Gå til innhold

Hva tenker dere om 2 eller 3 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Huff, vet ikke hvorfor jeg tenker så mye på dette akkurat nå, men jeg har 2 barn og lurer på om jeg vil ha en til. Flere der ute som er i tenkeboksen?Har ei jente på 3,5 år og en gutt på 4 mndr. Nå for tiden tenker jeg på dette flere ganger ila dagen. Det er akkurat som om jeg må vite det NÅ hvis dette er siste, må liksom kose meg enda mer da..?Jeg er kanskje litt rar.. :-/ Jeg har egentlig alltid ønsket meg 3 barn, mens mannen min synes at det egentlig er nok med de 2 vi har, men han er ikke helt imot å få 3 heller. Vi har 2 friske og flotte unger og vi ønsker å ha tid til oss selv innimellom også, men unger er jo bare så hærlige, hvordan kan vi stoppe nå? ;-)

Til slutt må jeg jo bare få med at jeg er veldig takknemlige over de to vi har fått, vi er priviligerte, og det er jo ikke sikkert at vi kan få flere heller, men vi må jo planlegge som om vi kan det.. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi og har to barn på 6 år og 4 år og lurte veldig på om vi skulle ha en siste en :) vi valgte å prøve og noen få mnd etter var jeg på vei, vokste veldig fort og fikk tidlig ul, der var det det to stk.

Så her blir vi plutselig 6 stk istedenfor 4 :)

er nå i uke 26 og vi gleder oss alle mann :)

Skrevet

jeg har det som deg,lurer også ofte på om jeg vil ha et tredje barn. Eller,jeg er egentlig ganske sikkert på at jeg VIL,men då er det jo andre faktorer som spiller inn; skal vi begynne forfra igjen med enda et bleiebarn om noen år? har vi råd?ds må man ha hus med fire soverom og DET koster mye i denne byen her.vi er glad i å reise og med tre barn er det veldig dyrt,de skal følges opp når de blir eldre etc etc etc...men skulle jeg bare ha fulgt hjertet hadde det helt sikkert blitt en tredjemann.mannen min har det likt som meg,tekner litt for praktisk på ting.han vil og ha en tredje,men om det er lurt er en annen ting...

kan liksom ikke se for meg at jeg er ferdig nå etter to..!er jo bare 30 år!:)

Skrevet

Ojojoj, så gøy!! :-D Gratulerer!! :-) Blir skikkelig storfamilie dere da!Lykke til og kos deg, tenk all moroa dere vil få fremover! :-)

Skrevet

Skjønner at vi tenker på mye av de samme tingene ett til! :-) Jeg er også 30 år og kan ikke helt se for meg at dette er siste gang vi har baby i hus. Samtidig er det jo mange hensyn å ta, ungene skal følges opp og regningene betales..men så har man en del fra før av klær og utstyr og en del erfaring. :-) Blir spennende å se hva det ender med da, men hvis det blir opp til mitt hjerte så blir vi en familie på 5 om noen år.. ;-)

Skrevet

Jeg har bare en, og har alltid sett for meg to. Men hvis man fremdeles har lyst på baby med nr 2, er det veldig lett for at nr 3 dukker opp i løpet av noen år. Føler man seg ikke ferdig, så er man som regel ikke det! Lykke til 2, kommende 3barnsmødre.

Skrevet

Ehh... Jeg tenker noe i sammebaner, men jeg har bare ett barn. Verdens flotteste jente naturligvis,:-) men hun krever da sitt. Jeg vil naturligvis gi henne søsken, men akkurat nå, når hun er 7mnd, så tenker jeg at det er for hennes del jeg begir meg ut på dette igjen. Min mann og jeg hadde nok "klart" oss fint med den ene godjenta vi har. Overøst all vår tid og kjærlighet til henne, men jeg vil jo ikke at hun skal bli sittende igjen alene den dagen vi er bort... Men det er noe med disse tanken likevel. Ser jo frem til at hun blir større, snakker, mer selvstendig, ferdig med blei, spiser selv osv, også skal man starte på nytt igjen!?!?

Men dere som har to har sikkert kommet over "sjokket" med å bli mor?

Trodde jeg var forberedt... Hehe... Der tok man feil! :-)

Men helt enig med dere: barn er en velsignelse!

Skrevet

jeg har to barn på 3 år og 8 mnd.blir ikke baby med det aller første,men det blir spennede å se om vi blir 5 om ikke alt for mange år her i gården også...:) jeg føler meg ikke ferdig med småbarn enda,så da er vel sjansen ganske stor!

du får ha lykke til!

Skrevet

Takk og lykke til dere andre også! :-)

Det er nok noe i det at hvis man står midt oppi nattevåk, amming, bleieskift, gulp overalt, en trassig 3-åring som vræler, null tid til seg selv og samtidig tenker "dette har jeg jammen ta lyst til å holde på med i mange år til", så er vel sjansen stor for at nr 3 kommer en dag ja.. ;-)

Ha en fin dag jenter! :-)

Skrevet

Har to barn, eldste er 2.5 år og yngste født i sommer. Vi ønsker oss begge tre barn, men tenker mye på at nå har vi jo to friske barn, tenk om vi skulle få et barn som ikke er friskt neste gang. Det var liksom ikke noe spørsmål om vi skulle ha nr to, men føler på en måte at nr tre blir en slags bonus (høres kanskje litt rart ut), og at det er en stor sjanse å ta med tanke på om vi igjen er så heldige å få et velskapt barn.

Jaja, noen sjanser må man jo ta her i livet, så det blir nok et familiemedlem til hos oss om noen år!

Skrevet

Jeg ønsker meg også tre barn, men mannen er fornøyd med de to vi har. Så vi må nok gjennom noen forhandlingsrunder. Jeg føler meg ikke helt klar enda, har en på 3 år og en på 7 mnd. Men jeg kan ikke vente altfor lenge heller. Er tross alt 32. Men jeg tenker kanskje 2-3 år mellom yngste og neste.

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Jeg er nybakt trebarnsmamma, min yngste er 4 uker. Neste er snart 5 år og den eldste er 8 år.

Vi var enig om at den tredje skulle komme når det passet, men det passet jo aldri. Så vi endte opp med å naturen råde i stedet for fornuften ;)

Vi tror vi sier stopp nå, men man vet jo aldri. Trist at dette mest sannsynlig er siste babyen vår, men vi får sørge for å nyte tiden mens vi har den. Ungene blir fort større og krever desto mer oppfølging av oss mtp aktiviteter og lekser.

Skrevet

Jeg har en på 2 år og en på 8 mnd, så det er nok å gjøre foreløpig ;)

Men jeg må innrømme at jeg(sambo er heldigvis enig) allerede har lyst på en til, men skal vente 2-4 år. Føler meg ikke ferdig enda, men så er jeg bare 22 da ;)

Det er sååå koselig med søsken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...