Frk Fjong Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Jeg skal ut å fly sammen med dattera mi på 4 uker, og lurer på om dere har noen tips for at dette skal gå mest mulig smertefritt. Jeg har et bæresjal som jeg skal ha henne i når vi er på flyplassen.. men tenker mest på om hun kommer til å reagere på trykkforskjell i kabinen ved opp/ned-stigning osv.. Noen med erfaring?
Tantrum Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 Mi reagerte ikke, hu var riktignok 6 uker, men reagerte ikke. Sov seg gjennom det HS anbefalte å amme om hun var våken og skulle bli hysterisk. Har flydd med mi flere ganger og aldri reagert.
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Jeg flydde med jenta mi da hun var 5 uker. Gikk veldig bra,sov seg gjennom det meste:-) Ammet ved opp- og nedstigning,så fremt hun ikke sov. Fikk pute av flypersonalet som gjorde det litt mer behagelig.
Frk Fjong Skrevet 17. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2010 Takk skal dere ha! Regner i grunn med at hun sover kanskje.. sovner alltid i sjalet.. og med litt monotom durelyd så sovner hun stort sett før vi får sagt B..
Trio? Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Har akkurat gjort unna en flyreise med junior på 6 uker. Jeg ammet han både når vi gikk opp og ned. På hjemreisen så ammet jeg ikke når vi gikk ned for da sov han med smokk i munnen. Hadde ikke hjerte til å vekke han.. Gikk helt fint! Det viktigste er at de har noe å sutte på som gjør at trykket i ørene utlignes. Har fått som tips å sprute nesespray i nesen på han akkurat i det man letter og begynner nedstigning. Men det trengte ikke vi denne gangen. OBS! Da skal man bruke nesespray for barn altså (helsestasjonen som sa det finnes nesespray for babyer). Otribaby - som er rent saltvann - finnes på Kiwi bl.a. Går nok helt fint for dere - god tur :-)
stearin Skrevet 20. september 2010 #6 Skrevet 20. september 2010 Tror ikke du kan ha babyen i bæresjalet ved letting og landing, da skal barnet være fastspent med belte. Synes det er høvelig med smokk ved letting og landig, bruker også å snakke mye med min datter så hun ikke blir så redd.
Nordlandnøtta Skrevet 20. september 2010 #7 Skrevet 20. september 2010 Har reist med fly her siden gutten var 14 dager gammel. Når dem er så små tror jeg de ikke merker noe til at flyet tar av og når det skal lande. Her har det ikke hvert noen reaksjon, har reist mange ganger med fly. Og som det står over her, må du ha babyen fast i et belte som blir fastspent i deg..
mammatetogansketette:)) Skrevet 20. september 2010 #8 Skrevet 20. september 2010 Har også reist endel turer med fly med baby... har aldri merka noe, han har sovet. Men har gitt smokk eller flaska ved opp-og nedstigning sånn i tilfelle... Bæresjal el.l er supert -nesten uunnværlig på flyplasser og ombordstigning osv. Men i flyet må baby altså "sitte" i fanget ditt- fastspent. ELLER dere må betale for egen plass og ha med bilsete--- vi fikk i alle fall bruke bilsetet en gang- det var så god plass i flyet, og det var flyverten som spurte oss om vi ønsket det- fikk det uten å betale da, siden det var såå god plass.... !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå