Hvalrosskreppa Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Vi har en liten "engel" på to år og fire måneder som elsker å leke, helst med alle lekene på en gang. Han har arvet et hav av leker, med de lekene han leker med nå er stort sett sånne som vi har kjøpt til han eller han har fått av andre. Eller en god blanding da. Det høres kanskje tåpelig ut, men jeg er redd for at vi har satt frem for mange leker, at det blir for mye å velge mellom. Og da tenkte jeg å sette bort noe og heller rullere. Det store om dagen er den gedigne duploboksen med alt av duplo i, togbanene sine, biler eller baller. Og så strør han jo om sg med "pakkapakka, hinkehinke og bossedessi" og andre bamser. I tillegg til dette så har han endel store ting, som rengjøringstralle, støvsuger, noen store biler, gåvogn (den kan jeg vel innrømme at ikke har blitt brukt det siste året kanskje...) og diverse. Ja, og så elsker han å lese bøker da! Derfor spørsmålet i overskriften. Skal jeg bare velge å sortere og sette bort halvparten og bytte ut etter en tid? Duploen og togbanene tenker jeg står uansett, selv om det fungerte å sette den ene av de inne på rommet hans og den andre her ute i stuen. Han bruker særdeles lite tid på rommet sitt sånn bortsett fra sovingen da:) Nå sluttet han med smokk for et par dager siden og vi har så smått begynt å la han gå litt uten bleie og begynt å følge han på do. Vil det bli mye omveltning om vi gjør alt på en gang og rydder vekk halve lekehaugen hans? Dette er sikkert spørsmål jeg kunne ha pønsket frem svaret på selv og sett det an. Men så er jeg litt nysgjerrig av meg og vil gjerne vite om noen tenker annerledes enn meg/oss:)
lille sprelle Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Vi har ikke så mange leker, men har et stort hus. Duplo er i en egen eske og den dras jevnt og trutt frem. De andre diverselekene er ikke så interessante for tiden. Bamser/dukke er et annet sted i huset og av og til tar hun frem det og leker med det. Innimellom vil hun perle eller tegne, da tar vi frem det (gidder ikke ha det rundt i hele huset, så da sitter hun i en egen stol ved stuebordet og holder på med det). Svaret på spørsmålet ditt er vel kanskje etter min mening at det er bedre å ha noen leker fremme av gangen. Ta frem - leke med dem og så rydde bort igjen. Tror det er mye bedre for konsentrasjonen. Om det blir for mye på en gang - du kjenner ditt barn best selv, men det kan jo være greit å gjøre en ting om gangen..... Leker hun er for "stor" til har vi ryddet bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå