Gå til innhold

Erfaringer med Akupunktur??? (samme som på "bli gravid")

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får akupunktur (i ørene) og fotsoneterapi 1 g i uka. Hun jeg går hos er homeopat også, så jeg la om kostholdet etter hennes råd og tar masse vitaminer. Før jeg ble gravid fikk jeg akupunktur og fotsoneterapi hver annen uke. Men det er fordi jeg må kjøre et stykke, hvis ikke tror jeg hun helst ville hatt meg inn 1 gang i uka. Jeg er 9 +3 i dag. Har aldri værrt så langt på vei uten å blødd og da senere oppdage at fosteret er dødt. Har opplevd 2 MA og 3 SA.

I det ene svangerskapet som endte med en MA gikk jeg også til akupunktur.....Et annet sted en der jeg går nå. Men det skal sies at jeg da hadde helt feil kosthold i forhold til hva jeg har funnet ut nå at kroppen min skal ha. Har bla funnet ut at jeg ikke tåler melk, og da dyttet jeg i meg melkeprodukter fordi det skulle være så bra.

Lykke til!

Hmm, intressant, jeg tror nemlig ikke jeg heller tåler melk så bra....datteren min har laktoseintoleranse så det er vel ikke så umulig at jeg og har det....hvordan merket du at du ikke tålte melk?

Jeg har lurt på det siden jeg var ganske ung. Og tatt det opp med legen flere ganger. Men slår ikke ut på tester.

Jeg ble bedt om å kutte ut melk og hvete av hun jeg går hos. Melken har jeg prøvd igjen etter kuttet den ut, og det var helt pyton i magen. Så jeg har nok en intolleranse. Kan fungere om jeg får i meg melk. Bare veldig ubehagelig. Jeg raste også ned i vekt etter at jeg kuttet ut melk. Har slitt med litt overvekt i 12 år. Når jeg kuttet ut melk ble jeg normalvektig rimelig kjapt. Fikk beskjed om å spise mer fordi jeg gikk ned for fort i vekt. Og vekten har vært stabil en stund nå. Så tydelig at jeg ikke skal ha i meg melk. Når jeg tenker tilbake så var det en periode av livet hvor jeg bodde for meg selv og ikke fikk i meg melk. Da raste jeg også ned i vekt uten å gjøre noe for det.

Tror egentlig jeg tåler hvete, men er gravid nå, og tørr ikke prøve før den er ute.

Annonse

Ble liksom ikke ferdig med alt jeg skulle si:-), men jeg prøvde sånn Ketolyse kosthold en stund, og da er det jo ikke noe hvetemel og melk, og magen blir jo bare helt super da, men jeg synes det er så vanskelig å holde seg unna brød i lengden....:-(

Hei

Jeg har kuttet ut alt av melkeprodukter. Bruker smør uten melk. Men hun jeg går hos sier at noen tåler fløteprodukter og cottage cheese. Det kan ikke jeg ha. Men når jeg er ferdig med graviditeten kommer jeg til å teste litt om jeg kan ha ost og sånn. Og om det går bra i mindre mengder. Det er veldig vanskelig å dra på besøk til folk når en går på denne dietten. Heldigvis møter jeg stor fortåelse da alle vet hva vi har slitt med. Ofte tar jeg med min egen mat ut i fra hva de andre skal ha. Andre er veldig flinke til å lage mat jeg kan ha.

Når det gjelder hvete så ungår jeg alt av hveteprodulter. Det blir som en lavkarbo diett, fordi jeg er veldig forsiktig med sukker også. Spiser ikke ris eller poteter heller. Men masse grønnsaker. I stede for ris, pasta eller poteter har vi ofte masse grønnsaker til middag ved siden av kjøtt/fisk. Når det gjelder brød så har jeg aldri vært noe glad i brødmat. Men til frokost spiser jeg ofte knekkebrød, lager mine egne. Eller rundstykker laget av cornells melblanding som jeg kjøper i helsekostbutikker (de er litt dyre så spiser ikke hver dag). Har blitt anbefalt å spise mye egg og omelett til frokost/lunch, men er ikke veldig glad i egg. Nå som jeg er gravid har jeg ikke lyst på mat i det hele tatt. Kaster opp, kvalm & brekker meg. Men lasagne og pasta går ned, da kjøper jeg glutenfrie produkter. Det skal jeg egentlig ikke spise, men noe mat må jeg ha i meg.

Når det gjelder havre brød så vet jeg ikke om det er hvete i det, du må nesten lese bak på brødet.

Jeg går til behandling på Frøyaklinikken, så bor du i nærheten av Oslo kan det anbefalles. Som alt annet koster det en del, da det er en del produkter/vitaminer de anbefaller. Ellers benytter de seg mye av Zeita West sin tankegang tror jeg. Jeg lånte en bok på biblioteket av henne som heter "Vi ønsker oss barn! Snarveier for å øke fruktbarheten". Kan anbefalles å lese. Står mye om vitaminer som anbefalles, jeg tar de fleste av de som hun anbefaller. Samt hvorfor en skal kutte ut hvete og melk. Biblioteket mitt måtte bestille boka fra annet bibliotek, tok derfor en evighet før jeg fikk den. Hjalp å mase litt.

Ble langt dette. Håper det er til hjelp!

Heisann, ja det er mye du sier som er intressant:-) Jeg har nettopp bestilt meg boka du nevnte, fant den på tilbud på haugenbok.no til 89 kr:-))) Like greit å kjøpe den da:-))

Jeg begynte for en stund siden å kutte ned på ting med sukker i. Knekkebrød baka jeg mye av for ei stund siden og de er jo kjempegode, men er det ikke sammalt hvete i de jeg lager....???, men det går nok sikkert bra å bruke noe annet mel der. og melk skal jo ikke være noe problem å kutte ut, mye annet godt man kan erstatte det med:-)) Jeg bor i nordland så jeg er nok litt for langt unna oslo:-))

Har det tatt deg lang tid å bli gravid?? Jeg er nå inne i 10 pp uten antydning til positiv test...vet at det ikke er lang tid for noen, men jeg kjenner at jeg begynner å bli litt små desperat...:-((

Jeg bruker grovt sammalt rug i mine knekkebrød.

Første gangen vi forsøkte å bli gravide brukte vi 10 pp. Hadde et "arbeidsuhell" før det, men det endte i en sa. Grunnen til at det tok litt tid var fordi jeg bommet på syklusen. Bruker nå EL tester og da sitter det på første eller andre PP. Mitt problem er å holde på barnet. Dette er min 6 graviditet, og har ikke kommet lengere enn uke 11 tidligere. Men da hadde jeg en blødning i uke 8. Det viste seg at fosteret hadde vært død i ca 2-3 uker. Så det døde nok rundt blødningen.

Til tirsdag er jeg 10 uker. Dvs at jeg aldri har hatt et levende foster i meg så lenge. Skal på UL til fredag igjen. Krysser fingrene.

Skjønner at du begynner å bli desperat. Det var jeg også den gangen det tok litt tid. Zeita West anbefaller 3 mnd med vitaminer osv før begynner å prøve tror jeg. Dette for å optimalisere eggene og sæden.

Jepp, tror ikke d er noe problem med vitaminlagrene mine da jeg putter i meg en del hver dag ja:-) Efamol, Graviditetsvitaminer med det nødvendigste, sink, omega 3-6, bidronninggele denne mnd...

Problemet er vel mannen som ikke vil putte i seg noen ting, selv ikke for en god sak...:-(

Bruker CB sin fertillitetsmonitor så jeg har rimelig kontroll på EL.

Tror jeg skal hive meg rundt og lage trippel porsjon knekkebrøddeig, muligens en liten tur på butikken og handle inn:-) Melk er kutta ut:-)

Har du mista 6 ganger? da får du vel tett oppfølgning da?? Har du fått noe svar på hvorfor du mister da?

Skal krysse fingrene mine for at det går bra denne gangen, Viktig med positive tanker/tenkning:-))

Annonse

Har mistet 5 ganger. Dette er min 6 graviditet. Er 10 uker i morgen.

Vi har vært utredet og det er ikke noe galt med noen av oss.

Får nå kjempeoppfølging. Abyl E, tilførsel av HCG i spøryteform 2 g i uka frem til uke 12. Dette får jeg for sikkerhets skyld. Ingenting som tilsier at jeg trenger det. Det er ikke farlig. Ultralyd på sykehuset hver annen uke. Kan ringe vakthavende gynekolog dersom jeg trenger det. Har ikke trengt det! Og 100 % sykemelding for å ta livet med ro. Alt dette har jeg fått på sykehuset. Var innom fastlegen for vanlige svangerskapskontroll og han vil ikke at jeg skal jobbe fult etter uke 12, så da er det delvis sykemelding etter uke 12.

Høres ut som du tar greit med vitaminer! Mannen min var med på Frøyaklinikken første gang, så det var ikke noe problem å få han til å ta noe. Det er et eget kapittel i boka som du har bestilt om viktige vitaminer for menn! Du kan jo prøve å få han til å lese det. Det er ikke langt.

Lykke til! og takk for lykkeønskninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...