Gå til innhold

Til dere som har blitt stippet/tøyd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest litt på nett ang. dette og spurte også jordmor for en uke siden. Det virker som man i utgangspunktet ikke skal bli strippet før man er på overtid, og da menes overtid 14 dager etter termindato. Men så ser jeg at mange her inne har fått dette gjort hos jordmor allikevel. Er det da hos kommunal eller privat jordmor? Syntes det er litt rart at de utfører ulik praksis... Eller har dere kanskje hatt spesielle grunner til at det har blitt gjort før overtid..?

Har termin i dag og skal til jordmor på mandag. Merker jo at jeg er rimelig utålmodig om dagen og hadde ikke hatt noe imot å bli strippet. Men jeg tror ikke jordmor på min helsestasjon vil si ja til det, særlig med tanke på at mitt svangerskap har vært veldig normalt hele veien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blei strippet på tirsdag, det var ul termin datoen min. Det var ikke noe spesiell grunn til det annet enn at jeg ikke var så moden (1cm åpning bare..), og vi ville prøve å se om vi kunne få noe fortgang i sakene. Har hatt et fint svangerskap.

Når det er sagt, så ser det ikke ut til at det hjalp så mye. Sitter her enda, og det skjedde ingenting etter at jeg blei strippet. Kynnerne blei heller færre.

Skrevet

Nei, i følge "standard prosedyre" skal man ikke strippes før man er på overtid. Men har inntrykk av at dette i praksis avhenger mer av den individuelle jordmor og hennes personlige preferanser, eventuelt hvor god man er til å overtale hehe;) Så det er vel bare å gi det et forsøk, og trygle og be på sine knær om litt strippings (kanskje smøre litt tykt på at man er så sliten osv hehe), så kanskje stripper hun deg på mandagen?!

Skrevet

eg var på kontroll for 2 dager siden og hadde 10 dager til termin, eg har hatt masse kynnere og jm spurte om ho skulle strippe meg for å se om det kunne hjelpe litt.. men var ikke moden nok til at ho fikk gjort så mye...

Tror nok det kommer litt an på jm..og hvilket syn ho har på det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...