Sandy84 Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Vår lillt prins er nå 7 uker og 1 uke i dag:) MEN i går begynte han å våkne om natta.. våknet kl 4 og bare sutret, vet ikke om hva,men putta nå smokken inn, da ble han litt stille.noe jeg syns var så rart for han pleier å sovne med den også hører vi ikke noe mer om den, veldig deilig. Men som sangt han begynte kl 4 på natta, lå av og på med sutre lyder i noen sekunder, så kommer koselyder han lager rett før han sovner, så blir det stille, tror han sover.... men varer alt fa 1 min til 10 min! så begynner han pån igjen... sånn lå han i halvannen time i går! jeg gikk inn når han gira seg opp fordi han hadde mista smokken sin... men er jo ikke små mye sutrin eller skrik, mest klaging, hehe.. etter halvannen time med dette så endte det med at jeg tok han inn våres seng, da hørte jeg ikke en lyd til før alle sammen våknet på morran halv 8... I natt så sitter jeg nå her da, litt hjelpesløs... begynte halv 1 i natt, så endel tidligere, holdt på nå snart 1 time med samme kjøret... Kan det være tenner som er på vei, de har vært på vei ut leeenge, men kommer aldri noe.. hehe.. Han er nattavvent så vill nødig begynne med melk for at han skal klare å sovne igjen... dentinox hjelper heller ikke om jeg smører på.. Noen tips? eller noen som har erfart noe lignende?? Vill nødig ta han inn til oss hver natt, ligger ikke rolig i det hele tatt, hehe
EgG Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 Jeg ville gjettet tenne eller mareritt. Sånn hadde snuppa mi det også. Men jeg tror ikke du skal være redd for å gi han litt melk. Det er ikke sikkert han venner seg på nattmat igjen, men kanskje trenger han det for å roe seg. Er det ikke verd å prøve for å få sove på natta? Jeg tenkte det samme da det stod på til oss og holdt meg hard, men jeg angret da morgenen kom... Man blir jo så trett! Hvis du synes det ser ut som han plages veldig med tennene så er det jo lov å gi en paracett. Det er ikke farlig og kanskje blir det bedre for gutten. Vet nabojenta strevde veldig med tennene. Hadde store kuler og feber og hele pakka. Men som sakt, det kan være mareritt. Vanlig i denne alderen at de får det. Jeg ville i allefall prøvd melk først. Kanskje det roer han ned.
Sandy84 Skrevet 18. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2010 hmmm, i natt så begynte med sutringe etter smokken i 10 tiden! sånn har det vært av og på hele natta og nå rundt disse tider så skriker han, stille innimellom i noen få sekunder, så pån igjen.. kan man gi paracet før han legger seg? Tror jeg må prøve melk jah, han sovnet av melken.. tror jeg,se hvor lenge det varer...ser han driver med fingrene i munnen konstant på dagen og sikler enda mer nå får tiden så er vel noen tenner tipper jeg. tror disse hjørne tenna kommer først på han, og de har jeg hørt er litt ekstra ille.. Men det som er det rare er at igår natt , tror jeg det var.. så tok jeg han inn til oss, og da hørte jeg ikke ett pip mer, hvis det hadde vært tenner så hadde han vel vært like urolig selv om han lå med oss da..?? er rolig når jeg tar han opp og holder han, eller bare stryker over han.. skriker med en gang jeg legger han ned.. stakkars gutten..
EgG Skrevet 18. september 2010 #4 Skrevet 18. september 2010 Ja, du kan gi paracet før han legger seg. Kan jo være tenner fordi om han ble rolig av å komme inn til dere. Kanskje han følte seg tryggere og dermed roligere også ble søvnbehovet sterkere enn kløen. Jeg har hørt at jo senere de får tenner, jo mer plaget kan de være. Vet ikke om det er noe i det, men... Når snuppa mi våkner og er urolig (som de siste nettene i 5-6tiden) så går jeg inn til henne og stryker henne over hodet til hun roer seg og sovner. Går jeg før hun sovner så blir hun bare urolig igjen. Hun holder nok også på med tenner. Har to nedi. Jeg tror jeg ville prøvd å ikke ta han opp. Selvfølgelig gjør man det hvis han gråter mye, men ved bare sutring så hadde jeg ikke gjort det. Stå ved sengen hans, syng sakte for han, stryk han over hodet (fra mellom øynene og bakover. Tips fra psykomotoriskfysioterapi. Fungerte på meg og min datter) og vær der for han. Men jeg tror han blir forvirret hvis du tar han opp og legger han igjen mange ganger.
Terese med to jenter Skrevet 18. september 2010 #5 Skrevet 18. september 2010 Jenta mi er snart 7 mnd, vi har holdt på i over en mnd nå med myye uro på nettene, hun fikk første tanna 1.august og siden har det gått slag i slag.. Hver gang jeg tror hun er ferdig og skal begynne å sove igjen, roer seg litt, så blir det verre igjen, og jammen dukker det ikke opp en ny tann. Hun har nå fått 5!! Da regner jeg med den siste fortanna også kommer snart, så går jeg sterkt utfra at det blir pause en stund med tannfrembrudd! Men hun holdt på lenge før den første tanna kom med litt uro, og så topper det seg hver gang det bryter gjennom en tann. Stakkars disse små, jeg tenker i alle fall at så lenge hun holder på med dette så blir det ikke noe nattavvenning eller strenge tilstander her Jeg har ikke gitt noe smertestillende, da hun roer seg igjen bare hun får komme over til meg, selv om hun våkner alt fra 3-6 ganger om natta. Hvis hun hadde hylt og hatt vondt som ikke gikk over med pupp og kos hadde jeg gitt paracet, men ikke før det.. Lykke til, det kommer vel noen tenner snart
Sandy84 Skrevet 19. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2010 Håper at det er tenner jeg, men burde det ikke gjøre like vondt når han da får ligge med oss? for når jeg bare står ved senga eller tar han opp så er han jo rolig.... I natt begynte han dette bare en 1 time etter legging, holdt på utover hele natta... og på dagen er han jo i fin form som vanlig... blir litt rådvill... og trøtt.... Har ikke gitt noe smertestillende jeg også for han roer seg jo som sagt når jeg er der.. roa seg bare litt lenger (30 min) lenger når han fikk melk.. kan jo ikke gi melkeskvetter hele natta heller, hehe.. (flaskebarn)... Får vel bare holde ut og se da, kan nok hende vi bare tyr til at han sover med oss når han våkner og vi har lagt oss.. så får vi heller ta kampem å sove alene igjen når den tid blir aktuell...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå