Gå til innhold

Nattavenning eller eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere gjort først?

Vi kjenner vi er slitne nå. Samsoving fungerer dårlig fordi han romsterer sånn i senga vår. Han sover godt i egen seng, men våkner for bryst en eller to ganger etter leggetid klokka 19.00. Er dessuten en skikkelig morgenfugl som starter dagen rundt 05.30-06.00.

Hvor er det greiest å starte? (Vi har gjesteseng på det som blir hans rom, så det er mulig å legge seg ned der også.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor samsover dere når han sover godt i egen seng? Ikke sikker på om jeg skjønte helt den der. Forøvrig ville jeg prøvd begge deler på en gang. Da lukter det ikke mamma og pupp like ved.

Skrevet

Nei, vi samsover ikke (lengre). Det er jo lettere å nattamme når man samsover, så det er derfor jeg nevnte det. Det hender jo imidlertid at vi begge sovner når han spiser om natta, og så våkner jeg senere av at nesten sitter oppå ansiktet mitt...

Skrevet

Prøv å legge på eget rom først, er mitt råd (ja, mange som har angst for krybbedød kommer nå til å slakte meg). Men det kan faktisk være at bare det å komme på et eget rom, uten lukten av matfatet hele natten gjennom, kan hjelpe på avvenningen. Gjør det ikke det, har du allikevel en fordel med at barnet som sagt ikke lukter deg, og etter hvert, når du/dere er mer klare for avvenning, våkner og sovner av seg selv igjen, i stedet for å lukte mat, få lyst på mat og så må du til å amme.

Lykke til uansett hva du velger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...