Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen:) Jeg meldte meg inn her i dag,og ser at det er mange her med forskjellige erfaringer og opplevelser. Jeg og min samboer skal i gang med ivf,siden jeg har tette eggledere. Skal begynne med hormonsprøyter ca 8.oktober. Så dette er vel første gang jeg gleder meg til tanta rød kommer på besøk:) Men jeg regner med at det kan bli en tøff reise...I tillegg har jeg endel andre utfordringer...jeg er overvektig,jeg røyker og er 35 år...:( Jeg skal selvfølgelig stumpe røyken,og legge om kostholdet. Alderen får jeg dessverre ikke gjort noe med..

Men jeg gruer litt til å ha mensen samtidig som jeg skal i gang med sprøytene,og i tillegg legge bort røyken (som har vært min "venn" siden jeg var 15 år ). Er det noen der ute som er i en lignende situasjon?

Så lurer jeg på litt forskjellig da:

Etter egguthenting, og tilbakeføring; hvor stor er sjangsen for å lykkes på 1. forsøk? Hva er årsaken til at egg ikke vil feste seg? Hvis man ikke lykkes første gangen, hvor lenge må man vente før man kan prøve igjen?

Vi har valgt å gjøre dette på Medicus i Trondheim, litt dyrere men kort ventetid:) Syns det er lenge nok å vente på å komme i gang, men er forberedt på en laaaang reise totalt. Ønsker alle sammen masse lykke til i Jakten på Gullet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg er 34 år. Jeg har hatt 3 forsøk på ca 2 år.Har valgt å ha litt pauser innimellom . 1 avbrutt-ingen befruktet,2 forsøk 1 befruktet 1 4-delt egg innog nå i august hadde jeg siste 2 befruktet egg ,1 inn og 1 på frys.Jeg røykte også litt av og på,men har kuttet det helt nå og prøver å trene å spise noenlunde normalt. Må kanskje bli litt flinkere med kosten :)

Det er ca 25 % sjanse for å lykkes på hvert forsøk. På 3 forsøk så blir ca 60 % gravide.

rd betyr rugedager etter innsetting av egg. Dagen etter innsett regnes som rugedag 1. Jeg også lurte litt på det her...Hehe...

cb er clear blue graviditets test :)

Lykke til :)

Skrevet

Hei!

Du har kommet ett steg lenger enn meg, vi holder på med prøver, for å kunne søke;)

Jeg røyker også, og kjenner jeg stresser med å gi slipp på røyken, men det er helt uaktuelt å gå gjennom denne prosessen med dårligere odds pga røyken. Vi må jo uansett slutte, skulle det lykkes;)

Lykke til;)

Skrevet

Hei, Gulljakten, og velkommen til oss! Vi håper du ikke blir lenge ;-)

Hvis du skal ha kort regime, altså kun sprøyter og ingen spray, så trenger du ikke bekymre deg så veldig mye for bivirkninger. For de fleste er det sprayen som er det verste, det følger ofte med endel bivirkninger med sprøytene også - men for de aller fleste er det fullstendig levelig. Det kan nok være lurt å prøve deg på røykeslutt så snart som mulig, da er du over det verste fysiske suget innen forsøket starter - men tøft blir det sikkert.

Mine forskjellige kilder sier alle sammen at i snitt er det ca 30% sjanse for å lykkes per forsøk. Det må imidlertid tas med i vurderingen at dette er på tvers av aldersgrupper og diagnoser - men det sier litt i det minste.

Ved private klinikker må man som oftest vente to sykluser mellom ordinære (dvs "vanlige" forsøk med stimulering og uttak) forsøk. Det betyr at om forsøket blir negativt så får man mensen, man må få mensen en gang til og så kan man starte igjen på neste mens.

Årsakene til at eggene ikke fester seg vet man svært lite om. Dette er den delen av prosessen som vi har minst kunnskap om, og det finnes svært lite forskning. For eksempel kan det ha med eggets kvalitet å gjøre, med sædkvaliteten, med slimhinnen, immunforsvaret, hormonnivåer, anatomiske forhold etc etc... Mange, mange muligheter, og svært få svar å få.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...