Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det ? hvor får man tak i det ? Kan man bruke det uten å avtale det med behandlingssted?

Er det mange her inne som har brukt det og har dere lykkes da? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrev nettopp spørsmål om det samme uten å ha sett ditt innlegg....Ler..

Det eneste jeg vet er at det er et homøopatisk legemiddel. 10 dråper i litt vann før mat 3 ganger daglig. Du kan bestille det fra Danmark: Helseriet.dk eller andre helsebutikker og koster ca 300 kr med frakt.

Skrevet

Jeg skal bruke det etter anbefaling fra min akupunktør. Jeg kjøpte babyklister hos Løveapoteket i Trondheim. Det er en hømopat medisin og har ingen bivirkninger iflg akupunktøren min. Den burde inneholdet Berberis Fructus D3 og Urtica Urens D3. På flaskeetikketen så står det "FRUCTUS FEMINA" . Min dosering er 10 dråper i ett glass vann, 3 x dagen før maten. To til tre dager FØR egginnsettingen.

Skrevet

Virkning og anvendelse

• Forebyggende til gravide, der tidligere har aborteret

• Ved akut abort risiko

• I forbindelse med IVF behandling og ægopsætning. De befrugtede æg fæstnes bedre på livmodervæggen.

Fructus femina comp er fremstillet i Danmark siden 1988, og anvendes i dag af et stort antal behandlere samt på flere fertilitetsklinikker. Bl.a. forbedrer midlet moderkagens tilstand væsentligt.

Midlet har fået kælenavnet ”Baby-klister” fordi livmodervæggen stimuleres til at fortykke sig, så det befrugtede æg bedre kan sætte sig fast.

Sammensætning:

Berberis vulgaris e fructibus D3

Urtica urens D3

Dosering:

Som abort forebyggende middel indtages Fructus femina comp 10 dråber 3 x dagligt i lidt vand før maden. Man starter med indtagelsen så snart graviditet er konstateret og fortsætter så langt i graviditeten som kvinden føler sig tryg ved. Hvis en kvinde tidligere har aborteret sent i graviditeten, kan midlet indtages så længe kvinden ønsker, dog minimum til og med 1. trimester.

Hvis der opstår akut abort risiko, kan Fructus femina comp anvendes som akut middel i akut dosering; 50 dråber i lidt vand drikkes slurkvist over en time eller to; alternativt kan indtages 10 dråber hvert 20. minut – når bedring indtræder, kan dosering nedsættes til 50 dråber i lidt vand der drikkes over dagen, og efter nogle dage kan dosering yderligere nedsættes til normal dosering: 10 dråber 3 x dagligt.

I forbindelse med ægtransplantation indtages Fructus femina comp 1 uge før ægopsætning,

10 dråber 3 x dagligt. Indtagelsen fortsætter til og med 1. trimester.

Skrevet

Høres kjempeinteressant ut, men kan man bruke dette uten å ha fått samtykke fra klinikken el homeopat? Redd for å klusse til noe også ;-)

Skrevet

Jeg også er redd for å prøve sånne ting før en evnt har snakket med klinikken for hvis det er så bra så hvorfor kommer ikke klinikken med sånne forslag om å prøve det når en har forsøk ?

Det er jo veldig irriterende hvis en ikke blir informert om at det er ting en kan ta som kan hjelpe ihvertfall...Vi vil jo gjerne gjøre alt...

Skrevet

Jeg er helt enig med deg men jeg tror de ikke kan si noe fordi det ikke er noe godkjent preparat. Alle former for alternativ behandling er rett og slett ikke blitt dokumentert til at det hjelper. Det er derfor opp til hver enkelt å prøve det de selv vil prøve. Du kan alltid lese om andres erfaringer med alt. beh. (f.eks her inne) for så å finne ut om det er noe du vil prøve. Dette med babyklister tror jeg ikke er noe som skader. Det er brukt i alle andre land.

Skrevet

Heia jenter. Jeg fant dette på nettet....... jeg skal prøve dette ihvertfall på mitt 5.forsøk. Som sagt, dette er en homøpat medisin og har ingen bivirkninger. Egg uttak om noen dager ;-)

--------------------------------------------

Babyklister blir brukt for å forbedre miljøet i livmoren. Den styrker livmoren, og øker blodgjennomstrømning av den. Den blir brukt til kvinner som har en tendens til å abortere, og ved egginnsetting ved IVF- behandling for å styrke livmoren. De på Frøyaklinikken synes dette er et spennende supplement til behandlingen de gir, og synes at den har god effekt. Utgangspunktet er den tenkt til kvinner som er friske, men som ikke blir så lett gravid ved IVF, eller har en tendens til å miste uten tydelig grunn.

Dette er et homeopatisk legemiddel som er helt ufarlig å bruke. Det er en mild behandlingsform som ikke innvirker på andre medisiner. Det er heller sånn at virkningen av homeopati kan svekkes ved bruk av f. eks medisiner og ulike eteriske oljer. Man skal ligge unna både kaffe, mentol (en del tyggiser og tannkrem), og alkohol.

Hvis ikke noe annet er foreskrevet: 3 ganger daglig, 10 -15 dråper, blandes med litt vann (en teskje, som ikke er av metall) La det være i munnen i ca halvt minutt før du svelger det. Halv time fra mat både før og etter. Starter opp rundt el eller på dagen med egguttak, eller eventuelt et par dager før el/egguttak. Anbefalt å starte et par dager før egguttak/el.

Dersom gravid så fortsett til flasken er tom, du kan bestille en flaske til dersom du er redd for SA, da tar du 50 dråper i et glass vann istedenfor 10 dersom du spotter eller små blør dette kan hindre at du får en SA dersom feilen er i livmoren og ikke genefeil /kromosomfeil

Flere gravide kvinner i en tilstand med truende abort på sykehus fått målt morkakens tilstand før og etter inntakelse av Berberis fructus comp. I alle tilfellene har disse prøver vist en forbedret tilstand av morkaken allerede etter få dagers inntakelse av Berberis fructus comp.

Oppbevaring:

Legemidlet behøver ikke stå i kjøleskap. Det kan oppbevares i temperaturer fra 0-30 oC. Sterk varme og direkte solbestråling bør unngås.

Det anbefales at legemidlet ikke oppbevares i nærheten av elektriske felter: mobiltelefoner, sparepærer, sterkstrømkabler mm.

Skrevet

Takk for info, tinybubbles. Skal tenke litt på saken ;-)

Får man kjøpt dette på alle apotek?

Skrevet

Jeg har sendt mail til løveapoteket i Trondheim å hørt etter om de har det fordi jeg må jo få det tilsendt :) En kan også få det bestilt ifra Danmark.

[email protected]

Skrevet

Bestill det på Løveapoteket istedet. Jeg har hørt at noen har betalt toll når de bestilte i Danmark. (Alt over NOK 200 må fortolles) Plus at frakta/admin gebyr er rundt NOK 150. Er litt usikker.

Men dette er jo spennende, håpe på at det virker. Jeg og akupunktøren min er optimist.

Skrevet

Tuuuuuuusen takk tiny bubbles. Jeg gleder Meg til aa begynne paa neste forsok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...