Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei på dere som har erfaringer allerede :)

Lurer på hva er vanlig dose på Gonal-F og hvor mange IE i en pen? I følge skjema fra CFC jeg må starte med 150 IE. Men lege som jeg går hos i Oslo har skrevet 225 IE. Har fått også en resept hvor det står

Gonal-F 450 Inj. væske, oppl.

6x1 penn

Og det er for en gang...

Skal det være sånn????????????

Synes det høres merkelig ut. Hvis jeg klarer å regne ut riktig, da skal jeg ha kun 3 penn i så fall...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142330834-hva-er-vanlig-dose-p%C3%A5-gonal-f/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:o)

Vanlig dose skiller vel veldig fra person til person. Tror de setter dosen litt etter vekt og dersom det er første forsøket begynner de kanskje litt lavere. Det gjorde de hos meg, begynte første forsøk med 112,5 IE- jeg var på UL og eggene var ikke blitt store nok, samt slimhinna. Så ble da satt videre på 150 IE.

Det er vel hos CFC du har fått resepten?

Etter første UL finner de ut om du kanskje må gå noen ekstra dager på gonal-f dersom slimhinna og eggene kanskje ikke er store nok. Så det er litt vanskelig å beregne akkurat hvor mange sprøyter en trenger.

Selv gikk jeg 10 dager på 150 IE og brukte to penner a 900IE.

Ville nok ha holdt meg til hva CFC hadde lagt frem, men holder ikke selv til der så jeg kjenner ikke noe til deres rutiner og slikt.

Du må nesten bare ringe og spørre de hva som er rett:)

Håper dette kunne være til noe hjelp:)

Masse lykke til:o)

Tusen takk for svar :)

Resepten har jeg fått hos Merete Blakstad og skal sette 225 IE i 6 dager i følge hennes skjema. Er i tvil nå om er det riktig antall penn på resepten da? Kanskje må kontakte CFC på nytt likevel...

Hvor har du kjøpt medisiner forresten?

Har kjøpt medisinene stort sett på sykehus apoteket til den klinikken jeg har holdt til.

225IE x 6 dager er 1350 IE til sammen

og 3 penner a 450 IE er 1350, så dersom det er 3 penner med 450 enheter så skal jo det stemme perfekt:)

(dersom jeg skjønte alt riktig:))

Takk:)

Ja, det stemmer nok. Derfor skjønte jeg ikke hvorfor hun har skrevet ut 6 penn hvis jeg skal bruke kun 3...

Men et spørsmål til... Hvor mye du har betalt for medisiner da? Jeg hørte at det er billigere i Sverige men vet ikke hvor mye jeg kommer til å spare på det. Må tenke nok litt det økonomiske også dessverre siden jeg er enslig og får ikke dekke medisinutgifter...

For meg som får dekket medisinene (alt over 15.000kr) må jeg kjøpe de i Norge, men som du sier så er de billigere i Sverige. Så dersom du ikke får dekket medikamentene ville det nok lønne seg litt:)

Priser hentet ut fra felleskatalogen:

Synarela nesespray: 941 kr. pr. stk (Måtte selv bruke to flasker)

Gonal f 450 IE: 1958,10 kr pr. stk

Vet ikke hvilke andre medikamenter du skal gå på etter innsett, men går selv på Crinone, pris for den er 534,10 kr.

(Dtte er da Norske priser)

Dersom det er noe annet du lurer på om medikamentet kan du lese mer på http://felleskatalogen.no/

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...