Gå til innhold

Noen som fikk i gang fødselen ved hjelp av sex eller brystvortestimulering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha mye sex for å få fortgang på sakene? Sex hver dag, etc?

Og hva med brystvortestimulering, må man gjøre det lenge og ofte?

Jeg er så sliten og lei, så jeg vil bare føde nå. Nå skal alt prøves.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men snømåkking hjalp... :-) Feil årstid, men...

Lykke til!

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg vet jo ikke helt om det er derfor, men jeg forsøkte med brystvortestimulering kvelden før første rie kom (den kom på natten)! ;-) Sexen hjelper vel kanskje best på modningsprosessen? Sex er uansett det eneste jordmødrene er enige om at fungerer, så sett igang! :-)

Jeg leste i en av bøkene til Gro Nylander at man skal være litt forsiktig med brystvortestimulering på egenhånd. Det kan sette igang en rekke kynnere som stresser barnet. Så jeg tok ikke akkurat hardt i, men litt prøvde jeg.

Skrevet

Jeg prøvde både sex, brystvortestimulering og snømåking... ingenting hjalp, dessverre.

Skrevet

Min jordmor sa at brystvortestimulering skal man ikke gjøre hjemme fordi det i verste fall kan føre til morkakeløsning. Dersom fødselen er i gang og man er på sykehus er det imidlertid helt i orden. Sex hjelper dersom livmorhalsen er moden, og det kan jo være vanskelig å vite.

Mange råd der ute, ikke alle som er like bra. Hvis jeg var deg hadde jeg prøvd feks modningsakupunktur, det er ikke farlig eller stressende, og fungerer for veldig mange. Lykke til!

Skrevet

Min fødsel bynte når jeg stimulerte brystvortene.. stimulerte en time, fikk babyen 1 timer og 45 min etter det:)

Skrevet

Prøv heller litt modningsakupunktur med litt tøying:)

Hjalp for meg begge ganger...Startet fødsel 4 dager etterpå:):)

Skrevet

Jeg vet jo ikke om det var tilfeldig eller ikke, men vi hadde sex 4-5 timer før første rie kom. (sex sånn ca. i 03-tiden på natten, første rie kom kl 07:10) Det var 5 dager før termin. Da hadde vi ikke akkurat hatt sex kjempeofte før det. Det sies at man må være moden for at sexen skal ha noen virkning. Men jeg vet ikke om jeg var moden eller ikke.

Må i tillegg nevne at det var fullmåne den natta vi hadde sex da :P

Skrevet

vi hadde sex først en gang, riene startet, men ga seg igjen etter noen timer, prøvde igjen neste kveld, riene startet også denne gangen etter ca en time, og denne gangen kom ungen:)

Skrevet

Sex hjalp ikke her i alle fall, og min jm sa at det er så sprikende resultater på forskningen at man ikke kan si at sex hjelper. Jeg tror det hjelper å slappe av, men da må man virkelig være avslappet (ikke stresse for å prøve å slappe av).

Skrevet

hei. e va også veldi sliten. å hadde mye nedpress og hode ha vært festa i 1,5 mnd. da fikk e jordmora til å kjekke ståa nedi der. va avflata men litt bakover livmoråpning. så ho prøvde å dra i åpninga for å sjå om d va åpning.

så hadde e sex om kvelden. dagen etter va fødsel igang me kansje 3 små rier og vannet som gikk. og da vart d susen i fortgang. og gutten va ute på under 5 tima.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...