Gå til innhold

Hard kul på hodet til baby (1 mnd gammel)... Erfaringer????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner ikke hva det er - har vært der siden fødsel. Noen få cm bred, litt avlang i formen, midtre/bakre del. Uforandret. "Alle" mener det er harmløst, hva tror dere?

Skal på 6 ukers kontroll om halvannen uke, kan det vente eller bør jeg ringe legen for en sjekk over helgen?

Baby er i god form, spiser og sover godt og virker fornøyd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være en så blodansamling kanskje? Jenta mi hadde en skikkelig kul i hodet da hun ble født,det kom av at hun stod så lenge og presset i bekkenet under fødselen. Først var den litt myk,så ble den helt hard. Etter hvert kom det akkurat som en hard kant rundt kulen..Den forsvant gradvis etter noen måneder.

Skrevet

Takk for svar! Jeg tror ikke det er blodansamling, for fødselen gikk veldig fort og greit... Og kulen har vært hard hele tiden, omtent som om den er en del av kraniet.

Flere erfaringer? Hva ville dere gjort?

Skrevet

Mitt barn fikk et knall rødt fødselsmerke ca en uke etter fødsel. Jeg ble veldig bekymret men fikk både lege (bekjent) til å se på det, samt jeg kontaktet helsestasjonen. Vi ble da enige om å vente til 6 ukers kontroll. Om du er veldig bekymret ta en tlf til din helsestasjon. Det er ofte mer betryggende for mor å høre at det er vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...