SmalaSussie Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Fikk i mars i år klarsignal hos gynekologen til å prøve igjen, etter mola hydatidosa forrige sommer. Har hatt mensen kun to ganger siden mars, siste gang i juni! Har nå i to måneder testet positivt på Clearblue EL tester, stort sett hele tiden. Gjerne i 4-5 dager på rad, så opphold et par dager med negative tester, så 4-5 dager positive igjen. Har symptomer på EL, stikninger i eggstokkene, litt småblødninger av og til,som kan komme av hormoner, og "åpen" livmorhals. Virker som om kroppen ikke klarer å sparke ut egget. Nå holder jeg på å bli sprø!! Og det er ikke minst dyrt med alle EL testene. Må vente til mars neste år før vi kan begynne med utredning. Men vi er jo ikke stort til prøvere når jeg aldri har eggløsning. Har forsøkt pergo en gang med bra resultat, men får jo aldri mensen så jeg kan ta en ny kur, og i tillegg er det jo leveringsstopp fra apoteket!! Synes dere jeg bør dra til lege å få fortgang i utredningen? Det kan jo ikke være bra å gå med konstant LH-stigning! Takknemlig for svar, om det er andre som har det slik!
tregosten Skrevet 18. september 2010 #2 Skrevet 18. september 2010 Huff da! :-/ Skikkelig drit å måtte vente så lenge! Du kunne ikke tenke deg å prøve akupunktur da i mellomtiden, for å få stabil syklus? Har funket på ganske mange. Visst ikke det er noe alternativ for deg så bør du kanskje gå til legen og fortelle dette. Forhåpneligvis får du fortere hjelp.
SmalaSussie Skrevet 18. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2010 Jo kunne tenkt meg å prøve noe alternativt, har ei mor som er naturterapeut, og har begynt flere ganger på behandling med refleksologi, for å prøve å stabilisere, men så glir det liksom ut litt når vi har det travelt. Må vel kanskje bare forsøke det litt til:) Ellers er vel også akupunktur et alternativ:)
tregosten Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Heldig du er som har en mor som jobber med sånt! :-) Men er nok sikkert lett at det sklir ut ja når det er din mor. Med en fremmed så vil man kanskje føle seg mer forpliktet til å gå. Håper, uansett hva du velger, at det vil funke og at du snart har en "lydig" syklus. ;-)
Gjest ♥h_ønsker baby♥ Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Hei. Jeg har en ikke eksisterende syklus (PCOS) og jeg tar provera for å få mensen før pergo. Kan du ikke høre med legen om du kan få resept på det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå