Gå til innhold

Flere som har søkt seg inn på Adipol og rikshospitale, som har termin i mars ?

Anbefalte innlegg

Jeg søkte i sist uke og fikk telf idag om at jeg kom inn på adipol og har fått

fødeplass på rikshospitale. Så har time der torsdag den 23 sep, og lurte på om det var flere herfra som har søkt seg dit rundt den tiden jeg skal føde. Litt moro å ha noen å dele opplevelser og erfaringer med.

Også intressert i andre å høre, åssen dere har opplevd både adipol og selve sykehuset samt barsel tiden.

Selv er jeg 25 år og har 2 jenter fra før og har tidligere fødet på A -hus, Og nå har jeg termin den 20 mars, men siden da har jeg lagt på meg mer og blitt overvektig, tenkte jeg at adipol og rikshospitale virka et bra.

Fortsetter under...

Jeg skulle gjerne ha vært med på Adipol, men jeg trenger oppfølging på noe annet på Ullevål, så jeg er nødt til å forholde meg til dem.. =).

Men kom gjerne med tips og råd som du lærer, så kan vi andre plukke opp noe nyttig =)

Lykke til!

Hei,

jeg har fått plass på Adipol og har termin i slutten av april. Har vært hos jordmor og hatt første time hos ernæringsfysiolog på Riksen, og er så langt fornøyd. :)

Jeg er 35 år og har en gutt fra før.

De skal visst ha et kurs i høst over fem kvelder for deltakerne på Adipol, så vi sees kanskje der. :)

• 2 uker senere...

Hvordan søkes man dit eventuelt?

Jeg har en sønn på 1,5år og da jeg gikk gravid med han fikk jeg avslag fra riksen....men jeg hørte ikke snakk om adipol.

Kan det hende legen min bare søkte fødeplass og ikke oppfølging i henhold til overvekt?

Jeg fødte (tok keisersnitt) på A-hus og var strålende fornøyd.

Men de hadde ikke noe opplegg for overvektige.

Er også sterkt overvektige og fant ut i dag at jeg er gravid! Har et håp om å komme inn hos Adipol, men aner ikke hvordan jeg skal gå fram. Søkte dere dere til Adipol selv eller via en lege? Kjenner at jeg allerede gruer meg til den første kontrollen hos en vanlig lege, men kanskje det hadde vært lettere hos dem som er vant til tjukke damer som er gravide?? ;)

Og selv om du har termin i mars og jeg i juni, så kan det jo hende vi er der samtidig?

Annonse

Dere finner informasjon om Adipol på http://www.rikshospitalet.no/ikbViewer/page/no/pages/sykdom/behandling/detaljer?p_menu_id=32169&p_sub_id=32161&p_style_id=32182&p_doc_id=37461. Så det er bare å sende en mail til adressen i innlegget over ([email protected]), så får dere svar.

Jeg skrev litt om meg selv, min situasjon, BMI osv., og fikk svar etter noen dager om at jeg hadde fått plass. Jeg er veldig fornøyd så langt, så jeg anbefaler alle som er overvektige og bor i nærheten av riksen til å søkeDet eneste er at man må være motivert til å følge programmet, da - man kan ikke gå der og spise godteri hver dag... :)

Lykke til dere to som søker. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...