du skrev lubine var fin...er jo så glad i god mat og det å kose meg så det er nok slik jeg kommer til å møte opp når tiden er inne også...hehe... Samt leve strikt etter slankekost har jeg prøvd ---> Not for me!! En super dag til dere også jenter!! <3
Tippelina Skrevet 23. september 2010 #32 Skrevet 23. september 2010 Jeg har IKM mellom 8-12 oktober. Så er både her og på UKE 40. Vi er også hemmelige prøvere, og det er ikke like lett. Må derfor inn her og dele noen av mine tanker. Syns det er vanskelig å vite hva man skal si til venner og kjente. Jeg har jo så lyst å fortelle til alle at vi prøver å få barn. Er så spent på om det går. Pga eggløsning nå de nærmeste dagene bør jeg sikkert ikke drikke alkohol. Men jeg skal på fest på lørdag, og tror alle vil spør og oppdage hvorfor jeg evt. ikke drikker. Noen som vet om det har noe å si om man drikker rett etter EL? Forslag til bortforklaringer?
Lillemy36 Skrevet 23. september 2010 Forfatter #33 Skrevet 23. september 2010 Vet du det er ikke dumt å bestille time til det, Jeg har lest (selvfølgelig....he, he...) at når man er over 35 år skal man ikke vente lengre enn 1/2 år med prøving før man tar kontakt med spesialist hvis man føler for det, om ikke annet for å bli beroliget med at alt ser okei ut.... Man har jo enkelt og greit litt dårligere tid med tanke på den tikkende klokken...:-( Jeg er foressten også "avhengig" av google.com:-) Jeg måtte kjøpe en flaske til med bisolvon i dag da en flaske ikke er nok til en 10 dagers kur....
mamma til twins Skrevet 23. september 2010 #34 Skrevet 23. september 2010 Angående bisolvon... Hvor mange dager før EL skal man begynne å ta det? Har også tenkt på det med å oppsøke en spesialist. Man ar vel anledning til å bestille hos noen i Oslo uten å måtte ha henvisning fra lege? Noen som har noen anbefalinger?
Lillemy36 Skrevet 23. september 2010 Forfatter #35 Skrevet 23. september 2010 Jeg begynte på bisolvon lørdag ca 9 dager før EL. Har du vært hos spesialist før? Jeg gikk hos en privat under hele forrige sv.skap og har gått der for å sette inn spiral og ta celleprøve siden. Tror du må ha henvisning til en sånn offentlig Gynekolog, mens privat kan du komme inn til uten:-) Nå skal jeg gå å legge meg, føler jeg har sittet inne på BIM i hele dag:-) Jeg har ikke det da.....men tittet innom mange ganger i løpet av dagen....Har hatt fri fra jobben i dag:-))) Ha en fin kveld...
mamma til twins Skrevet 23. september 2010 #36 Skrevet 23. september 2010 Ja, jeg har nok selv vært innom noe mer enn normalt. Har jo stilt så mange spørsmål, så må jo sjekke om jeg har fått noen tilbakemeldinger. Det er flott at en med så mye kunnskap tilfeldigvis er på samme tråd som nysgjerrige meg! Ha en riktig fin kveld videre. Har en date med Harry Hole i senga nå.
Make№4 Skrevet 24. september 2010 #37 Skrevet 24. september 2010 God morgen jenter...=) Jeg bestilte time hos en privat praksis jeg,et spesialistsenter for kvinner..så nå er det bare å vente til 20 oktober for å høre dommen. Dyrere ja men føler da at man blir tatt seriøst med en gang,tiden tikker vettu...hehe.. Du leser Jo Nesbø du også lubine...kjempespennende bøker! Driver med panserhjertet nå jeg....litt rå men vanskelig å legge fra seg da... Kjempebra at du leser så mye da Lillemy,det kommer jo oss andre bare til gode så ikke noe bedre enn det...c`,) Et spørsmål...sikkert spurt om før men hvor bor dere? Jeg bor i Hedmark. Ha en super fredag! Klem
mamma til twins Skrevet 24. september 2010 #38 Skrevet 24. september 2010 Jeg bor i Follo. Ja, jeg leser Jo Nesbø. Holder på med Marekors nå. Startet friskt med Snømannen og Panserhjerte, og har lest meg opp på de andre i ettertid. Fantastiske bøker! Panserhjerte er nok ikke for de mest ømtålelige, den var ganske rå. Lurer selvfølgelig på noe i dag også. Dagens tema er EL-slim. Hvor lenge før EL får man EL-slim og hvor mange dager har man det? Frem til EL er over kanskje? God-helg-klem til alle jentene her inne!
Make№4 Skrevet 24. september 2010 #39 Skrevet 24. september 2010 Follo...ligger nedenfor Oslo mot Drøbak det da? Jo Nesbøbøkene absolutt verdt å ta tiden å lese... El slim ja...hmm...blir aldri klok på det der jeg for syns det kommer og går som det vil hele syklusen.... Spent på svar..
Metti er håpefull Skrevet 24. september 2010 #40 Skrevet 24. september 2010 hei jeg bor i stavanger : ) el slim ja det har eg aldri sett eller hvertfall ikkje merket at eg har hatt det. kanskje eg må begynne på sånn bidronning gele !! Ellers så e eg syk for øyeblikket og det passe virkelig dårlig siden eg vente el i løpet av helgen. Kan aldri tro at det hjelpe på at spiren sitter. Men me har nå kost oss for det de siste dagene. Temperaturen min e jo helt på jorde så eg kunne ikkje måle i dag da hadde pearlyen min satt el pga høye temperaturer så denne mnd komme eg nok ikkje til å vite helt sikkert men merker jo om eg har hatt el eller ikkje . Ble litt rotete skreve så håper dere henger med : ) god helg
lykkeliten1 Skrevet 24. september 2010 #41 Skrevet 24. september 2010 Hei jenter. Henger meg på denne tråden. Har EL til neste uke og IKM er 16 oktober. Leser over i denne tråden at flere er såkalt hemmelige prøvere og det er vi også. Ikke sagt til noen at vi prøver. Venter og venter på spire som skal sitte. Vi prøver på vårt første barn. Til uka må det legges inn mange aksjer!
mamma til twins Skrevet 24. september 2010 #42 Skrevet 24. september 2010 Jepp, Drøbak er en by i Follo, det samme er Ski. Follo er området som ligger mellom Oslo og Østfold. Velkommen dere nye inne på tråden! Hyggelig med flere man kan dele erfaringer med og stille spørsmål til. Jeg er spesielt flink til sistnevnte.. he he.
lykkeligmams<3 Skrevet 24. september 2010 #43 Skrevet 24. september 2010 http://www.pointblog.no/?go=renategravid prøv noen av disse rådene for og bli gravid, funket for meg:)
mamma til twins Skrevet 25. september 2010 #44 Skrevet 25. september 2010 Vil ønske dere alle en riktig god helg!
Metti er håpefull Skrevet 25. september 2010 #45 Skrevet 25. september 2010 pleier dere ha positiv el test på dag 14 eller dagene før
Make№4 Skrevet 25. september 2010 #46 Skrevet 25. september 2010 Hei metti.. Jeg har en 28/29 dagers syklus og bruker få positiv EL test på dag 13/14..så spørs på hvor lang syklus du har.. Ha en toppers lørdagskveld alle jenter her inne =)
Metti er håpefull Skrevet 25. september 2010 #47 Skrevet 25. september 2010 takk for svar !! Grunnen te at eg spør e at eg tok min første el test i dag som burde vært positiv men den gang ei .. Har ikkje kunnet tempet de siste dagene pga sykdom.. Men i dag var tempen litt høyere enn normalt så kanskje el var i går. Men har syklus på 30 dager og e på dag 14. E så nytt og forvirrende dette her ; )
Lillemy36 Skrevet 25. september 2010 Forfatter #48 Skrevet 25. september 2010 Hei og god lørdagskveld til dere alle:-) El slim mener jeg at jeg hadde før vi prøvde å bli gravid, ser ut til å ha forsvunnet til....hvor d enn tok veien..?? mener det kommer ca 1-2 dager før EL. Jeg kommer fra Nordland så laaangt unna dere, men likevel nærme gjennom BIM:-) Her ser det ut som om EL blir senere enn antatt, er på syklusdag 12 i dag og ikke høy på monitoren ennå...ja, ja den må vel dukke opp snart.. Har arbeidshelg så har akkurat kommet hjem og fått hjemmelaga pizza i ovnen:-) Ellers er det mye intressant lesning i den boka jeg fortalte om...kommer tilbake og forteller om det muligens i morra....Nu skal vi kooose oss:-)) Ha en fin lørdagskveld jenter!
mamma til 4 :) 1 SA gravid Skrevet 26. september 2010 #49 Skrevet 26. september 2010 Heisann jenter Jeg også hører til her, men også i uke 42 da 17 er på en søndag og jeg kan også få ikm den 18..
Har en herlig gutt:) Skrevet 26. september 2010 #50 Skrevet 26. september 2010 Hmm.. nå virker det som el er på vei her;) Tok en test i dag som kunne se ut som positiv, regner med at hvis jeg tar en i kveld så er den sterk, det som skjedde sist;) Når på døgnet tester dere el? I går når jeg og mannen koste oss begynte jeg å blø litt under bumpinga, andre her det har skjedd med? Jeg blir jo beskymret og tenker 1000 tanker med engang:p Jeg tok celleprøve for 6 dager siden, kan det være sammenheng der? Håper alle har hatt en flott helg:D:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå