Gå til innhold

Til alle dere som mener at barnehagen burde tørke opp tøyet i varmeskap o.l;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tøyet blir ødelagt!!! Mange dresse mister ,mye av kvaliteten sin ved å tørkes i tørkeskap, JEG har gitt klar beskjed om at de ALDRI får henge inn min dress i tørkeskapet!!!! Det er virkelig ikke de ansattes jobb å sotere hva slags tøy som tåler tørkeskap, og hva som ikke tåler det!

La de ansatte få gjøre det de er ansatt til! Være med barna!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Dressene vi bruker tåler det og det tar ikke mer tid å henge dressen inn i et skap enn på en knagg utenfor skapet.

At andre kjøper elendige dresser er da ikke vårt problem.

Skrevet

elendige dresser tåler ofterer varmeskap enn skikkelige dresser..

jeg har GODE DRESSER tll mine barn! dustete ting å si

Skrevet

Ikke alt tøy blir ødelagt. Noe tøy blir jo ødelagt ved å være klissvått også...

De ansatte skal ta vare på barna, men de har jo også litt ansvar for at det som blir vått når de leker ute med barna er mulig å bruke igjen dagen etter.

Om vi får med oss klissvått tøy hjem fra barnehagen så prøver vi så godt vi kan å tørke det hjemme, men det er vanskelig uten tørkeskap. jeg er kjempeglad hver gang de tørker alt det våte.

Og tenk så ekkel og fuktig innemiljø det blir om alt det våte bare skal henge i gangen i barnehagen... :(

Skrevet

He-he..Men vi kunne kanskje krevd bådes renvaskede, tørka og strøkne klær med i sekken hjem hver dag? Og slevsagt 3-4 fullverdige, sunne måltid også. Så lipper vi klesvask pga unger, matlaging pga unger, og om de bytter bleie rett før henting kanskje slipper vi og bytte bleie på de også? Og hva med at de ansatte kjøper inn nye klær når de ser at klærne begynner og bli for små, så kan de selvsagt viderefakturere den kostnaden, gitt at de handler ut fra liste fra foreldre om ønsekde merker på klær.

Egentlig kunne ungene bodd i barenhage, deretter på skole/SFO til de blir 18. SÅ er det INGEN jobb med barn..

ALtså, jeg har ungene selv i barnehage/SFO, men ser på det som lekeplass for barna, hvor de skal ha det moro og gøy sammen med venner , under kyndig oppsyn av voksne. Jeg forventer ikke at de hverken skal oppdra de, vaske de, fore de eller gjøre særlig mange ande oppgaver enn å påse atungene er mette, glade, tørre, varme og fornøyde den tid de er i barnehagen. SÅ får jeg sende med den mat, de klær og det utstyr de trenger for å greie dette.

Skrevet

Var den til meg som syns det er flott de gangene de får tørket alt det våte?

Jeg krever det ikke altså, er ting vått så er det vått. Men jeg syns det er flott når de gjør det. Og det letter veldig mye hjemme. Vi rekker ikke tørke ting hjemme før neste barnehagedag. Har ikke råd til flere dresser. Om det er vått så må vi ofte ta det med vått tilbake og legge det i tørkeskapet der neste morgen.

Skrevet

Hvis dressene du har er så GODE, hvorfor trenger de tørkes i det hele tatt da? Da burde de jo ikke bli bløte til å begynne med?

Det jeg mener med elendige dresser er de som trenger all mulig slags spesialbehandling, men likevel trenger å tørkes etter en tur ute.

Våre dresser blir litt våte på utsiden, men aldri gjennom, og de tåler utmerket godt å bli tørket i varmeskap. Kan til og med slenge dem en runde i tørketrommelen om vi har dårlig tid.

Skrevet

Du som ikke forventer at vi skal oppdra barnet ditt i barnehagen.....? ...får vel si opp jobben som pedagog jeg da, kanskje vi kan sette inn kamera i stedet for??

Skrevet

JEg mener faktisk at den grunnleggende oppdragelse skal komme hjemmefra. Mens barnehagepersonellet skal lære ugene og omåes ANDRE barn og sosiale koder på den måten. Kan jo sees på som oppdragelse det også så innrømmer litt feil formulering der kanskje....

Uhøfelige barn som svarer frekt og ikke hører etter andre voksne skyles ikke dårlige barnehageansatte eller lærere, det skyldes dårlig oppdragelse.. Men føler mange mener barnehagen har som plkt og lære barna folkeskikk,- forde det er der de er hele dagen,- og "glemmer" at det er en selv, som forelder som er ungenes største forbilder de første leveår..Og unger gjør det de ser vi foreldre gjør, ikke hva vi SIER de skal gjøre, og iallefall ikke det "Ukjente" voksen i barnehagen sier man skal gjøre.......

Og til deg som er takknemmelgi hver gang klær er tørket,- jeg mener også det er en selvfølge at man har tørkeskap, ogmuligeht til tørking, men det skal ikke være et must med tørre klær hjem hver dag,- som noen mener.

Og til dere med kvalitetsklær som ALDRI blir våte,- sitter ungene der stille hele dagen eller? Har dere aldri oppelvd snø innenfor bukse/sko? FOrdi strekken under skoen enten har røket i løpet av dagen, eller ungen har tatt den av selv??? At regntøy er skittent opp til nakken , på INNSIDEN av regnjakken fordi de har akt seg i lorten og jakken er skildd opp under leken? At de faktisk har tømt vann og bløt sand selv INNENFOR kjeldressen,- fordi det følte riktig for de der og da? Våte og skitne klær på inn- og utside hører barn til..

HVorvidt klærne tåler vask og tørk, så opplever jeg at mannens svindyre turklær er så vanskelig og vaske/gjøre rent og tørke at jeg nekter og ha noe med det og gjøre....Impregnering ditt og datt og tørketrommel da, men ikke da, vasksemaskin kan brukes der,men ikke der...osv osv......

Skrevet

he he, denne hører vel hjemme sammen med en annen debatt her på framsiden!

Skrevet

NÅ MÅ DU GI DEG,HI!

Jeg har jobbet mange år i barnehage og vi henger alt som er vått inn i tørkeskapene våre! Ingen dresses eller votter ol blir ødelagt av det, da har du isåfall en dress av rusten kvalitet! du minner meg om en mor som sa " luene til sønnen min skal ikke i varmeskap fordi lusene kan hoppe fre den ene lua til den andre" HAHA..

vi ansatte gjør veldig mye annet enn å bare være med barna! ting er ikke svart hvitt!

Skrevet

nei, pusteevner og vannsøylen KAN bli skadet.

Ikke hi

Skrevet

sitat:luene til sønnen min skal ikke i varmeskap fordi lusene kan hoppe fre den ene lua til den andre" HAHA..

ler du av dette utsagnet?da er du dummere enn det som er godt.vet du egentlig hvordan lus smitter?de hopper faktisk!så om et barn har lus og den lua ligger i tørkeskap sammen med masse andre luer så sprer faktisk lusa seg.det er elementær læring det!derfor er det så viktig å skille klærne til barna fra hverandre når det er lus i barnehagen,nettopp for a lusa ikke skal spre seg.

makan til dummhet er det lenge siden jeg har hørt,og så ler DU av denne mora!det er vel DEG vi skal le av!

Skrevet

nå er et DU som er dum!

lus smitter nemmlig lenge før man oppdager det, og grunnen til at man kan LE av et slikt utsagn er fordi hyllene til barna er helt tett i tett og kan dermed hoppe frem og tilbake der!! eller når de sitter ved isden av hverandre å spiser eller når man står å vasker hendene, eller når man står i kø! det kan være hvorsomhelst!! og når lusen ER oppdaget, DA tar man andre forhåndsregler, ikke hele tiden FØR!!!

guriland, så dum du er altså

Skrevet

Men du er fortsatt dum som ikke vet at pusteevner og vannsøylen KAN bli skadet.

Skrevet

det har jeg ALDRI opplevd på 10 år i bhg!

kan kan kan kan....alt KAN skje..

Skrevet

vel, mulig di ikke merker det, men kvaliteten blir dorligere. Tror det var trolldressen til minstemann som begynet å lekke plutselig, og da fant jeg ut at de hadde hengt den i varmeskap i barnehagen.....

Skrevet

I de barnehagene jeg har jobbet (5 stykk) har kun en barnehage hatt varmeskap. Jeg har hørt at dresser ikke skal inn i varmeskap men vet ikke noe mer enn det.

I barnehagen til ungene har de ikke varmeskap og noen ganger tørker dessverre ikke regntøyet helt. De sørger for å spyle barna med slange (barna synes det er hysterisk morsomt :)) om de er veldig sandete, også får vi tøyet med hjem. Det har ikke brydd meg så veldig til nå altså :) Jg har alltids en klesvask eller to som skal henges opp så da kan jeg like gjerne henge opp regntøyet og :)

Skrevet

I "mine" 4 barnehager, hvor jeg har jobbet eller hatt barn, har det hengt lappe utenpå tørkeskapet med en lue, med kryss over. Å dette er retningslinjer fra "ettellerannetsted" hvor bhg får retningslinjene sine fra, fikk vi beskjed om. Pga lus... Greit nok at det smitter alle andre steder også, men lusa elsker å ha det varmt og godt å formerer seg ekstra raskt/mye da.

Det er nå iallefall hva jeg har lært...

Å ang dresser så itror jeg kanskje at det finnes typer som ikke skal i tørkeskap ja, har hørt og lest om dette mange steder, bl.a. på lappen som hang på når vi kjøpte den.

Ang den virkelige diskusjonen her, om ansatte skal gjøre det eller ikke... der jeg har jobbet (3 forskjellige) så tørker man uteklær, som dresser, votter o.l., men ikke vanlige inneklær, for såpass med skifteklær bør det være med i sekken at det ikke trengs! Å vi har aldri hørt noen klage på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...