nåblirjegmams Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Er det mange her inne som er i samme situasjon som meg? Har et inntrykk av at mange som sliter med å bli gravid her inne har uregelmessige sykluser... Jeg derimot har syklus som en klokke, 30 dgr, mange tegn på eggløsning hver mnd + positive eggløsningstester hver mnd. Samboeren er frisk og godt trent, jeg er vel sånn middels godt trent, men absolutt sunn og frisk, vi er unge begge to ( 26 og 29) ...likevel blir jeg ikke gravid. Ingen av oss drikker kaffe eller røyker. Hadde en GU for 2,5 år siden, da så alt helt fint ut.. Vi har snart prøvd i 9 mnd..er klar over at det ikke er all verdens lang tid, men syns bare det er rart at det ikke skjer noe når alt tilsynelatende skulle ligge perfekt til rette for det... Noen som har det/har hatt det på samme måte og plutselig blitt gravid? Har dere i tilfelle gjort noen forandringer som kunne ha gjort at spiren satt akkurat den måneden?
dincene Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Nei da, du er ikke alene om det Jeg også har regelmessig syklus og det FØLES som om alt er bra med eggløsninga. Man kan jo ikke vite om det virkelig blir slippa ut osv... men jeg har begynt å tenke hvis man har tette eggledere for eksempel så går jo det ikke an å bli gravid til tross for at alt anna funker helt supert! Jeg tror jeg skal mase meg til å undersøke det for å klare å rore meg ned Vi har nok ikke prøvd like lenge som dokke da.... men uansett det blir jo slitsomt for hodet å gå runtd og tenke over det...
Lillemy36 Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Samme her, har regelmessige sykluser 27-28 dager, har eggløsning, og ikke en antydning til positiv test etter 9 pp, har gått inn i min 10 nå..... Skal til GYN i slutten av måneden å høre hva han sier.... Har jo 2 barn fra før så vet jo at jeg iallefall tidligere har kunnet bli gravid, men med siste for 10 år siden tok det 8-9 pp, men det er jo som sagt 10 år siden og mye kan ha skjedd siden den tid..... Frustrerende!!!!
Gjest Seigedamen m/ spire Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Det høres akkurat ut som oss! Jeg endret dietten min kolosalt! Viste seg at kroppen min reagerte dårlig på melk og hvetemel +++++. Fikk beskjed om å gå på dietten i 7 mnd og så ville jeg bli gravid. 4 mnd på dietten er gått, og jeg sitter her og er 6+3 <3 Gi en lyd hvis du vil ha vidunder-dietten
dincene Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 Jeg vil sikkert spore av litt men nå har jeg et spørsmål til seigedamen Hva betyr det der 6+3<3? Altid sett og lurt på dei talla der... og blir ikke klok av det
BettyBoob Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 det betyr at hun er 6 uker og 3 dager gravid og så et hjerte
nåblirjegmams Skrevet 16. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. september 2010 Frustrerende er det ja, spesielt når der virker som alle rundt en blir gravide på 1. eller 2. forsøk! Tette eggledere har jeg også tenkt på ja...har selvfølgelig lest på nettet som en galning, men kan ikke skjønna at det er det heller...har aldri hatt ineksjoner eller klamydia o.l + at alt så fint ut for 2,5 år siden... Diett uten hvetemel og melk...så bra at det funket for deg! Var det legen som anbefalte det? Vet ikke helt om det har samme virkning på meg, siden jeg ikke har intoleranse.. men det hadde jo vært spennende å se hva dietten består av likevel....? Har hørt at stress over å bli gravid kan påvirke negativt, ironisk nok :/ Men det er jo på en måte vanskelig å gjøre noe med at man tenker mye på å bli gravid, eller hva? hehe
dincene Skrevet 16. september 2010 #8 Skrevet 16. september 2010 Om man har tette eggledere ser man jo bare på røntgen med kontrastvæske. Jeg har nok lest at dei kan tettes fra mensen til og med om det stemmer, aner jeg ikke. Men jeg har endometriose så da kan det vaere en stor sansynlighet at det kan vaere der inne også noe som er i veien. Det er jo mange som sier at etter "skyllinga" ble dei gravide
Gjest Seigedamen m/ spire Skrevet 16. september 2010 #9 Skrevet 16. september 2010 Ronjarøverdatter :jeg har sendt deg en privat melding
lykkeliten1 Skrevet 17. september 2010 #10 Skrevet 17. september 2010 Å , det er flere som har det som meg. Kjekt å snakke med flere som har samme problemet. Jeg var til GU i mail. Alt så fint ut. Når desember kommer har vi prøvd i 2 år. Alt er riktig, syklus på nøyaktig 28 dager. EL kommer punktlig hver eneste pp og er litt småkvalm og stikninger i magen ved EL. Mannen min har testet seg og alt er topp. Vi hverken røyker eller drikker. Så det er takken liksom. Ingen spire. Overhodet ingenting skjer, Er så frustrerende! Har tenkt mye på om egglederne kan være tette. Skal til gyn igjen nå i slutten av september og gyn sa sist at da er pergo en mulighet. Men det er vel ikke noe vist i å gå på Pergo hvis lederne er tette???? Da må man vel få sjekket lederen samtidig også tror dere ikke det???
Lillemy36 Skrevet 17. september 2010 #12 Skrevet 17. september 2010 Jeg er intressert i å høre mer om den dietten uten hvetemel++++??
<3 drømmer <3 + <3 spire <3 Skrevet 17. september 2010 #13 Skrevet 17. september 2010 flere som er inter. i dietten uten hvetemel?
lykkeliten1 Skrevet 18. september 2010 #14 Skrevet 18. september 2010 Ja, hvis det er det som må til så... Hva tror dere om mine spørsmål litt ovenfor, dere andre som er slitere?
☆☆☆ Skrevet 18. september 2010 #15 Skrevet 18. september 2010 Nei, du er ikke alene. Har hatt relativt regelmessige sykluser og mange tegn til EL, likevel har jeg provd i et år nå uten resultat.
nåblirjegmams Skrevet 18. september 2010 Forfatter #16 Skrevet 18. september 2010 lykkeliten...har vært inne på akkurat samme tanken som deg, at det kanskje er egglederne som er tette. Men har i det siste lest en del om infertilitet, tette eggledere osv, og slik som jeg forstår det så har de fleste som har fått tette eggledere fått det av pga en spesifikk hendelse. Enten fordi de har hatt en infeksjon i underlivet på et tidspunkt i livet (betennelse i bekkenet, egglederbetennelse eller en kjønnssyksom som ikke har blitt behandlet og som har bidratt til å tette igjen) eller at de har hatt en form for operasjon som kan ha skadet egglederne... Derfor tviler jeg egentlig på at det er dette som er problemet, hvertfall for midt eget vedkommende... men man vet jo aldri, er jo ikke utdannet lege heller Hvis det skulle være noe "feil" med meg så håper jeg at det er noe som kan opereres eller rettes på ved hjelp av medisiner...er livredd for at jeg f.eks skal være allergisk mot samboers, slik at sædcellene dør og egget aldri kan bli befruktet...men har jo oddsen på vår side, siden dette er ganske sjeldent.. Føler det akkurat som deg...at det på en måte er litt urettferdig at det ikke skal klaffe, når man gjør alt riktig! Har til og med sluttet helt å drikke kaffe for å bedre sjansene På den andre siden så er det jo mange som sliter bortimot et år og enda lenger som plutselig blir gravide av seg selv...så jeg prøver å tenke positivt, hvertfall til vi har prøvd ett år
Lillemy36 Skrevet 18. september 2010 #17 Skrevet 18. september 2010 lykkeliten1 ; Jeg synest også at det høres greit ut å få sjekket egglederne først. Synes det er den rette rekkefølgen i stedet for å pakke i seg unødige hormoner hvis det ikke er det man trenger, men mener jeg har lest borti at det er ett spm om penger fordi en slik undersøkelse koster mange penger.... (bedre å fore medisinindustrien med penger fra oss desperate..., fy, og fy!!!) Men det er jo greit å spørre. Jeg skal også til GYN i slutten av denne mnd og spørre om det samme. Sist jeg var der i april ifm celleprøvetaking, nevnte han at hvis det ikke hadde skjedd noe til utpå høsten så kunne vi begynne å diskutere ting som stimulerte eggløsninga el no sånt....så vi får se....
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 19. september 2010 #18 Skrevet 19. september 2010 Ser at det er mange som har det som oss :-) Jeg er også en av de som har DØNN regelmessig syklus på 28 dgr, EL hver måned, frisk mann og vi er begge rel. unge (31). Har i tillegg to barn fra før, som satt på 1. og 2.pp. For min del tror jeg tett eggleder er problemet, pga. tidligere operasjon. (Exu - jan. 07 - fjernet en eggleder). Det kan komme sammenvoksninger på den andre egglederen som hinder sæden å nå frem til egget... Da kan en ha så mye EL en bare orker uten resultat... :-) Jeg skal til gyn. i oktober. Håper på henvisning til kontrast-røntgen av egglederen da. (Hvis vi ikke blir gravide før da... :-) Kan jo håpe! Hadde jeg vært deg, hadde jeg i alle fall mast meg til en time hos gyn. , for ting tar tid når en venter på utredning... Og ikke la deg avspise med en resept på pergo, når du har regelmessig EL...
lykkeliten1 Skrevet 21. september 2010 #19 Skrevet 21. september 2010 Jeg må bare takke for alle innlegg av engasjerte BIM`ere. Er så fint å få svar på det man lurer på og snakke om erfaringer. Skal virkelig prøve å overtale min gyn når jeg skal dit neste uke. Skal ikke enkelt og greit godta kun pergo-resept. Hvis gyn ikke vil gjøre noe annet, kan jeg kanskje betale for en slik us for å sjekke ang tette eggeledere privat? Uansett, som sagt takk for svar, meninger og erfaringer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå