tullemor86 Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 jeg er på jakt etter jente navn som betyr noe/står for noge Nogen så vet kor eg kan finna en side på nettet der det står navn og hva di betyr?
Gjest Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Du kan jo sjekke ut navneguiden her, da. Står i venstremenyen.
Allegra baby Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 babynamesworld.com dekker de flestes navnebehov, vil jeg tro...
Gjest Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 Har du sjekket den navneguiden før du anbefaler den, Kakao? Står ingen betydning av navnet der. Foreslår for HI at du finner deg ei god navnebok i bokhandelen. Selv har jeg bare ei arvet gammel navnebok som er temmelig tynn, men jeg kan jo si noen navn med forholdsvis klar betydning derfra: Abelone = strålende Ada = ynde, skjønnhet Agate = god Agnes = ren Amanda = som bør elskes Anna = benådet/yndig Astrid = gudeskjønnhet Aurora = morgenrøde Beate = lykkelig Benedikte = velsignet Caroline = fri kvinne Dorothea/ Dorte = Guds gave Elisabeth/ Ellisiv/ Lisbeth/ Else/ Lisa/ Elly = som ærer Gud osv.
Gjest Skrevet 17. september 2010 #6 Skrevet 17. september 2010 Kjære Jensen: Kan du være så snill og sjekke at du har rett før du henger meg neste gang? Søkte på et tilfeldig valgt jentenavn; Ingvild og hvis du trykker på linken, så ser du hva jeg fant. http://www.barnimagen.com/felles/navneguiden/jentenavn?s=f&n=Ingvild
tullemor86 Skrevet 17. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2010 tusen takk! Trur eg ska ta meg ein tur i bokhandelen i mårå og se om eg finne noen navne bøker! Søkte på nettet men fant ikje så masse,må nokk ha ei bok ja=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå