Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gleder meg til å ha sex igjen, men jeg kjenner jeg gruer meg litt også. Jeg ble klippet 1 cm under fødsel, men det gror fint. Jeg kjenner ikke meg selv der nede lenger og gruer meg litt. Håper det ikke gjør vondt.

Hvordan gikk det med dere? Og hvordan var tilstanden deres der nede etter fødsel? Hvor mange uker etter fødsel hadde dere sex?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde sex 4 uker etter fødsel og det var helt forferdelig.... Fryktelig vondt. Det er ikke før nå, 8 mnd etter at det er levelig. Jeg måtte sy temmelig mye. Klippet i "begge sider" der nede. I og med at jeg har ammet helt til nå har arret vært veldig "utøyelig".

Så hvis du ammer, vær forberedt på at det er trangt der nede og vondt ihvertfall de første gangene. Bruk massse glidemiddel og be partneren din ta seg god tid.

Skrevet

Jeg ble også klippet litt på ene siden under fødselen i tillegg til at jeg revnet litt innvendig. Måtte sy noen sting. Var veldig spent og litt engstelig første gang vi skulle ha sex.

Vi ventet vel ca 8 uker før vi hadde sex. Da tok vi det kjemperolig og da gikk det veldig bra! Prøvde først uten kondom og det var helt topp. Men siden jeg ikke hadde begynt på pillen igjen, så måtte vi fortsette med kondom og det var ikke godt. Anbefaler dere masse glidemiddel!

Det var heller ikke alle stillinger som gjorde godt, han traff av og til et punkt som kunne gjøre litt vondt. Men da var det bare å skifte stilling og alt ble bedre :-)

Nå er det 3,5 mnd siden fødslen. Alt føles normalt der nede, utenom at jeg gjerne føler meg litt tørr og derfor må bruker mye glidemiddel.

Lykke til! :-)

Skrevet

jeg sydde bare et "skjønnetssting" og hadde ikke sex før ca 8 uker etter fødsel.syntes det var jævlig,vondt og tørt. Det går jo seg til,men det skal også sies at å ha en liten baby,fulle melkepupper og hengemage så er man ikke så tent i utgangspunktet,og da blir jo kanskje ikke sexen så fantastisk i heller...:)

nå,8 mnd etter så er det fortsatt noen stillinger som det gjør vond å gjøre det i,selv om jeg bruker glidemiddel.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Du, jeg var forberedet på at det skulle gjøre kjempe vondt!! Alle sier det, men det gjorde ikke vondt i det hele tatt! :-) Jeg vet ikke om jeg er en av de få som opplever det, men jeg hadde iallefall ikke noen grunn til å grue meg. Men vi var ikke akkurat raske til å gjennoppta sexlivet da. Renselsen varte i 7 uker og jeg ønsket vel helst bare å sove de første ukene! :-)

Men jeg har et inntrykk av at de som blir klippet ofte får det værre, stemmer det tro? Jeg kjenner nemlig flere som ikke klarte å nyte sexlivet før minst et halv år etterpå. Selv revnet jeg litt (mellom 1. og 2.grad) og jeg sydde 6 sting.

Skrevet

TRANGT!! Omtrent 2 mnd etter fødsel. Det gikk rett og slett ikke de første gangene, det strammet sånn. Men etterhvert gikk det seg til. Nå, snart ett år etterpå er alt helt som før.

Skrevet

Litt usikker på hvor mye jeg sydde, men det var en del. Ikke noe klipping.

Hadde sex 6-7 uker etter fødsel og det gikk helt fint! Var litt uvant, men ikke vondt eller ubehagelig. Går fint nå også (snart 4 mnd) og trenger ikke glidemiddel selv om jeg ammer.

Skrevet

Ikke gru deg! Da blir det bare verre fordi du spenner musklene. Gled til sexen også finnes det glidemiddel! Vi hadde sex ca 10/12uker etterpå, uten glidemiddel, tok det rolig og det gikk kjempe fint! Jeg sydde også etterpå, men merker ingen forskjell før og etter fødsel.

Heller ingen klager fra mannen min. ;-)

Skrevet

Etter fødselen måtte jeg bare sy noen pyntesting. Vi ventet i 5 uker med sex.

Det var ikke spesielt godt, men ikke vondt heller. Jeg var ganske redd, noe som ikke gjorde tingene noe bedre. Men nå, 4 mnd etterpå er sexlysten på topp! :)

Men støtter de andre her som nevner glidemiddel! Virkelig et must rett etter fødsel. Hos meg virker det særlig tørt rundt der jeg ble sydd.

Skrevet

Jeg ble klippet, og sydd mye innvendig etter fødsel (i 2 timer :S). Hadde sex 7 uker etter, og det var altfor vondt til at det kunne gjennomføres. Føltes vondt og trangt og tørt. Byttet etter hvert ut glidemiddelet til et silikonbasert ett, og det fungerer bedre. Men vi har fremdeles problemer med å få det til, 4,5 måneder etter :-/

Skrevet

Her ble det også klippet og revnet under fødselen, men fikk ikke så veldig mange sting (tror jeg...). Likevel følte jeg meg lite komfortabel med underlivet, og klarte omtrent ikke røre området før etter at jeg hadde vært på 6-ukerskontrollen hos gynekolog. Klarte ikke å kvitte meg med tanken på at sårene kunne revne igjen, selv om det selvsagt bare er tull. Da gyn. slo fast at alt sto bra til så prøvde vi etter litt (ble vel 7-8 uker etter fødselen), og det var som mange andre sier tørt og ganske vondt. Brukte mye glidemiddel, men likevel sved det veldig, ikke så mye der sårene hadde vært, men inni. Måtte bare gi opp den første gangen. De gangene vi har prøvd etterpå har det gått bedre, selv om det fortsatt svir i begynnelsen. Og glidemiddelet er fortsatt obligatorisk. 4,5 måneder siden fødsel nå.

Skrevet

Hadde sex første gang over 7 mnd (!) etter fødselen, og det var vel ikke akkurat noe å juble over... :-/ Så det ble med det forsøket. Stakkars mannen min, snart 10 mnd siden fødselen nå, og ikke ble det noe særlig i svangerskapet heller.

Skrevet

Første gang var vel rundt tre mnd etter fødsel,og det var ikke noe særlig.. Var vondt og ømt i arrene, og bare trangt og vondt og ja..ikke noe å juble over med andre ord! Tok noen mnd før vi prøvde igjen,og var ikke noe særlig bedre da..hjalp vel heller ikke at lysten var på bånn fra min side,sex var liksom noe jeg ikke tenkte på en gang. Kan jo ha noe med at jeg var dødssliten av å være oppe hele nettene med frøken dings da.

Det er først nå den siste mnd at det begynner å bli sånnt som det var før,det hjalp på at hun fikk eget rom for å si det sånn! ;-)

Og det var kanskje på tide,jenta vår blir 10 mnd om 10 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...