Gå til innhold

Hva bør jeg ikke spise/drikke som ammende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille baby har vært urolig i hele dag, og bæsjet en skvett ørten ganger! Garantert noe jeg har spist eller drukket? Har søkt litt rundt på hva ammende bør holde seg unna/begrense, men ikke funnet ut. Søker derfor svar her.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt individuelt hva babyer reagerer på, derfor er det beste å prøve seg litt fram.

Det som man typisk fraråder ammende å spise er kål, løk, drikke med kullsyre, sterk krydret mat, bønner, erter og ja typiske matvarer som dannes gasser og luft i tarmene. Noen kan reagerer på at mor spiser melkeprodukter.

Men noen kan spise dette uten problem, og noen babyer reagerer matvarer som man ikke trodde skulle ha noen påvirkning på mage/tarm.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Ja, du må prøve deg frem og jeg anbefaler deg å prøve en og en ting om gangen. Du spiser ikke en hel løk, kålstuing og drikker brus samtidig liksom! :P Gutten vår reagerte på brus de første ukene, men nå kan jeg spise hva som helst!! Jeg fullammer og han er 3 mnd. Det er normalt at de bæsjer hyppig. Det eneste jeg har sett her, er at jeg tror avføringen til sønnen vår blir litt mer rennendes når jeg har drukket mer enn 2 glass med melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...