håpefull *er mamma* Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Jeg har noe nedsatt eggstokk-kvalitet, og har hatt kort regime på tre ferskforsøk. På det neste, skal jeg ha langt regime. Maks dose med simulering (tror det var 475 IE jeg skal få), bestående av Menopur og Puregon. Lurer på om andre har erfaring med både kort og langt regime, denne form for stimulering og hva resultatet ble. Håper noen kan svare ;-)
håpefull *er mamma* Skrevet 17. september 2010 Forfatter #2 Skrevet 17. september 2010 Dytter, i håp om å få svar ;-)
spix Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Jeg kan har hatt kun hatt langt regime så kan ikke svare deg ang forskjellen på de to, men jeg tok også max dose med medisiner sist. Fikk ut 4 egg sist der alle ble befruktet, et ligger i magen og sparker som en gal og en eskimo. Lykke til!
kjærevene Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 Hei håpefull. Når jeg hadde mitt første forsøk i 2003 var det bare langt regime. Jeg startet da på nesespray etc. Jeg fikk ut mange egg, men kun to som kunne brukes, og begge ble satt inn. Ble overstimulert,men gravid med tvillinger. I 2009 begynte vi på søskenforsøk. Jeg ble såå glad når jeg kunne ha kort regime, og slippe nesesprayen, syntes at forsøkene ble så mye bedre. Hadde to negative forsøk med kort regime. Vi hadde kjøpt en 3 pakning, så på det siste forsøket ønsket klinikken å prøve langt regime igjen, siden det funket så bra sist. Denne gangen slapp jeg også nesespray, tok istedet en sprøyte som heter procren depot. Fikk ut flere egg enn de to kort regime forsøkene, to inn og to på frys. Har aldri fått egg på frys, så det var også overraskende. Og nå er jeg gravid igjen, jeg vet jo ikke om dette var grunnen, men det har funket begge gangene jeg har hatt langt regime! Ser du skal ha et forsøk til i Porsgrunn, det er jo flott. Regner med du synes det er godt også istedet for å måtte dra veldig langt avgårde? Ja, alt går jo når en innstiller seg på det, men det blir vel litt enklere for deg nå. Masse lykke til!
håpefull *er mamma* Skrevet 17. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2010 Gratulerer, spix :-) Var det to av de fire som delte seg som de skulle da?
håpefull *er mamma* Skrevet 17. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2010 Takk for svar, kjærevene ;-) Håper jeg også får en bedre opplevelse av å få langt regime. Av våre tre forsøk, har vi bare fått to på frys (fra 2. forsøk), men ingen av disse fortsatte og utvikle seg så det ble ikke noe innsett av dem. Håper vi kan få noen på frys også, på neste forøk ;-) Vi takket ja til Pors en runde til. At vi fikk tilbudet, er jo tegn på at de mener det er en god sjanse for at vi kan lykkes. Men det har vi egentlig visst at de mener, og det har vært en trøst oppi det hele. Blir nok fortsatt CFC etter det, hvis vi må videre. I morgen skal jeg sette el-sprøyte. Fikk jo en ul også på tors, og da ble det sett at jeg nærmer meg el. Visste om dette selv også. Så da fikk jeg resept på en ovitrelle, bare for å gi folikkelen en ekstra dytt ;-) Så syklusen er ihvertfall "i boks", og tiltross for litt få folikler har jeg nå flere ganger på ul sett at en utvikler seg. Klem til deg ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå