Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, er det jeg har lest alle plasser også. Jaja, får se hvor lenger jeg klarer å holde meg:) 21 dager er leeeenge å vente.

Fikk dessverre ikke fryst ned det andre egget, da kvaliteten ikke var bra nok. Egget jeg satte inn var firedelt, som var bra. Men hva vet vel jeg:)

Noen som vet om en side med oversikt over utviklingen etter innsett? Fikk beskjed om at det fester seg etter 4-5 dager.... Er det da bare å følge utviklingen i et "vanlig" svangerskap?

Hei, du.

Jeg tror du er blitt feilinformert. Crinonen kan ikke gi feil utslag på graviditetsstest, den inneholder ikke HCG. Jeg har tatt mange tester opp gjennom årene mens jeg gikk på progesteronstøtte, og ikke en av dem ble positiv.

Det som kan være tilfelle, men som man ikke hører om ofte (og jeg tror ikke det skjer ofte) er at Crinonen kan føre til at et egg som egentlig ikke er levedyktig fester seg eller streifer borti livmorsslimhinna lenge nok til at HCG-produksjonen starter, og dermed får man positiv test. Etter noen få dager, og gjerne før IKM, "slipper" egget og man får mensen likevel (til vanlig tid eller litt forsinket), og man er ikke gravid. Dette kalles en kjemisk graviditet, men det er ingen som har påvist at frekvensen av dette henger sammen med bruken av progesteronstøtte.

Jeg antar at du holder til ved Ullevål? De har en praksis om testing etter 21 dager. Det er i hovedsak for at pasienten skal være helt sikker på resultatet, og at evt kjemisk graviditet ikke skal være en faktor. Likevel er det slik at en test 14 dager eller lenger etter uttak vil være ganske sikker - selv om det sikreste negative tegnet er en negativ test kombinert med menstruasjon.

Lykke til med ruginga!

Noen vil nok si at det er nå "jobben" begynner ;-) Vær forberedt på to lange uker. Lurt å holde seg i aktivitet, og sørge for å distrahere seg med godt selskap og ting man liker å gjøre.

Vel, jeg spurte opptil flere ganger om jeg måtte vente tre uker med testing. Fikk da beskjed om at det var det beste, for da er man ferdig på alle medisiner. Og det er da ingenting som kan påvirke testresultatet. Men kjenner jeg meg selv å blir det vel testing helga om to uker...for da er jeg nesten sånn midtmellom:)...nesten hvertfall:)

Ja, holder til på Ullevål. Fantastiske mennesker som jobber der må jeg si. Bare smil og "go´ord" hver gang:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...