Miaxz Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Forrige gang jeg fødte var jeg supergodt forberedt, hadde lest meg opp på alt! Også om babyen og hvordan stelle og behandle den de første månedene.... om amming, hvor mye klær de trenger, osv osv (Må legge til at jeg hadde overhodet ikke peiling på opp-ned på en baby...) Nå har jeg lest litt om fødsel for å oppdatere meg (ja, har glemt det meste, utrolig nok...). MEN jeg har planer om å ikke lese like mye om amming, babyer, stell, klær, osv osv denne gangen! Rett og slett for å la magefølelsen og morsinstinktet råde mer. Jeg ble rett og slett forvirret og stressa av alle "gode" råd og tips jeg fikk sist. Nå skal JEG bestemme. Spent på hvordan det skal gå... ;-) Tipper babyen får det like fint som storebror. Kanskje mamma'n også får noen fine første måneder, uten stress, mer i takt med naturen og instinktene...??? Hva tror dere? ;-)
smilla73 Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 JA JA JA!! Er veldig enig. Er berre ikkje heilt sikker på om eg klarer å etterleve det sjøl... :-))) er førstegangs eg då. Skal prøve å stole på instinkta og det eg har plukka opp av andre sine erfaringar gjennom nesten 20 år med gravide venninner og søstre!
Monique8 Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Kjempefornuftig. Da får du en mye mer avslappet og naturlig gang i det hele Så setter du bare propper i ørene for alle råd og mas du måtte få.....m.m. du har bedt om dem selv ) Å følge det naturlige samspillet mellom mor og barn er definitivt det beste Hilsen en som har prøvd begge varianter. Var ikke sååå mye naturlig samspill i hvordan ting skulle gjøres da jeg fikk min første for 20 år siden :S Nu vet vi bedre
Miaxz Skrevet 17. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2010 Takk for herlige svar!!!!!! Jeg prøvde å følge instinktene sist også, men som førstegangs er man usikker... får ungen nok mat, er det farlig om h*n sover for lenge, alle rundt som skulle pakke han inn i hauger og lass av klær og ullpledd med en klissvåt og svett baby som resultat, og alle mulige dumme tanker.... hadde ammeproblemer, fikk beskjed på helsestajson å amme max 10 minutter på hvert bryst, ungen gikk ned i vekt, osv... ååå som jeg angrer på mye av det jeg fant meg i.... men visste ikke bedre. Deilig å være 2.gangs, altså! :-D
Sesilia Skrevet 18. september 2010 #5 Skrevet 18. september 2010 Helt enig med deg!!! Jeg skal kjøre samme eksperimentet, følge mer den rytmen jeg kjenner er naturlig for oss! Og jeg også kjenner en helt annen ro for at det faktisk vil gå bra denne gangen, styrte nok vel mye med førstemann... Så jeg tror nok at denne deilige innstillingen vil gi oss en roligere og bedre barseltid! Lykke til!
3 søte jenter♥ Skrevet 18. september 2010 #6 Skrevet 18. september 2010 Det ER noe annet å være andre gangs Man kan mer og kommer fortere inn i alt enn første gang. Om man ikke synes man husker noen ting fra første gang, så dukker det opp og man "har det i kroppen". Jeg hadde omtrent ikke tatt i en baby da jeg fikk min første. Synes alt gikk bra både under fødsel og som småbarnsmor. Men andre gang var jeg likevel mye tryggere og mer avslappet. Koste meg mere. Så lykke til som mor 2. gang! Jeg er sikker på at du får en fin tid med alt du allerede kan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå