linfrid Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Jeg er førstegangsfødende og hadde termin i går. Var da hos jordmor og ble strippet/tøyet. Er moden og har 1 1/2 cm åpning. I dag da jeg stod opp tror jeg det var slimproppen som gikk. Veldig seigt "slim" og med litt blod...Kan det stemme at det var den?! Jordmor sa det var vanlig å blø litt etter tøying, men dette var ikke bare blod.. Vil det si at når slimproppen har gått, er ikke fødselen langt unna? er nemlig meget klar!! Kan man ha sex selv om slimproppen har gått? (-ja, her prøves de fleste kjerringråd nå.hehe!) Lurer også på om det er vanlig at førstegangs fødende går lenge med åpning uten å gå i fødsel? Har nemlig et inntrykk av at det helst gjelder flergangsfødende...?! Krysser fingrene for at noe skjer her snart! Har ny avtale med jordmor om tøying imorgen, så får håpe lillegutt er her i løpet av helgen
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Er jo desverre ingen fasit på dette. det er mange som mister slimproppen i flere uker før fødsel, så det betyr ikke at en er i gang nødvendigvis. det kan enda ta en stund. Jeg mistet slimproppen kvelden før det staret da, så jeg var heldig:D Prøv noen kjerringråd...sex, sterk mat, bryststimuli:) Og ja man kan ha sex selv om proppen har gått.
Sjakai Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Jeg lurer i grunn på det samme som deg :-) Dette er mitt andre barn, men likevel har jeg ikke greie på det med slimproppen. For min del kan det virke som den gikk i dag, men jeg er ikke sikker. Har hvertfall en del blodtilblandet slim nå i ettermiddag, det har jeg ikke hatt før. Og det murrer og verker i magen. Menstermin i morgen, men ul-termin er ikke før om 11 dager. Vi håper også at vår lillegutt vil se dagens lys snart, jeg lengter sånn etter å holde ham i armene, lukte på ham, kose med ham, bade ham og alt så har med babyer og babykos å gjøre ;-) Du må holde oss oppdatert dersom noe skulle skje:-) Krysser fingrene for at det er rett rundt hjørnet nå :-) Hilsen fødeklar
linfrid Skrevet 16. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2010 Takk for svar! Ja håper at fødsel ikke er langt unna nå. Har også hatt mensmurringer hele dagen, så kanskje det er noe på gang;) Skal oppdatere dersom noe skjer:) Det må du også gjøre! Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå