Gå til innhold

Malt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte prøve litt malt-ekstrakt......hvor mye og ofte skal man begynne med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann,

vi brukte 1 ts i en flaske med 240 Gav 1 - 2 porsjoner med "maltemelk" pr dag. Avføring 1 - 2 ganger pr uke, som oftest ca 4 dager mellom hver gang.

Skrevet

Prøvde med malt her også, men hun ville ikke ha det. Ga Lactolose istede, og fikk mye større effekt!

Skrevet

er det tidlig å prøve dette ved 7 ukers alder?

Hjelper det på pressing? Vesla presser og jobber mye med magen virker d som. Har siste dagene hatt avføring 1 gang om dagen, dette er mindre enn det har vært, men også vanlig.

Skrevet

Hvis hun har avføring hver dag med normal konsistens trenger du ikke malt. Da kan hun få diare! Men er avføringen hard kan du prøve litt først og så prøve litt mer om det ikke har effekt:) Pressing er ganske vanlig. De kan presse pga. luft også. Det kan forverres om man bruker malt (gi mere luft). Så ville ikke brukt med mindre avføringen er hard og sjeldnere enn hver andre dag! :)

Jeg må bruke en tredjedels teskje i hver flaske nå, prøvde meg lenge fram for å få riktig mengde.

Skrevet

Her startet vi med 1 ts i ei flaske om dagen etter anbefaling av HS.

Det var litt lite, så vi har økt til 1 ts i to flasker om dagen. Maltflaskene får hun til frokost og formiddag, slik at hun ikke bæsjer om natta.

Antall bæsjebleier har økt fra 1 til 2-3.

Nå sliter hun ikke så mye lenger med pressinga og bæsjen er løsere, ikke irr-grønn lenger, mer sennepsgul/grønn.

Hun virker også mer fornøyd nå, ikke så urolig om kveldene lenger.

Skrevet

Her startet vi med 1 ts i ei flaske om dagen etter anbefaling av HS.

Det var litt lite, så vi har økt til 1 ts i to flasker om dagen. Maltflaskene får hun til frokost og formiddag, slik at hun ikke bæsjer om natta.

Antall bæsjebleier har økt fra 1 til 2-3.

Nå sliter hun ikke så mye lenger med pressinga og bæsjen er løsere, ikke irr-grønn lenger, mer sennepsgul/grønn.

Hun virker også mer fornøyd nå, ikke så urolig om kveldene lenger.

Skrevet

Jeg prøvde malt på min, det hjalp første gang.. men så sa HS at jeg kunne prøve en ss også...

Ei venninne av meg har malt i pr flaske til sin unge..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...