Satya Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Etter 8 PP uten hell, viste lap'en i går tette eggledere, sammenvoksninger og muskelknuter... og det forklarer vel en hel del vil jeg tro! Ikke spesielt sjokkert over nyheten, vi hadde vel en anelse om at det kunne være slik. Vi blir nå henvist til fertilitetsklinikken i Porsgrunn, og håper at det er et godt valg. Ser det er mange her inne som er fornøyde der. Jeg har en liten bekymring (i tillegg til alt det andre...). Vi har bare vært kjærester i 1 1/2 år og samboere i 11 mnd. Ser at det er krav til at man er gift eller vært samboer i 2 år. Vet dere om dette blir fulgt nøye opp?
Solformørkelse Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 hei! Jeg har ikke opplevd at det har blitt fulgt så nøye opp. Kan i grunn ikke huske at noen spurte meg om det. Siden vi har bodd sammen i 3 år så han jeg gjerne ikke tenkt så nøye gjennom det:) Håper det ordner seg for dere. Lykke til:)
Mamma2011? Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Hei Satya, jeg hadde samme spørsmål igår - og fikk dette til svar: Hei Syjo! Jeg tenkte jeg kunne svare på innlegget ditt, for jeg er også veldig fersk i dette. Jeg var også veldig nervøs da jeg ble innkalt til møte i Porsgrunn, for jeg om min samboer hadde kun vært registrert samboere i 1,5 år på den tiden. Men du bør nok ikke engste deg så mye. De spurte oss kun om hvor lenge vi hadde vært sammen, hva vi drev med, hvor lenge vi hadde prøvd å få barn, om familiemedlemmer slet med det samme, sykdommer etc. Jeg tror det er retningslinjer på dette, men jeg tror også at de er ganske "store" på det. At det ikke er DET som teller mest liksom. Hvis dere hadde vært 20 år begge to, så hadde de kanskje spurt mer, men de er vel bare ute etter "faste forhold". Greit å vite at barnet har et stabilt hjem som utgangspunkt kanskje? Ellers kan jeg informere om at de er VELDIG søte og snille i Porsgrunn!! Vi har fått verdens beste behandling, og de er veldig flinke til å fortelle om ting! : ) Masse lykke til! : ) Naten82 Vi skal også til Porsgrunn - første samtale den 14.10 Vi har vært sammen i 3 år, men bare registrert samboere siden 01.08.09 - kun litt over et år - men svaret til Naten 82 beroliget meg ihvertfall
Satya Skrevet 16. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2010 Takk for svar begge to! Det høres betryggende ut. Vi er slett ikke 20, snarere 37 og 42, så vi har tenkt oss om godt og vel ;-) . Fort gjort å stille gamle spørsmål om igjen når en er ny på et felt, kan nok lære mye av å bla meg bakover i spørsmåla her. Er det ca 4 måneder ventetid i Porsgrunn nå? Vil i gang FORT!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå