Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #1 Del Skrevet 17. september 2010 Aller først; jeg har fått en nydelig liten baby, er veldig overvektig men hadde et fullstendig ukomplisert svangerskap og fødsel :-) Jeg har aldri skyldt min overvekt på sykdom, "tung benbygning" eller andre ytre faktorer. Det er min egen skyld; jeg spiser for mye og jeg er alt for glad i usunne, kaloririke matvarer som øl, vin, potetgull med dip og smågodt. Med baby i hus har jeg ikke stresset med jobb som distraherer meg, og jeg har oppdaget noe rart. Når babyen er urolig, viser tegn på å være ukonfortabel, gråter mye eller sover alt for lite... Da blir jeg så sulten!! Og da mener jeg skikkelig sulten sånn at jeg kjenner det fysisk i magen, kjennes ut som det er 7 timer siden jeg spiste, det romler i magen og jeg føler meg helt utsultet... Hvis feks babyen våkner etter 20 minutter når han burde sove i to- tre timer... Ja da blir jeg brått skrubbsulten. Selv om det kun er kort tid siden jeg spiste. På "dårlige" dager når babyen ser ut til å streve med magen og sover lite spiser jeg masse mat og er konstant sulten. På "gode" dager er sultfølelsen mer normalt regulert. Når jeg jobber er det i en stressende jobb med mye som skjer i hverdgen og mye jobb som blir med hjem, både faktissk jobbing og mange tanker og bekymringer. Jeg har kanskje ikke hatt muligheten til å oppdage dette før nå? Nå tvinger jeg meg til å utsestte måltider, unngår småspising mellom måltidene og prøver heller å drikke mye og kose meg med kaffe og PC i stedet for snacks. Hva tror dere? Kan stress/ bekymringer gjøre en sulten? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142331299-har-jeg-funnet-%C3%A5rsaken-til-min-overvekt-tro/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #2 Del Skrevet 21. september 2010 JA! Stress/bekymringer kan gjøre deg sulten. Forskningen viser det. Symptomene på at vi er stresset ligner veldig på sultfølelse, så der er det lett å tråkke feil. Mangel på søvn (noe som øker stresshormonene) setter også ned forbrenningen, så da er man på en "karusell".. Gikk ned mye over ett år da jeg hadde kontroll på søvnmønsteret, er spent på hvordan det vil gå når lillingen kommer, siden jeg merker at jeg i svangeskapet (og med urolig, lite søvn i lange perioder) har gått mer opp enn jeg trodde var mulig, siden jeg "passer kosten". Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142331299-har-jeg-funnet-%C3%A5rsaken-til-min-overvekt-tro/#findComment-142346261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå