Gå til innhold

Under fødselen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert litt teit spørsmål, men hva har man på seg av klær under fødselen? :P

Og viss man skal sitte i badekar under riene, er det da teit å ta med seg en bikinioverdel man kan ha på seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er litt individuelt. De fødslene jeg har sett på tv, f.eks. jordmødrene, der er de fleste kledd i sykehusskjorte og sokker. De vannfødslene jeg har sett på youtube, der er det ofte at den fødende har på seg noe oventil. Jeg skal føde i vann og har tenkt til å ha på meg en topp eller bh. Rett og slett fordi jeg ikke ønsker å være helt splitter naken :P Ta på deg det du har lyst til du! :)

Skrevet

Jeg fødte i sykehusskjorta, og kunne ikke brydd meg mindre om hva jeg hadde på meg gitt;) Det gjør så vondt at man ikke orker å tenke på utseende osv, ihvertfall hvis man føder uten smertelindring sånn som jeg gjorde..

Skrevet

Jeg har hatt en slik lekker sykehusskjorte på, pluss nettingtruse og bleie :P Under pressriene har jeg kun hatt skjorta da. Viss du vil ha en bikinioverdel på deg, så gjør det!! Greit å føle seg litt komfortabel også, selv om du nok vil oppleve å ikke bry deg så mye når det står på som verst! Jeg hadde bh under skjorta når jeg skulle føde nr 2, og irriterte meg over jordmødrene som midt under de verste riene skulle ha den av meg. Enkelte ting syns jeg vi kan få bestemme selv!! Og å skulle ta av en bh i senga med sinnsyyyyyke vonde rier og pressrier, var alt annet enn enkelt og fikk meg i grunn bare stresset.

Skrevet

Takk for svar! Har drevet å fundert litt i det siste hva man egentlig har på seg under fødsel.

Virket på jordmoren under omvisningen på sykehuset at de fleste satt i badekaret helt nakne, men at noen hadde en håndduk over seg. Virker mye mer praktisk med en bikinioverdel

Skrevet

jeg hadde på meg sykehusskjorta og nettingtruse. Da jeg satt i badekar en liten stund under åpningsriene var jeg helt naken. Tenkte også som deg før jeg fødte, men under fødselen kunne jeg ikke brydd meg mindre :) Og selv om jeg hadde sykehusskjorta på så blottet jeg både mage og bryst etterhvert. Ta med deg det du føler for å bruke under fødselen så kan du se det litt ann om det blir nødvendig å bruke når du kommer til stykket :) alltid best å føle seg komfortabel.

Skrevet

De sykehusskortene er litt langermede og syns de ble varme jeg, dvaskete og coeny er de også sjøl om man ikke tenker fashion akkurat under fødselen hehe. Jeg brukte en lang singlet jeg, og det har jeg sett vannfødsler på youtube også, eller rett og slett en bikini overdel eller bh.

Jeg er heller ikke så begeistret over å være naken sånn sjøl om det er naturlig og man egentlig driter i det under fødsel, men jeg ville gått for en singlet eller noe jeg, lykke til :)

Skrevet

Jeg hadde på meg sykehus-skjorta, men syns den var klumpete og i veien etterhvert husker jeg. En bikinioverdel til vannfødsel høres smart ut, syns du skal ta med deg det om du ønsker det. :)

Skrevet

Jeg brukte også masse tid og krefter på å tenke på dette før fødselen min. Men da dagen kom og jeg ankom sykehuset med 8 cm åpning, så er det ikke akkurat klær jeg tenkte på... Fikk på meg en sånn sykehusskjorte med halvlange ermer og knepping foran, men den forsvant omtrent under fødselen. Alle hemninger var bare borte, det var bare helt ok og naturlig å være nesten naken. Det var jo tross alt bare jeg, min kjære og en fantastisk jordmor som var til stede. Og jordmoren har vel sett det meste før :-)

Skrevet

Jeg spratt kliss naken opp i badekaret og fødte stående på badegulvet like naken. Vurderte å ha på meg BHen i ca 2 sk før jeg kom på at jeg bare synes det var teit. Hvor ofte bader du med BH, lizm ;)

Det skal sies at jeg fødte på Føderiket i Oslo med dempet belysning/stearinlys og kun min mann og to JM som jeg stolte på 100 % til stede. Ingen muligheter for plutselige besøk av studenter eller menn i hvite frakker! Da er det lettere å gi faen og følge hjertet, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...