Gå til innhold

Grøt-slutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når slutta dere helt med grøt? Sønnen min på 10 måneder vil stortsett bare ha brødmat og frukt. Blitt lei middag også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et par måneder siden vi slutta med babygrøt. Men han får fortsatt havregrynsgrøt til frokost. Det er jo helt greit å erstatte grøt med brød.

Middagen ville jeg holdt på, ellers blir det jo veldig ensidig kost. Spiser han det samme som dere? Hjelper det å variere? Hjelper det hvis han får spise middagen selv med fingrene?

Skrevet

Datteren min er straks 12 mnd, og hun er også utrolig lei av grøt. Vi forsøker å gi henne grøt hver kveld, men det er vanskelig å få i henne noe annet enn brød til frokost. Så blir vel ikke mange ukene før vi slutter helt, og heller lager hjemmelagd i ny og ne.

Tror nok det med mat går litt i bølgedaler. Her i huset spiser vesla stort sett samme middag som oss, men innimellom vil hun kun ha glass:)

Skrevet

helsesøster sa at man helst skulle spise grøt til man var 1 år pga jernet som er i grøten.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Han var rundt 10 mnd da vi sluttet med grøt. Nå får han brødskiver eller yoghurt med havregryn til frokost og kveldsmat, det funker veldig bra :-)

Skrevet

Han spiser noe av det vi spiser, men bryter seg av noe. Fikk hjemmelagd lapskaus i dag, og det var poppis:)

Gir han alltid litt middag og grøt først, og sper på med brød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...