Gå til innhold

Nå må jeg spørre dere damer... Dette med rognebær og snø.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere hørt? jeg har hørt at er det mye rogn blir det lite snø for treet ikke skal bære tung bør to ganger. Men noen sier motsatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hørt begge deler. Mye rogn, lite snø fordi treet ikke bærer tungt to ganger. Mye rogn, mye snø fordi treet har øvd seg på å bære tungt.

Hmmm, ikke godt å vite hva som stemmer. Og når vi har masse rogn og naboen veldig lite rogn, så er det ikke godt å si...

Skrevet

Mye rogn lite snø, for rogna skal ikke bære tung bør to ganger

Mye rogn mye snø, naturen har sørget for mat til fuglene

Skrevet

Bestemte meg i fjor for å følge med, kan altså forvente svar til våren. I fjor masse bær på rogna i hekken, mye snø og kald vinter. I år er det nesten ikke bær i det hele tatt, faktisk, så jeg krysser fingrene for en mild vinter og snart vår igjen! Har dog mine tvil...

Skrevet

Mye rogn lite snø, fordi treet ikke skal bære tungt 2 ganger.

Min far skriver værdagbok og siden 1979 har dette stemt ;)

Her vi bor nå er det enormt med rogn så jeg krysser fingrene for en vinter med lite snø ;)

Skrevet

Jeg har lært mye rogn gir mye snø, og skal jeg være helt ærlig så håper jeg på mye snø i vinter. Men den kan godt komme som en stor haug ca 5desember også bare snø litt nå og da til 31.mars. Ikke sånne jojo tempraturer som det har vært de siste årene, om man ser bort fra den kalde vi hadde i vinter da det var egentlig utrolig greit!

Ja til å ikke måtte bruke regntøy i desember,januar og februar!

Skrevet

Det stemte ikke i fjor Gulesider! Her var det i allefall så mye rognebær som vi aldri har sett - og masse snø! :)

Og jeg har hørt begge deler jeg også - diskuterte det med de gamle på aldershjemmet for noen dager siden, faktisk. Og de var uenige de også ;)

Skrevet

Mye bær = mye snø, slik er det her jeg bor iallfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...