Gå til innhold

vask av klær fra nøstebarn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg har fått noen bodyer fra nøstebarn i gave. De er utrolig gode og varmer godt. MEN, lillegull gulper ofte og mye, vi bytter vanlige bomullsbodyer flere ganger daglig. Så lurer litt på hvordan vi skal gjøre det med nøstebarn sine. De skal jo håndvaskes, og ikke i milo? Erfaringer? Kjipt å ikke få brukt bodyene så mye, men de må nesten kunne vaskes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker di på ullprogram i vaskemaskinen med milo...kan bruke en sånn vaskepose for ekstra beskyttelse..

Skrevet

Og det går greit? Har ikke turd enda, men all annen ull tåler jo det! På toppen av det hele var de tom for den spesialsåpen sin sist jeg var innom, så har ikke blitt brukt disse bodyene enda. Hvilken pose bruker du? sånn som til bh'er eller?

Skrevet

Nøstebarn selger et eget ullvaskmiddel som kan brukes. Jeg vasker også i vaskemaskinen, men med Nøstebarns eget vaskemiddel (Milo er visstnok ikke bra for ubehandlet lanolin ull). Greit å passe på å skylle av gulpet med en gang, så det ikke setter seg fast i ullet.

Skrevet

Jeg vasker på ullprogram i maskinen og helst med spesialvaskemiddelet fra nøstebarn.

Har vasket med milo noen ganger når jeg har vært tom for det andre, men da synes jeg ulla blir litt stiv.

Skrevet

Glemte å si, når mine små gulpet på ullklær når de var mindre så skylte jeg bare plagget i vann så var det like rent igjen, lanolinen i ulla virker nesten som teflon :) Sparer tøyet for mye slitasje da.

Skrevet

Gutten min gulper også mye. Etter uhell pleier jeg ofte å bare vaske/skylle ullbodyene i vasken på ca 30 grader og henge de opp på tørk. Jeg mener å ha hørt at Nøstebarn bruker ubehandlet ull som er litt selvrensende og derfor ikke trenger å bli vasket så ofte.

Ikke ofte at bodyene bllir liggende lenge nok til å fylle opp en maskin, men hvis jeg først vasker dem i maskinen bruker jeg vaskepulveret fra Nøstebarn, ikke milo.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...