Gå til innhold

Mini har "gnagsår" på halsen. Hvordan få det bort?? :(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sinksalve feks. Naturlig antibakterielt som vil hjelpe såret å hele.

Jeg har veldig god erfaring med Dr Greve Pharma Allround krem til alt. Bleieutslett, utslett andre steder, åpne sår... Den er god på alt! En krem alle burde ha i huset. Du kan bruke litt pudder eller potetmel for å holde såret tørt.

Tror nok ikke jeg ville brukt sinksalve. Dette fordi det sannsynligvis kommer av fukt, og huden får ikke "pustet" når du har salve på.

Datteren min fikk det både på halsen og under armen når hun var mindre. Vi vasket og tørket det godt, før vi tok på litt pudder. Da tok det en eller to dager før det ble borte.

Jeg bruker babypudder, det fungerer kjempebra. De gangene vesla har vært sår så har det vært bra etter 2 dager, ofte etter bare 1!!!

Prøv å hold det tørt og rent der frem til såret er borte selv om det virkelig er en utfordring!

Annonse

Jeg fikk vite på apoteket at det kom av hud som gnisser mot hud (men fukt kan sikkert også spikke en rolle). Vi fikk råd om å bruke Aderma krem, som vel er en sinksalve, og det fungerer bra for oss. Men vi passer også på å holde det tørt.

"Gnagsåret" skyldes fukt og er veldig vanlig. Mi har det til og fra på halsen,under armene og mellomto valker på lårene. Jeg tørker mellom valkene hver gang jeg bytter bleie og om natten drysser jeg potetmel mellom valkene. Billigere enn babypudder ;) Når huun e rrød og irritert, bruker jeg en salve fra apoteken som heter Bepanthenol. Det er kjempefin på alt mulig rart,oxo som erstatter for sinksalve dersom du bruker det i bleieområdet.

Blir det "sårskorper" og at det sprer seg, så er det sopp..... Da må du ta en tur til legen

Annonse

JM rådet oss til å vaske med Neutral babyolje og smøre på sinksalve i disse irriterte områdene. Sårene ble borte på et døgn (!) og har heller ikke kommet tilbake. Det er lett å vaske vekk sinksalverester med olje på et mesoftkompress. Sinksalve "lukker" ikke såret slik noen skriver tidligere i tråden, så du skal ikke være redd for å bruke det.

Jeg har blitt frarådet talkum (ikke av helsepersonell, vel og merke) da noen studier har vist sammenheng mellom talkumbruk i underlivet og livmorhalskreft. Hvor reelt dette er aner jeg ingenting om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...