Gå til innhold

Kun ett egg ble befruktet

Anbefalte innlegg

Tok ut 4 egg igår, fikk tlf idag at ene egget ble befruktet. Skal ha innsetting imorgen. Hvor stor sjanse er det for at egget ikke skal overleve til imorgen? Sist forsøk overlevde ingen av befruktede egg. Men da skjedde det like etter eggene ble befruktet, denne gangen ser det bedre ut men er bare nervøs for å komme på sykehus imorgen for så å vite at egget ikke overlevde.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142328195-kun-ett-egg-ble-befruktet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Angelstath

Oi for en stressfull situasjon!

Får virkelig håpe alt er plankekjøring fremover denne gangen!

Jeg har en venninde som har tatt ut egg og satt inn. Og i følge hennes lege i danmark så er det 25% sjans for at egget overlever opptining, og 30% sjans for at det fester seg. Men hun visste ikke noe om % i forhold til etter det er befruktet.

Får bare krysse fingrene for deg!

Men jeg har noen spm: hvordan er prosessen for å ta ut egg? Og hvor dyrt er det??

Masse masse lykke til!

åh kan tenke meg du er stressa nå. Man blir det av disse odsene og prosentene vi ser overalt. Skulle ønske jeg hadde svaret.

Hos meg så fikk de ut 12 sist, men bare 6 av de var modne. Av disse igjen fikk jeg telefonen at det var 3 som var befruktet. når jeg kom inn for å sette inn hadde jeg 1 igjen og det var det eneste jeg trengte.

Så lenge egget ditt er god så trenger man ikke fler en ett. Håper for deg at dette ene egget er gullegget. Lykke til i morgen. x fingrene for deg

Håpte bare på at minst 2 skulle bli befruktet bare for å øke sjansen litt til at ihvertfall en overlever til imorgen. Skal få tlf kl 8 imorgen for å vite mer om egget. De kunne ikke si noe om kvaliteten eller på delingen. Er det normalt at man ikke kan se delingen før imorgen ? Mener at mange får vite dagen etter uttak hvordan delingen ligger an. Hmm..

Jeg har vært ved tre klinikker og har aldri fått informasjon om deling dagen etter uttak - det er rett og slett fordi egget da som oftest ikke har kommet særlig igang med delingen morgenen etter uttaket. Den informasjonen får du når du kommer til innsetting.

Mhp hvor mange befruktede egg som blir gode nok til innsetting så varierer det mye, svært mye. I mitt tilfelle har det også variert, og har vel for det meste ligget mellom 1/3 og 1/2. Andre ser jeg har mye høyere rate. Det er jo også sånn at statistikk ikke funker på små utvalg - så selv om jeg vet at det er umulig å tenke på det må du bare krysse fingrene og håpe, det er fullstendig ute av din kontroll, og det hjelper ikke å engste seg mer enn du absolutt må.

Lykke til :-)

Annonse

Det har jeg opplevd også og ha kun ett befruktet egg,men jeg var da uheldig og det overlevde ikke til dagen etter..,men da hadde jeg det på følelsen fordi hun som fortalte meg det var ikke så optimistisk og kanskje de allerede da kunne se noe ,men jeg tror ikke de kan se kvaliteten på det før dagen en skal ha innsett fordi jeg har aldri fått vite noe om det bare om de er modne nok til å befruktes :)

Jeg hadde det bare følelsen at det ikke gikk veien da.

MEN her er noe oppløftende 90-95 % av ivf forsøk fører til innsett av befruktede egg. Det var det jeg trøstet meg med de 2 siste gangene :)

Og da fikk jeg satt inn igjen perfekte egg hver gang :)

Ønsker deg masse lykke til og vet akkurat hvordan du har det med spenningen :)

Takker for svar. Er bare litt tungt for meg når jeg har hatt 2 avbrutte forsøk og håper ikke dette forsøket må avbrytes igjen. Skjønner ikke hvorfor det ikke går på oss når vi har ICSI. Kvaliteten på eggene har nok mye å si. Får bare håpe på en glad nyhet imorgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...