Gå til innhold

?SKRAVLETRÅD FOR UKE 41?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og Hopp:-)

Tenker jeg lager skravletråd for oss skravlejenter som hører til i uke 41:-)

Kom igjen jenter vi har nok sikkert MYE å skravle om......:)

Jeg regner med å ha EL rundt den 27 september og IKM rundt den 11 oktober hvis kroppen bestemmer seg for å samarbeide.

Denne mnd har jeg startet Fertillitetesmonitoren min igjen og har gått til innkjøp av Bidronninggele og Bisolvon Slimløsende "remedie":-))

Fra før av putter jeg i meg Vitex, efamol og sink... ett helt lite måltid....

Flere som hører til her inne sammen med meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg regner med å ha el ca neste søndag så da hører eg nok me i uke 41 ja. Det e utrolig spennende dette og eg ønsker så sterkt å bli gravid nå. Jeg har ingen barn fra før så da ligge jo usikkerheten om en kan få unger også der. Sko ønske man kunne få svar på sånt før man begynte å prøve. Uansett så håper eg me alt eg har at det ska gå denne måneden. e bare inne i 2 pp så ska ikkje klage men håpe håpe : ))

Skrevet

En bra dag å ha EL, da har jeg bursdag! ;-)

Hyggelig å se deg igjen her inne Lillemy, selv om det ikke er hyggelig at det ikke gikk for deg denne perioden heller da...

Nå er det et år siden jeg ble gravid sist, så da må det jo bare skje noe denne gangen tenker jeg. Har kjøpt nye EL-tester, både billigtester og ClearBlue. Skal teste som bare rakkern og mannen har med å logre når jeg gir beskjed om det. He he.

Men hva er efamol? Og hva er sink godt for?

Skrevet

Hei og hå jenter..

Da tanta kom igår så blir jeg med til videre pp...har ikke fler EL tester og gidder ikke kjøpe fler da jeg er som klokka...vært de siste 5 mnd...syklus på 28 dager og EL på dag 13 el 14...

Tar bidronning,vitaminer og folat, men ikke prøvd hostesaft el bisolvon..får se om jeg prøver denne mnd...når begynner man med det...hvilken dag?

Skrevet

Hei først velkommen til nye navn:-) ser vi er 3 "gamle travere", he, he, ikke så gamle da, men vi har alle rundet 10 pp, og nå må det snart være vår tur eller hur???

Efamol skal være med på å stabilisere syklus hvis man er plaget med pms og slikt, vet ikke om det hjelper direkte.....har nu ennu pms plager, men det er nå sunt i allefall, sink skal være godt hvis man plages med spotting, og det kan man jo si at jeg har vært til tider!! begynte med sink i forrige pp, og det ble ingen spotting denne pp, om d var sinken, d vet jeg ikke...

Les langt ned i denne artikkelen:

http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article607030.ece

Forrige pp ble det bare tull for vår del, fikk urinveisinfeksjon midt oppi EL og det ødela heile greia..testet ikke, men mistenker EL har vært ett par dager senere enn antatt ettersom mensen kom ca 2 dager for sent etter kalenderen...

Har også virkelig prøvd å holde meg mye borte fra BIM, og det har jeg greid en del, har vært inne å sneket litt og skrevet ett innlegg;-) Tror ikke det hjalp så veldig for tankene rundt det å bli gravid har vært der likevel:-p

Bisolvon som jeg har kjøpt er en 10 dagers kur, så jeg begynte i går ca 9 dager før EL, tror det skal være nok. Tar det 3 gr pr dag. Har ikke prøvd slimløsende "remedie" før, og siden jeg har veeeeldig sparsomt med EL slim så tenker jeg på om det kan være til hjelp....Ingenting skal være uprøvd av de ting jeg kan prøve på egenhånd!!

Den 28 sept skal jeg til GYN og diskutere veien videre, var der i april ifm celleprøvetaking, og da ba han meg komme tilbake utpå høsten. Han snakket da evt om eggløsningsstimulerende greier og jeg går utifra at det er snakk om Pergo, men kjenner egentlig at jeg har lite lyst til det...Har alltid vært skeptisk til kunstige hormontilsettinger, og har ikke brukt det i prevansjon heller. Jo jeg brukte p sprøyte en kort periode og jeg la på meg maaaasse på kort tid....:-(

Hvordan går det ellers med treningen jenter??? Var det ikke dere som snakket om det i forrige mnd??

Jeg kom meg aldri til å kjøpe den elipse maskinen, men jeg har kjøpt meg 1,5 kilos rockering. DET ER VONDT!!!, men med vondt skal vondt fordrives eller hur?? :-))

Ellers får dere ha en riktig fin Søndag:-))

Skrevet

Heisann:D Slenger meg med her jeg også.. Fikk mensen 2 dager før ikm denne mnd og den var ferdig etter 2 dager, merkelige kroppen:p

Men nå er det vel bare å begynne prøvingen igjen, er vel inne i min 5 pp med en SA i juli! Det her blir andre mnd med eggløsningtester så tror jeg at jeg prøver bisolvon eller solipec denne mnd også:) Hvis det ikke klaffer denne mnd, tror jeg at jeg tar en pausemnd.. Man blir sliten av å baby i hodet mesteparten av tiden, skal prøve å slappe mere av denne mnd, det skjer når det skjer, frem til da får man ikke gjort noe mer enn å kooose seg:D Skjønner man kan ta å handle ett helt lager på helsekost, jeg tror jeg holder meg til folsyre og multivitaminer og kanskje jeg skal prøve sink hvis det kan hjelpe mot spotting;) Kommer sikkert til å vurdere mer senere:D

Masse lykke til til oss alle sammen, Håper juni blir vår mnd<3<3

Skrevet

Jepp, nå er jeg blitt gammel traver! :) He he.

Trening ja... Var jo flink et par dager, men er ikke så flink nå lenger. Har jo den rockeringen som jeg prøver meg på fra tid til annen. Jeg er blitt herdet, så er ikke vondt lenger. Kan holde på i et kvarter, men da gidder jeg ikke lenger. Prøver å sykle eller gå en tur av og til, men mangler litt motivasjon.

Men, jeg har derimot gjort noe med kostholdet. Har kuttet kraftig ned på brød, pasta, poteter og ris. Har samtidig økt inntaket av frukt og grønnsaker. Har kuttet ut hverdagskaffen, kun litt i helga. Drikker heller ikke alkohol med mindre det er noe spesielt. Etter at jeg mistet så har jeg nok spist altfor store mengder usuunn mat, la på meg 6 kilo i løpet av få måneder. Nå er jeg på rett vei. Håper dette kan hjelpe for en eventuell graviditet.

Tenker også at jeg skal prøve meg på sink. Burde kanskje gi mannen litt også. :) Ellers så tar jeg trankapsler i tillegg til folat og bidronninggele. Hvis noen andre har flere tips på lager, så kom gjerne med dem. jeg er veldig åpen for forslag og inspirasjon.

Ellers så er jeg ganske flink til å ikke tenke så veldig på det med graviditet. Jeg godtar ganske fort de harde fakta når TR kommer, så fokuserer jeg på neste periode. Nå har jeg jo alle de EL-testene som skal brukes. Denne gangen skal jeg ligge med pute under rumpa i et kvarter. Denne gangen skal det rett og slett gå! Juni SKAL bli vår måned.

Skrevet

Æssjjjjj!!!!

Gidder ikke å svare akkurat nå, Tantå kom uinvitert i kveld, så nå er jeg furten..!!

Men signerer tråden, er jo her jeg hører til..

Skal teste ut den slimløsende hostesaften ved neste EL

Eller tar jeg folat og tran

Skrevet

Hei,

Da legger jeg også igjen et lite spor her, hører til i uke 41 jeg også:)

Forsåvidt ny her inne og ganske så ny på å prøve å bli gravid da:)

Så tenkte det var litt gøy å kunne snakke med folk her inne, for sambo og jeg er "hemmelig prøvere", men jeg som jente trenger å kunne dele det med noen i alle fall, hehe!

Veldig gøy å se alle tipsene som man kan prøve for å kanskje bli enklere gravid, kan nok være jeg prøver noen av de dersom det tar tid for oss også:)

Skrevet

Heisann

Syns det er så kjekt å lese om andres tanker og erfaringer når en er i samme situasjon. Jeg har hatt litt vondt i korsryggen og underlivet siden sist eggløsning . Var sikker på at jeg var gravid sist periode pga dette for det kjentes ut som stikkinger og som om musklene var ømme. Men mensen kom og jeg fortsatte å ha vondt. Man blir jo veldig bekymret for smerter i underlivet spesielt når en ønsker å bli gravid. I dag var jeg hos fysioterapeut pga stiv nakke og rygg og da sa hun at jeg kunne kjenne meg øm i korsryggen og underlivet pga at muskelene var så stive.. Eg blei så gla at eg hadde lyst å kysse fysioterapeuten. Da kan det være det ikkje e noe gale alikevel : )))))

Skrevet

Meg også traver...ugh ugh..:-P

Velkommen til alle dere nye...som lillemy sier er vi tre gamle...hehehe...travere...holdt på i 10 pp nå, men vi gir ikke opp...eller hva jenter?

Nå har jeg blitt irritert så nå kommer jeg ikke til å gi meg...hvor vanskelig kan det være da å få en spire til å sitte, når en har barn fra før og siste satt på 1. forsøk?!?!

Jeg har EL rundt 29/30 og IKM den 14/15 så fra dag 10 blir det aksjeinnlegg!

Trening...ja ikke såå flink vært...har kjøpt den rockeringen jeg også og fyyyyyyyyyyyyyy så vondt man får av den men rocker da litt,for morro er det jo...!!

Eclipsemaskinen brukes litt da og da,men ikke sånn jeg hadde tenkt...for det var annenhver dag...hehe.. Er da så trøtt om dagen jeg så kan sove støtt,fått for lite sol denne sommeren tror jeg..

Prøver å ikke tenke på det å bli gravid og blitt flink egentlig, men tankene faller jo ned i hodet når man ser gravide over alt og små nusselige babyer... "Jeg vil også ha stoor mage og baby igjen!!"

Krysser fingrene for oss denne mnd jeg...ikke beina iallfall...;-)

Ha en fin dag!!!

Skrevet

Jeg hører visst også til her, hvis kroppen fortsetter å følge skjemaet. Og det håper man jo... Ellers er jeg vel også en "traver", hvertfall med antall PP (er vel på rundt 10 nå, jeg nekter egentlig meg selv å telle, blir så oppgitt av det), selv om jeg periodevis bare er aktiv som leser... :-)

Denne mnd tester jeg ut slimløsende hostesaft, så får vi se om det er noe i det. Skader ikke å prøve, tenker jeg. :-)

Lykke til alle sammen. :-)

Skrevet

Nå går jeg inn i en ny prøveperiode med godt mot:D Var hos privat gyn i går pga merkelig syklus og endel smerter etter 2 aborter på 6 mnd.

Han fant ikke noe galt med meg og undersøkte meg nøye med innvendig ul og forklarte masse:D Det er forsatt ett tydelig arr i livmora mitt etter keisersnittet jeg tok for 3,5 år som kunne være grunn til spottinga, at blødningene hadde vanskligere for å bryte igjennom.

Rådet hans var at jeg kutta ut eggløsningstestene en god stund til, han mente det bare var en stressfaktor, og sa vi bare skulle fokusere på hverandre og kose oss;) Jeg skulle komme tilbake etter jul hvis ingenting hadde skjedd til da. Og når vi blir gravide kunne han sette meg på abyl e og en ting til som skulle støtte det gule legemet, noe jeg skulle ta vaginalt hver dag, han sa ikke hva det var!

Men nå skal jeg prøve å følge hans råd og bare kose meg med kjæresten og prøve å flytte litt fokus;) Så godt det lar seg gjøre da:p

Lykke til alle sammen:D:D

Skrevet

Ok, da hiver jeg meg med her. Vi har en gutt fra før, og skulle gjerne hatt småsøsken på plass for lengst, men pga. ulike omstendigheter har det lissom ikke passet helt. Men NÅ - endelig - er vi klare for å forsøke på nummer to, og jeg gleder meg veldig til å gå igang igjen! Sist satt spiren på andre pp.. så får vi se hvordan det går denne gangen da.. Kjekt å slå følge med flere :)

Skrevet

Så koselig at flere vil være med på tråden! The more the merrier! :)

Jeg har gått til anskaffelse av sinktabletter pga noe jeg plukket opp i denne tråden (ikke lettpåvirkelig nei!) som gjelder spotiing. Mitt spørsmål er da om spotting har noe å si for en mulig graviditet? Er det noen spesiell grunn for at vi ikke ønsker å spotte?

Blondie..

Skrevet

He, he...ja spotting....ikke er jeg noen ekspert, meeen...for det første så er det ikke spesielt hyggelig:-(, og så vet jeg at man kan spotte hvis kroppen produserer for lite progesteron etter EL..... sikkert mange andre grunner også som feks skjør slimhinne i livmoren som lett småblør og der skal vist sink og Vit B være til hjelp for å styrke slimhinnen ettersom jeg har forstått....tror ikke det er spesiellt lett for ett befruktet egg å feste seg i en dårlig slimhinne...

Jeg skal i alle fall spørre GYN.....

Hm.... må vist begynne å skrive meg huskelapp over alt jeg skal spørre om...begynner å bli mye!!

Ellers velkommen til alle "Nye" her på tråden, veldig hyggelig det er bare å skravle i vei og spørre om alt mulig, ingen tema og spm som er for dumme:-))

Skrevet

hei hei

jeg har også begynt på sink pga mye spotting. Spottet ca ei uke før mensen kom sist mnd. Men det eg lurte på var kan man ha for lite produskjon av progesteron når en får tydelig temperatur økning etter el

Skrevet

Syns sånde tråder er så utrolig gode å ha, er det nok å ta de vitaminene som heter b-vitaminer med folat?og hvor mye sink tar dere? jeg har en mistanke selv om at forholdene i livmora ikke er gode pga abortene. Men burde en gyokolog se det, eller må man ta blodprøver?! Huff jeg kjenner jeg blir mer og mer utålmodig og vil ha baby i magen nå, hver mnd så klaffer det for noen jeg kjenner og alle rundt meg har mage. Jeg ble jo gravid før alle de men mista:( Tror jeg prøver å ta slimløsende og siden jeg har anskaffet meg eggløsningstester så tar jeg de den mnd her;) Og b vitaminer og sink skal jeg også ta, bør man ta sink hele tiden?! Alle gode råd mottas med takk:D Jeg som skulle prøve å slappe mer av den mnd her, lettere sagt enn gjort;)

Gleder meg til å følge alle dere gode jenter:) La oss alle få vårt store ønske oppfylt:D:D

Skrevet

Ja, kjekt å ha denne tråden, så kan vi tipse hverandre, samt følge med liksom.. :):)

Jeg spiser sunnere og trener i disse dager, forsøker ivertfall :) og tar folat og tran kapsler hver morgen.

MEN: Jeg har også bedt mannen tenke over sine vaner..hehe!! Spis sunnere du også sa jeg, vi begge må offre litt. Så har jeg kjøpt et glass med vitaminer til han også, sånn sugetabletter med vitaminer og mineraler. Innholder noe ZINK som også er veldig bra for produksjon av sæd. Det er i tekstikklene hos en mann at du finner mest Zink, er mannen zinkfattig, så blir det lite/dårlig med juice..

Så damer, ikke bare gi dere selv litt ekstra, men også mannen.. :):)

Skrevet

Ha ha, har selv tenkt på om jeg skal få mannen til å ta litt sink sammen med meg, Tipper han vil synes jeg er litt vel hysterisk.. :o

Det er bra du kan samle opp spørsmål fra oss Lillemy, venter spent på tilbakemeldingene dine. Når skal du dit forresten?

Er supersunn, med unntak av den store posen med svenskeposen som ligger godt plassert i sofaen, gjemt under en pute... Uff.... Skulle gjerne hatt en turkamerat, så skulle jeg kommet meg ut på tur mer ofte også. Det er så sinnsykt tiltak, spesielt nå når det lakker mot kalde høstkvelder.

Skrevet

har jo selvfølgelig enda flere sprøsmål..

Har lest meg opp litt om spotting og manglende progesteron m.m. Siden jeg har begynt å spotte veldig mye så er jeg selvfølgelig redd for at jeg ikke fungerer som jeg burde. Lurer derfor på om det er noe i dette med wild yam og evt progesteronkrem. Er det å bruke krem hysterisk?

Skrevet

Vet akkurat koss du har det lubine !! Når jeg slutter på p-piller begynte jeg å spotte i ei uke minst før tanta kom.. Sinnsykt irriterende !! Progesteron har jeg også tenkt på pga spottingen. Men jeg har normal temperatur hopp etter el så håper at hvertfall det er i orden

Skrevet

Kan melde om at jeg nå har bestilt wild yam. Begynner å få nok pilleesker til å forsyne hele nabolaget. Svelger unna som bare det.. :)

Synes det er drøyt om overgangsalderen melder seg allerede. Mamma begynner å komme i den nå liksom..

Skrevet

Tjing!!

Her går det i vitaminer og diverse remedier for begge parter...:-D

Mannen tar omega 3,sink,multivitaminer,ekstra c-vitaminer,selen og ekstra b-vitaminer...hører på hva fruen sier vettu...hahahaha...neida men han syns ikke vitaminer er det værste..;))

Jeg tar bidronninggele,folat,omega 3,multivitaminer,selen,b og c vitaminer så mat trengs ikke på morgenen da jeg har ett herremåltid i pilleform...:-P

Idag skal jeg kjøpe bisolvon slimløsende så da blir det det frem til eggløsninga.

Ellers trener jeg to dager fast i uka pluss litt hjemme,spiser vanlig,egentlig ikke så usunt,men har alikevel klart å opparbeide meg 10 kg med velværelast så noe må gjøres....

Syns det er så godt å ha dere her inne,for man vil jo ikke snakke med så mange rundt seg når man holder på å prøver...blir liksom et nederlag hver mnd man ikke klarer det å alle spørr...

Jeg blir lei meg hver mnd den hersens tanta kommer, men noen dager etter TR går jeg på med friskt mot...man kan jo ikke gi opp.....ønsket er for sterkt..

Er ikke så flink ti å skrive her inne på kvelden jeg for da er liksom familien samlet...koser meg da så da blir data og bim ikke prioritert...men detter da plusselig innom igjen...;-)

Men nå må jeg avsted å trene....snakkes jinter...

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...