Gå til innhold

Valg av hårfarge, høyde osv. og virus- og blodprøver

Anbefalte innlegg

Hei!

I neste uke skal jeg ha tlf.samtale med CFC.

Når i prosessen skal jeg velge øyefarge, hårfarge og høyde osv., kanskje i denne tlf.samtalen?

Når det glelder virus- og blodprøvene så lurer jeg på om det er det nok med utskrift av svarrapporten fra sykehuset og et skriftlig brev (vedlegg) fra fastlegen med signatur?

Fortsetter under...

På Stork skrev vi ned våre ønsker på jornalen vi sendte inn før journaltimen. Men de kunne ikke garantere at de hadde inne en donor som matchet alle våre ønsker den dagen vi kommer, men da måtte vi velge hva som er viktigst for oss. Men vår donor skal helst være lyshåret og blå øyne, typisk skandinavisk, og det har de som oftest tilgjengelig. Lykke til!! :-)

Jeg også vil helst ha lyshåret og blå øyne :-)

Jeg begynner visst å bli litt nervøs med tanke på tlf.samtalen, håper bare det ikke oppstår misforståelser/språkvansker.

Lykkeønskninger til dere begge to

Hei,

Hadde samtale med CFC for noen uker siden. Den var over på 5 min og legen var veldig hyggelig. :)

Fikk spørsmål om donor i denne samtalen og beskjed om å ta med prøvesvarene mine når jeg kom nedover.

Hei

Ang høyde, vekt osv på donor så mailet jeg dem det etter at jeg hadde fått sammendraget av journalsamtalen på mail.

Jeg valgte skandinavisk useende uten å spesifisere hårfarge og øyenfarge, bare høyde, men tror ikke det er noe problem å endre det underveis.

Ang. prøvene fra lege har jeg aldri blitt bedt om å vise frem dem. Tror egentlig de kun vil ha dem lagret i databasen i tilfelle man skal over på ivf etter hvert.

Annonse

tar de noen hensyn til kvinnens størrelse når de velger donor? Jeg er en veldig liten og spinkelt bygget dame (152 cm) så jeg er litt redd for å få en donor på 190 og kanskje måtte føde en baby på over 4 kg....

Man kan velge nøyaktig hva man vil i forhold til øyenfarge, hårfarge, høyde og vekt. Man kan også velge i forhold til etnisk utseende, men tror(er ikke sikker) at det er enklest med skadinavisk ev. europeisk utseende. Dette av praktiske årsaker, da de fleste donorer i danmark er nordiske sånn jeg har skjønt det.

Vedr. å ta hensyn til kvinnens størrelse:

Klinikken anbefalte meg å gå ned i størrelse - pga er så lang selv (176). Jeg ville helst hatt en donor på 190+ fordi jeg som regel alltid finner meg kjærester på den størrelsen (er vel noe med å kunne få lov til å føle seg litt "liten" ved siden av en mann...)

Men - det ble poengtert at jeg ved å velge en så lang mann - med min egen høyde - ville gjøre det mer komplisert om jeg fikk en datter med kjempevekst. Muligheter for at hun måtte bruke veksthemmende hormoner osv...så jeg innså at de nok vet hva de snakker om - og "godtok" en donor på 183 :)

Har reknet ut på en sånn kalkultor at min sønn da vil antageligvis få en høyde på 184...med mulig avvik på +/- 10 cm...

Men - om farens størrelse som voksen har noe å si for størrelsen på baby som nyfødt...det er det vel kanskje ikke.....? Uansett kan du be om å få vekstestimering om du er redd for dette...

Tror eksen min på 192 var snaue 3.5 kg ved fødsel. Men - hehe - datet engang en tysker på 203... Han var 6,1 kg og 58cm....og enebarn!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...