EgG Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Hvordan har dere gått frem for å få til dette? Venter man bare til barnet gjør den forandringen selv eller må man lirke litt? Her har vi 3x 30min fordelt utover dagen (noen ganger 45min-1 time), men det begynner å bli for mye. Hun vil være mer våken mellom duppene, men krever likevel 3 dupper! Dette går ikke opp til kvelden. Hadde jeg bestemt hadde hun hatt en dupp på ca 2 timer før kl 12 og en dupp på 1-2timer før kl 16, men jeg har vist ingen stemme rett her heller... Hvordan har dere det hjemme?
EgG Skrevet 18. september 2010 Forfatter #2 Skrevet 18. september 2010 Prøvde ut dette i dag. Men hvordan skal jeg få henne til å forstå at hun må sove like lenge på 2. deupp som 1.?
ett til! Skrevet 18. september 2010 #3 Skrevet 18. september 2010 jeg tror det er best å la barnet bestemme dette selv jeg! min sønn begynner å gå fra 3 til 2 dupper nå(er 8 mnd) så da får det bli som det blir da! for eksempel i dag så var siste dupp kl 13 og våkna kl 14 igjen.det betyr at det straks er kveldsmattider og leggetid ikke senere enn kl18,ellers blir han så overtrøtt at han våkner igjen etter ca en halv time og vil da stå opp... hvorfor vil du egentlig at hun skal ha to dupper? Du sier det ikke går opp til kvelden,hva mener du med det? Hva er best for henne?
EgG Skrevet 19. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2010 Grunnen til at jeg vil ha henne over på to dupper er fordi den siste duppen blir så sent. Hun tar den ca 16.15 og sover da til litt før kl 17 og det er for sent. Da blir det ikke leggetid før kl er godt passert 20.30 Hvis jeg ikke lar henne få den siste duppen da så blir hun trett i 18 tiden og da får jeg ikke i henne kveldsmat. I tillegg våkner hun så alt for tidlig dagen etter. Jeg tror faktisk det er best for henne om hun hadde tatt to dupper. Hun har nå begynt å sove mer på 1. dupp (mellom 1 og 2 timer) men jeg strever litt med å få henne til å sove lengre på 2. dupp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå