Gå til innhold

Endret avføring hos baby 4 mnd

Anbefalte innlegg

Lillegutt har de siste tre ukene hatt tynn, grønn og illeluktende avføring opptil 4-5 ganger i døgnet. Før dette hadde han en tykk, knallgul avføring ca hver 2-3 dag.

Han får kun mm, og jeg har ikke gjort noen endringer i kosten. Har holdt meg borte fra sterk mat, løk, kullsyre og minimalt med koffein, da han reagerte på dette i begynnelsen.

Han hadde mye vondt i magen den første tiden og skrek mye. Har hørt at grønn avføring kan komme i forbindelse med mageknip, men selv om han hadde mye knip i begynnelsen, hadde han allikevel gul og mer kremete avføring. Luften i magen og skrikingen forsvant ived 7 ukers alder. Men for tre uker siden fikk han merkbart mye mer luft i magen igjen, og som sagt denne grønne, tynne avføringen.

Kan nevne at han i tillegg har en del eksem og tørre partier på huden. Han spiser også oftere(spes på natten:P), noe jeg regner med kommer av at han mister mer væske da avf er så tynne.

Noen som har opplevd det samme, eller vet hva det kan komme av?

Helsesøster rådet meg til å kutte ut all melk en periode igjen...(har gjort dette før, uten effekt på magen) da de visstnok plutselig kan begynne å reagere på melk.

Ellers har jeg tenkt på for mye formelk, da jeg har mye melk. Han klarer som regel å tømme brystet, men gulper en del...kanskje han gulper opp igjen all den fete melken?

Det er kanskje bare helt normalt at avf forandrer seg slik ved denne alderen? Allmenntilstanden er helt fin, ingen feber, kun litt vondt i magen.

Håper noen har noen tanker å komme med:)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142331272-endret-avf%C3%B8ring-hos-baby-4-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...