Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Toåringen vår er utrolig sensitiv, vi kan omtrent ikke gi han tilsnakk uten at han skriker og bæljer. Eks: Vi sitter ved middagsbordet og han sitter å sparker på meg. Jeg sier at han ikke må gjøre det, og flytter meg litt unna han. Han fortsetter, og igjen må jeg si neeeei, ikke spark. Begge gangene bruker jeg innestemme. Men det resulterer i at han hyler og gråter, og ikke vil ha middag, kaster tallerkenen med maten på, og gråter etter bamsen og smokken sin. Jeg blir helt matt!! Sånn er det hver dag, i forskjellige settinger. Trass kan man trygt si! Men kunne jeg handlet situasjonen annerledes?
lille sprelle Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 Jeg synes du reagerer helt greit jeg. Er ikke helt sikker på at han er så sensitiv, men at han prøver ut grenser. Det vi har gjort når snuppa har overreagert på tilsnakk, er rett og slett å trøste henne. En liten tur på fanget med litt kos og hvor vi snakker om hva som skjedde og hvorfor, så er alt greit igjen!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Jeg blir så sliten selv av alle "nei" ene i løpet av dagen med en to-åring, så jeg velger rett og slett å avlede litt... Type; "næh, se... er det en elg i hagen tro?"
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 Velg dine kamper. Kanskje han er mer ute etter oppmerksomhet, enn å være plagsom. Se bare godt på han og smil, si "du er så god gutten min" og led han så inn i et tema han er opptatt av. Ros mye når han gjør noe riktig eller er flink. Jeg har to gutter og vi har hatt samme regel hjemme i alle år: Vi sutrer ikke, og gråter bare når vi har vondt eller er redd. Funker som fy:)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #5 Skrevet 18. september 2010 Uffda, jeg ser at det er slitsomt. Som en over her sier har jeg tenkt at det er oppmerksomhet som er grunnen. Noen ganger (som da han slo meg) sier jeg strengt fra at sånn gjør man absolutt ikke. Andre taktikker andre ganger: han kunne pluselig ordet dumming, og hver gang han sa det, svarte alle 'tromming?' og trommet på nærmeste overflate. Han sluttet fort å si dumming:) Hva om du bare ignorerer det, men flytter deg lenger unna og begynner å snakke om noe morsomt dere har gjort?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå