Gå til innhold

MÅ UT MED LITT STEAM FOR NÅ BLE JEG VELDIG SKUFFA!!!!!

vil ha en til=)

Anbefalte innlegg

Hei

Er i gang med mitt 7.svangerskap (jippi), 4 MA/SA så en perfekt gutt i - 09, så en SA i sommer og nå gravid 5+4.....Etter MA/SA nr 3 ble jeg utredet ved Fertilitetsklinikken uten funn og fikk oppfølging i neste svangerskap som ble MA og i de første 12 ukene i mitt svangerskap som ble fullført, så langt alt vel......mistet igjen i sommer og hadde også da blitt henvist Kvinneklinikken og fått time til UL ved Fertilitetsklinikken som jeg ikke tok fordi da var det SA.....Gjør det samme denne gangen, tar kontakt med fastlege som henviser til oppfølging og hva skjer? Fikk brev i posten i dag om UL ved Svangerskapspoliklinikken i uke13!!!!Altså, misforstå meg rett, jeg er glad for at vi får UL da men var ikke denne oppfølginga jeg så for meg.....er jo de nærmeste ukene fram til uke 9 som er de værste å komme seg gjennom uten et snev av anelse om alt er vel der inne.....Fikk jo UL i uke 7, 9 og 11 samt hcg-injeksjoner med det svangerskapet som gikk fint og da kjenner jeg at jeg ikke takler så bra at jeg må vente i nesten 7 uker til uten at noe skjer.....for all del jeg skal bestille privat hvis ikke dette ikke er en misforståelse eller noe fastlegen kan hjelpe meg med men trodde jeg skulle få litt støtte....og newsflash så var jeg ikke forberedt på å reagere så sterkt som jeg gjorde med å gråte og bli fortvila...går litt mer innpå meg enn jeg liker denne usikkerheten....andre "normale" gravide har det jo helt fint med å vente til uke 18-20 for å se den lille.....blir litt satt ut..sånn da kan jeg ta helg med litt lettere hjerte....GOD HELG!!!!!

Fortsetter under...

huff, trist å lese at du har opplevd så mye vondt.

Jeg har fått beskjed om å ta direkte kontakt med sykehuset. Det gjorde jeg, og de prøvde seg først med at jeg får brev i posten med time. Men så ba jeg dem se i journalen min fordi der stod det at jeg skulle starte HCG behandling med en gang jeg oppdaget at jeg var gravid. En time eller to etter jeg snakket med gyn poliklinikk ringte vakthavende gynekolog meg. Jeg fikk da beskjed om å komme innom og hente resept på HCG injeksjoner og Abyl E. Sykemelding og time til UL i uke 5.

Prøv å ring sykehuset mandag.

Lykke til! Og gratulerer med graviditeten.

Jeg fikk også beskjed om å ta direkte kontakt før jeg gjennomgikk det vellykkede svangerskapet. Men når jeg mistet nå i sommer fikk jeg beskjed om at jeg trengte henvisning fra fastlege men at det skulle gå raskt....kan ikke helt skjønne logikken her nå...må jo være en misforståelse.... men skal absolutt ta kontakt med dem når jeg har fått pratet med fastlegen for å høre hva hun skrev.....Takk for svar=)

Ja dette går nå fortsatt litt ræva da. Snakket med fastlegen min som ikke kunne forstå at jeg plutselig ikke skulle til Fertilitetsseksjonen når de har utredet og fulgt meg opp senest i sommer bare at det endte i SA......ringte selv gyn for å få klarhet i om de hadde sendt henvisningen feil men det var som det var og fikk snakke med nasjonalt senter for fostermedisin hvor jeg hadde fått innkallelsen til UL i uke13 fra. De hadde aldri hørt om tidlig UL før uke 12....det var det ikke noe vits i og man fant ikke ut noe før den tid. Prøvde å forklare at jeg fikk oppfølging i forhold til trygghet i svangerskapet og hormontilskudd men det var som å snakke til en murvegg....prøvde fastlegen igjen som skulle ringe Fertilitetsseksjonen selv og gi meg tilbakemelding i morra....litt lei nå altså.....orker ikke kjempe meg til å få den oppfølgingen jeg mener jeg skal ha....da får det bli privat.....meeeeen på an annen side er jeg superduperkvalm og trøtt så kjenner jo at jeg er litt roligere enn for en uke siden....hae så lenge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...