Gå til innhold

Hvilken bilstol velger dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://forbrukerportalen.no/test/bilbarneseter

Der ser du hvor bra de forskjellige kommer ut på sikkerhet osv.

Det er forresten ikke å anbefale å ha sete som klikkes på vogna, fordi en baby skal ikke sitte så lenge med bøyd rygg som de gjør i bilstolene. Skal man kjøre lengre enn 1 times kjøring bør man stoppe for å la babyen strekke seg ut, hver time.

Det var ihvertfall det jeg ble fortalt av legen min.

Annonse

Hei

Vi har maxicosi cabriofix med isofix-base. Veldig fornøyd.

Til deg som nevnte Emmaljunga: vi fikk fortalt i en babybutikk at grunnen til at testen kom ut så dårlig var fordi de testet den nye setemodellen på den gamle basemodellen.

Uansett, så ville jeg valgt et sete fra de "store", firmaene som har produsert bilseter lenge, kommet godt ut i tester og som er velkjente a la besafe, maxicosi, acta graco etc.

Kommentar: det er jo sjelden en trenger å klikke på bilsetet på vognunderstellet og la ungen ligger der i timevis da, men veldig kjekt om du "bare" skal en tur ut å fikse noe kjapt.

Dessuten: de nye babysetene er så godt utformet at det sjelden er noe problem å la babyen ligger der litt lenger, men alt med måte. En kjører ikke Oslo-Trondheim i ett strekk med en nyfødt baby, men en trenger ikke stoppe hvert kvarter for å strekke ut heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...