Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre??

Lille diamant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt prøvingen igjen selv om utredningen ikke er offisielt avsluttet..dette pga av at jeg fikk ett klarsignal av gynokologen som utførte hysteroskopi av meg for 4 uker siden. Men har ikke hørt fra legen min på sykehuset selv om jeg har ringt flere ganger de siste ukene....og ønsker jo å få vite hva hun har tenkt å gi meg av behandling i neste svangerskap.

Og nå begynner det å kjennes ut som om at jeg er gravid igjen, så synes det haster litt mer plutselig. Det er litt for tidlig å teste, men har en sterk følelse..veldig rart, for er bare 8 dpo idag.

Så hva bør jeg gjøre om jeg får en positiv test nå? For vet jo ikke om de vil gi meg noe behandling, siden legen aldri ringer meg opp igjen..vil jo ha best mulig oppfølging om det viser seg at jeg er gravid :)

Så hva ville dere andre gjort i mitt tilfelle?? Kan jeg f.eks få fastlegen til å ringe sykehuset, siden de ikke tar seg tid til å svare meg?

Må også legge til at de ikke har funnet noe galt meg meg i utredningen, og at det er derfor vi prøver igjen nå.

Håper noen vil svare meg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner til det med å vente lenge på tilbakemelding fra sykehuset. Etter min MA i uke 15 sa de vi ville få obduksjonssvar etc etter 3 måneder, nå har det snart gått et halvt år og fortsatt ingenting. IVF avdelingen har lovet meg oppfølging ved nytt svangerskap. Jeg har derimot bestemt meg for å gå til min gynekolog for oppfølging da det er nærmere jobben og der jeg bor. Som deg hadde jeg tidlig følelse av at jeg var gravid igjen og det stemte. Er 5+3 idag og skal gå til min gynekolog en gang i måneden så lenge jeg trenger det. Hun har også gitt meg resept på albyl-E og crinone. Første UL i 5+6 til tirsdag er spent ja!

Kan du høre med din gynekolog kanskje? Evt få fastlegen din til å henvise deg til en som vil ønske å følge deg opp? Lykke til!

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg har ingen fast gynokolog, men er en veldig god fertilitetsklinikk her jeg bor som er aktuell isåfall. Men håpet jo å slippe unna med de helt store kostnadene siden vi blir utredet på sykehuset. Vi er midt i husbygging nå, så har ikke råd til så store utlegg da.

Men lurer jo på om jeg må møte opp i egen person for å få svar på sykehuset..for får ikke noe svar av å ringe tydeligvis. Så kjedelig å høre at du også går å venter på svar..det går hardt utover tålmodigheten! Og gratulerer så mye med graviditeten :) gøy å høre at du også hadde en følelse av graviditet tidlig, for det har jeg hatt alle gangen jeg har vært gravid til nå, så håper det stemmer igjen!

Forstår at du er spent på første UL, det er nervepirrende greier..men håper virkelig at du får se ett lite hjerte som banker :)

Skrevet

En gang i uka skal det selvfølgelig være at jeg skal få en sjekk! Da jeg er henvist av fastlegen har jeg foreløpig ikke betalt annet enn egenandeler og som jeg skjønte er det gratis nå som jeg er gravid igjen (om jeg ikke har forstått det feil da...) Ikke noe gøy om man skal bekymre seg om utgiftene i denne vonde prosessen også.

Kjedelig at man ikke skal få svar ja, vet at de prøvene vi venter på kan ta tid og at de ikke nødvendigvis vil gi oss noen svar....

Jeg ville likssom ikke tro det denne gangen, ble så skuffet forrige syklus da mens kom, men manglet alle de klare tegnene på mens som jeg har så derfor fikk jeg mistanken om ny graviditet. Håper på positive svar hos gyn til tirsdag, er jo tidlig så vet ikke hvor mye det er realistisk å forvente, men....!? Vi krysser fingre for hverandre!!

Skrevet

hei, eg gjekk til utgreiing for hab ab på Ullevål og fekk vite av dei at dersom eg blei gravid under eller etter utgreiinga, skulle eg kontakte dei for å få oppfølging i starten av svangerskapet. Eg rakk å bli ferdig med utgreiinga, som ikkje ga noko hint om grunnen til alle SAene, før eg blei gravid igjen, - den ekstra oppfølginga eg fekk då bestod i Crinone, Albyl-E og hyppige UL til veke 12 ca. Det var veldig betryggande å få denne oppfølginga, sjøl om det jo er umulig å vite om det er det som har gjort at eg har gått gjennom eit normalt svangerskap og no er i veke 39 og super-fødeklar (any time now!!) :-)

Håpar for din del at praksisen er det same på ditt sjukehus. Det er jo habituell abort vi snakkar om - desto viktigare å følge med kva som skjer under svangerskapet, spesielt om noko gale skulle skje! Legen som følgde meg opp fortalde at dei som får tett oppfølging i starten faktisk har litt større sjanse for at det går bra. Dei veit ikkje heilt kvifor, men fordi det funkar, tilbyr dei det.

Kryssar så innmari fingrar for dei i denne tråden, og for alle andre her inne som fortsatt jobbar med saken! Håp i 2010 - om eg ikkje tar feil blei vi gravide omtrent samtidig i januar. 2010 er ikkje over enno... gode ting kan skje, så stå på!!! :-) lykke til damer

Skrevet

Takk for svar smilla73 :) kanskje har du født nå da?? om ikke, så masse lykke til! :)

Det er veldig godt å lese at mange her inne får barn til slutt, for det har jeg ikke tro på at jeg får akkurat nå. Våknet opp til skikkelige smerter og tr på ikm-dagen nå på torsdag, og positiv test..så noe galt må det være siden egget ikke vil feste seg skikkelig hos meg.

Men er bedre at det skjer sånne tidlige avbrudd enn at jeg mister senere..det vet jeg gjør mye vondere psykisk. Og så ringte jeg sykehuset igjen samme dag, for da var jeg skikkelig lei av å ikke vite noen ting. Så overlegen på gyn. skal ringe meg nå i helgen, og svare meg på hva som skjer videre...så håper jeg får samme oppfølging som dere. For jeg er klar til å prøve på nytt nå, selv om det kommer til å bli tøft..

Hadde en så fin drøm inatt, at jeg måtte gråte en skvett før jeg stod opp ;) så håper at det var ett tegn på at ting kommer til å ordne seg! Drømt at jeg var på ultralyd hos min mor av alle ting(!?) og skjermen viste en frisk og nydelig baby...som sprellet med bena som bare det! Hehe :) rar, men fin drøm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...