Gå til innhold

Hvilken uke? Veldig forvirret!

Anbefalte innlegg

Var hos legen på mandag den 13 sep, bare for å ta blodprøver o.l. Hun regnet da ut at jeg hadde termin 30. april, i tråd med det jeg trodde selv. - Men, hun sa da at jeg var i uke 7 i svangerskapet mitt...jaha, tenkte jeg. Gikk hjem, logget inn på min side her, og da sto det 8 uker. Når jeg nå i dag logger inn er jeg 9 uker på vei. Dato for siste mens var 23juli. Noen kyndige terminberegnere her, for jeg har gitt opp å skjønne det :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142333463-hvilken-uke-veldig-forvirret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, men da er jeg kanskje litt klokere :) Siden siste m var fredag 23. juli, så regner jeg bare meg uker fremover og da er jeg altså i dag fredag 8+0 :) Tenkte ikke så nøye over dette når jeg gikk med førstemann, men jo eldre man blir jo mer nervøs for at ting skal gå galt..vil ha litt oversikt på når jeg er i uke 12 :)

hos meg var dato for siste mens 24.juli, og termindato er 2.mai

hmm

var oxo til jordmor tirsdag 14. sept, og etter egen regning skulle eg da vært 7+3, men i følge jordmor var eg 7+5

forstå d den som vil...

skjønte ingenting selv

men hva legen din mente skjønte eg ihvertfall ikke.

men at d her inne står at eg som nå er 7+6, er i min 8. uke, vil si at eg har 7 fullgåtte uker bak meg, + 6 dager, og at d da er i den 8. uken

ifølge kalenderen her inne har du termin 1.mai, men så kommer d jo oxo an på mens-syklusen din

min er på 28 dager

men skal vist ikke være så enkelt å forstå seg på denne utregninga

skulle vært EN utregning som gjaldt

går eg inn på libero sine sider, får eg en annen termindato, altså 30.april

Annonse

Ja, det stemmer at utregningen her sier 1 mai :) Men hun sa at det lå sånn ca mellom 30 og 1 mai. Så det hun gjorde da, var å sette 30 april :) Prøvde den på libero jeg også, da fikk jeg 29 april :)men riktig på at jeg var 8+0, for når jeg teller antall fredager etter siste mens, er det 8 i dag :) hehe, det som er fint da, er jo at vi får greie på det når vi skal til utralyd, iallefall mer sikkert. Jeg skal i uke 17 el 18, på fredrikstad sykehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...