mai mammaen til to Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 jeg er møkka lei av å bare prate og prate. hehe. er jo ikke så mye foreldrene snakker og jeg merker jeg er litt lei av å høre min egen stemme. så hva engasjerer DU deg i når du er på foreldremøte. hva skal til for at DU prater.... jeg har kurs i DIALOG... og lurte på om jeg skulle lage noen oppgaver til foreldrene i forhold til dette. om jeg skulle ta for meg et tema. f,eks temae om at man skal snakke positivt om det barnet er opptatt av. er dette noe dere som foreldre hadde syns var greit? eller er det mer interessant å snakke om rutiner osv. må jo ha litt om hva vi jobber med men det er jo allerede delt ut i halvtårsplan.. skal vise bilder på storskjerm, fortelle litt om de forskjellige gruppene vi har...noe annet dere tenker hadde vært interresant? noe som er litt gøy? noe som løsner på stemmningen... mange nye foreldre som jeg ikke kjenner så godt enda......
stjertløvetann Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Første gang jeg var på foreldremøte så ble vi delt inn i 2 grupper hvor den ene gikk igjennom vedtekter og slikt, mens den andre måtte danse og trimme til sånt program som barna bruker å danse etter, og så byttet vi. Stemningen var litt sånn "Å, herregud! Dette gidder ikke jeg!" men alle var med på leken, og det ble mye smil og latter, og etterpå hadde vi noe å snakke om ved kaffen, selv de mest sjenerte av oss
mai mammaen til to Skrevet 17. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2010 hehe.. det var lurt. vi har gym engang i uken så lurte på om vi skulle ta noen leker derifra...
Teline Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 Hadde noen satt igang dans og gym på foreldremøtet hadde jeg aldri kommet på et foreldremøte der igjen Personlig setter jeg mest pris på å få informajonen vi skal ha, for så kunne dra hjem igjen. Når det trekker ut i tid pga kreative idéer blir jeg skikkelig lei.
Ksenia & Anjem Skrevet 17. september 2010 #6 Skrevet 17. september 2010 nei da hadde ikke jeg kommet på neste foreldremøte heller hvis jeg måtte danse og gymme etter en slitsom dag på jobben
Ksenia & Anjem Skrevet 17. september 2010 #7 Skrevet 17. september 2010 Jeg liker best praktisk info, hva ungen min driver med i bhg, gode tips til bekledning, hvordan de voksne organiserer dagen osv..
brooklyn Skrevet 17. september 2010 #8 Skrevet 17. september 2010 Jeg liker korte, effektive foreldemøter, og så ELSKER jeg de 5 minuttene på slutten hvor de viser bilder av ungene når de er i full fart i bhg, med litt fin musikk til. Da koser jeg meg glugg ihjel. Det synes jeg er en fin avslutning. Å se hva andre barn på andre avdelinger gjør på, og bruke lang tid på det, som ikke er relevant for mine barn, det synes jeg ikke er noe spennende. Da er det bedre å ta fellessamling først for deretter å dele opp i de ulike avdelingene og ta den spesifikke infoen der. (misforstod jeg litt?)
Formerly known as Tina Skrevet 17. september 2010 #9 Skrevet 17. september 2010 Når jeg holder forldremøte liker jeg å ta en del med praktisk informajson med spørsmål og en del med et tema som vi jobber med i barnehagen. jeg har holdt mye tema om språk. Dvs at jeg legger vekt på hvordan man møter barn i samtale, hvordan man håndterer konflikter med barna, positive tilbakemeldinger osv. Så langt har jeg fått veldig gode tilbakemeldinger på dette. De gangen det har vært kreative temaer så merker jeg at foreldrene egentlig heller vil hjem. Jeg skjønner at de er slitne etter jobb. Da synes jeg det er bedre å feks vise bilder eller video av være kreative aktiviteter. mange foreldre, spesielt på småbarns, vil gjerne lære de forskjellige sangene vi synger i barnehagen. Lykke til med foreldremøte:-)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 17. september 2010 #10 Skrevet 17. september 2010 Jeg vil høre hva de driver med i barnehagen, prosjekter og pedagogisk opplegg og planer videre. Gjerne se en liten bildesnutt (men ikke en time som forrige foreldremøte hos oss...) skravle litt med de andre foreldrene og så gå hjem. Sånne opplegg som bare drar det ut i tid blir ganske irriterende for oss som har en del å gjøre! Tenk på de som har barn flere steder (ulike bhg/skole etc.) - det blir mange møter, dugnader, avslutninger og foreldresamtaler i løpet av en sesong!
lille sprelle Skrevet 17. september 2010 #11 Skrevet 17. september 2010 Har ikke vært på foreldremøte enda, men det jeg vil sette pris på er saklig og presis informasjon uten for mye snikksnakk. Hvis det er slik at barnehagen ønsker at vi foreldre skal være med å bidra ifht hva vi vil barnehagen skal inneholde/være, så er gruppearbeid greit for å få frem flest mulig sysnpunkter og ideer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå