ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 hei. våknet med utrolig smerter i natt og trudde først det var noe som skjedde men det var det ikke =) vært hos legen å fått konstantert nyrestein .. =( ingen medisiner å få nå siden man har en liten en i magen;) men fyyy så vondt.. flere som har hatt det? eraring? tips?? var liksom dette jeg manglet gitt.. jaja det går over noen sier att det å føde er å ha nyrestein så får heller si jeg prøver å vende meg til smertene.. hehe..
Sunniv@ Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Ja, jeg har hatt tre nyresteinsanfall i dette svangerskapet. Helt grusomt. Fikk vite etter det andre anfallet at jeg burde ha ringt legevakten, for de kunne ha gitt meg morfinsprøyte. Så det gjorde jeg tredje gangen. Herlig. Fikk en sprøyte med morfin, pluss to stikkpiller med morfin med meg hjem. De kan desverre ikke gjøre noe annet enn å gi deg smertelindring mens du er gravid. Får du anfall igjen etter du har født kan de gjøre mer. Håper du slipper flere anfall. Jeg vil anbefale deg å være forsiktig med melkeprodukter, siden kalcium påvirker nyre-og gallesteinsprodukjsonen. Prøv også å holde deg til mager mat. Jo mer fett, jo større sjanse for steiner. Spis helst fisk, kylling og magert kjøttpålegg.
Nybakt mamme til prins<3 Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Ikke nyrestein, men har hatt 3gallesteinsanfall!!! D e absolutt d versta eg har opplevd i heila mitt liv!:-S fekk resept på pinex forte. Men har ikkje hatt flere etter de 3, men skal nok mest sannsynlig operere etter fødsel lykke t!!
Isola&Lille+julegave Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 Huff da!!! Har ingen personlig erfaring, men min kusine har hatt det. Hun sa at på en smerteterskel fra 1 til 12 ligger nyrestein på 12, mens det å føde ligger på 7-8 Kanskje en trøst?!
Cat&Gullungene Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 Oj, så rart at vi er flere med slike plager under graviditeten da!! Trodde bare det var meg jeg! Jeg har vært innlagt på sykehuset to ganger i løpet av svangerskapet med nyresteisanfall. En gang i uke 24 og en gang i uke 33. Nå har jeg 18 dager til termin og håper det går bra til fødsel...*bank i bordet*... De har tatt UL av urinveiene mine og er noe usikre ift diagnosen. Skal utredes bedre med CT etter fødsel. Helt utrolige smerter, første gangen i bare en dag (kjørte sykebil til sykehuset), andre gang i ca 2-3 døgn. Fikk smertebehandling (Voltaren og pinex forte), og det gikk jo over av seg selv. Når anfallene er over er jeg helt meg selv igjen og har ingen plager på den fronten. Det kan også ha sammenheng med den voksende livmoren og babyen som trykker. Fikk også vite at jeg har en medfødt "defekt" på urinlederne. Ikke noe farlig, men som kan være med på å forårsake stuvning til nyrene, både til vanlig, men spesielt under graviditet. Jeg har ikke opplevd dette tidligere, heller ikke under forrige graviditet. Hva slags diagnose har dere andre fått, og hvordan ble den stilt? Hvilken side er dere plager på??? Hva slags behandling/undersøkelser er forespeilet etter fødsel?
Lotta2010x2012 Skrevet 17. september 2010 #6 Skrevet 17. september 2010 Det hørtes absolutt ikke gost ut!! Hvilke symtomer har dere hatt da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå