Gjest Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Noen her som har fått estimert vekt til babyen? Hva sa legen? Evt dere som har barn fra før, stemte estimeringen? Var på ultralyd i dag, er 38+2, og vesla er estimert til å veie 3600 nå, og 4 kg ved termin... Syntes det virker mye at hun skal legge på seg 400 gram på 14 dager men?
Gjest Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Vi var på UL i forrige uke (uke 33+1). Jordmor utførte måling av hodeomkrets, mageomkrets og lårbein, og i følge de målene lå babyen helt på normalkurven i vekst. MEN, apparatet regnet ut at vekten var på 2480g :S Jordmor sa at den hadde en tendens til å overestimere vekten på babyen, og at det var mer sannsynlig at hun veier rundt 2000-2300g. Jeg har hørt at mange får feil estimering i slutten av svangerskapet, og at fødselsvekten stort sett er lavere enn det legen antok. Noen babyer legger på seg mye på slutten, andre nesten ingenting. Ta vekten med en klype salt du
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 men det er vel "vanlig" at de legger på seg 200gr i uken nå påp slutten utfra det jeg har lest...jeg derimot har en liten baby i magen..skal måle på nytt på mandag 34 uker da...målte sist 32 uker og da var han 1650 og hadde brukt 2 uker på å legge på seg 250 gr..men det med 200gr i uken begynner vel ikke før uke 33 tror jeg.... men håper da ikke at han veier mindre en estimert i mitt tilfelle...men tror ikke 400gr på 2 uker er urealistisk nå nei;)kansje i mitt tilfelle men normalt sett ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå