Gå til innhold

HIV prøve?

Tjålsi har født en prinsesse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har dere andre tatt HIV prøve før dere søkte om prøverør? Var hos gyn i dag og tok prøven. Han sa at di aldri gjorde det på folk som var født i Norge, med etnisk norsk bakgrunn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På riksen må man testes for HIV og Hepatitt før man evt godkjennes. Tror også man må ha ny HIV-test hvert år hvis man holder på med forsøk over tid.

Skrevet

Ok, så jeg må med andre ord ned igjen og mase etter en hepatitt prøve også... Flott DET!

Burde ikke legene ha kontroll på dette...

Takk for info;)

Skrevet

http://www.rikshospitalet.no/ikbViewer/page/no/pages/klinikkene/enhet/informasjon/detaljer?p_doc_id=39410&p_prev_id=23361&p_dim_id=42727

Jo synes vel egentlig at den som utreder og henviser til prøverør burde vite det. Gynekologen vi hadde utredning hos ordnet alt sånt.

Du kan jo ta kontakt med sykehuset/klinikken du skal henvises til og høre litt om hva som må være på plass av blodprøver. Eller se om de har noen nettside ala riksen sin. Ligger en del informasjon der.

Lykke til!

Skrevet

Ja, det er bare tull :-)

Ved de tre klinikkene jeg har vært må alle ha (negative) HIV- og hepatittprøver som er nyere enn ett år.

Skrevet

Det jeg mente var tull var påstanden om at ikke alle må gjøre dette. Det er helt standard prosedyre.

Skrevet

Jaja! då er det bare å flekke frem åren på ny! Ser ut som en narkis, så full av blåmerker jeg er nå:( Og nå har sjefen begynt å lure på hvorfor jeg må ta så mange prøver:(

Igjen takk for svar;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...