Naten82 Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Hei! Frem til nå ha vi hatt ca 10.000,- i kostnader på apoteket, men vi er såpass ferske i dette at jeg vet ikke hva vi gjør nå for å få noe dekket av NAV eller lignende.. Hva gjør man? Får man alt dekket? Jeg har forstått det som at vi skal betale alle pasientutgifter selv (selve behandlingene på sykehuset), men her inne så virker det ut som folk ikke betaler noen medisiner før de er ferdige med de 3 forsøkene vi "får" i Norge. Stemmer dette? Jeg trodde vi måtte søke hos NAV for å få igjen litt penger jeg, men trodde ikke de stod for alle utgiftene...? Noen som vet?
Solformørkelse Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 Du får dekket alt over 15000 kr. Når du har passet 15000 kr kan du sende kvitteringer inn sammen med bekeftelsen du får på sykehuset. Jeg fikk den den dagen egget ble satt inn. Jeg sende inn alt etter endt 2 forsøk. http://www.helfo.no/privatperson/dekning-av-helseutgifter/Sider/infertilitetsbehandling.aspx
Antiope Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Du må også ha en bekreftelse på behandling fra sykehus, kvitteringer og kravet skal sendes innen 6 måneder. Har du hatt flere forsøk må du sende med flere erklæringer, altså en for hvert forsøk.
Naten82 Skrevet 17. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2010 Tusen takk til dere begg to for svar! : ) Jeg har fått en bekreftelse fra det første (og eneste) uttaket jeg har hatt, så da skal jeg spare på den! : ) Takk igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå