Gjest SweetMommy <3 Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 KAJ eller KAI på en gutt? Jeg er nøytral på navnet men vil gjerne vite hva dere syns? ønsker ikke useriøse eller frekke komentarer
Old Mama Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Er det så uvanlig?? jeg kjenner 3 som heter Kai jeg! Synes det er fint. Alle tre jeg kjenner er født rundt midten slutten av syttitallet så mulig det var mer vanlig da.
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 okej trodde det var uvanligt, min farfar het kaj men han døde da jeg var liten, så vill kansje at gutten min ska hete det=) men er det styggt på en baby?
Snellamedto Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Jeg synes det er kjempefint! Ikke minst går det utafor løypa av bibelnavn og alskens oppfinnelser. Man sier jo at man skal velge navn fra foreldregenerasjonen for å være sikker på at barnet ikke får navn alle andre i klassen heter, så hvorfor ikke? Jeg kjenner også to som heter det, født i 82. Var mer vanlig på den tiden :-) Vet også om en voksen dame som heter det, faktisk.
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 åhhh så bra=) då legger jeg definitivt til det i min navne liste=) HER ER LISTEN: Melvin Trym Kai el Kaj noen andre forslag?
Roselille Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 Jeg synes Melvin var veldig fint jeg....=)
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 16. september 2010 #7 Skrevet 16. september 2010 ja det er faktiskt min favorit men mannen min liker ikke det,så jeg prøver å få han å ombestemme seg=)
Roselille Skrevet 16. september 2010 #8 Skrevet 16. september 2010 Å, skjønner....Men det er virkelig et fint navn.. Jeg synes gutte navn er så mye mere vanskelig enn jente navn... Og dette navnet skiller seg ut,men på en bra måte... Jeg synes i hvertfall at det klinger fint=) Kanskje mannen din bare må høre det litt mere først... Du får si navnet sånn i forbifarten noen ganger, hihi...
Roselille Skrevet 16. september 2010 #9 Skrevet 16. september 2010 Har du god tid til og overtale? he...når står terminen for tur=)
Spybøttå Skrevet 16. september 2010 #10 Skrevet 16. september 2010 I følge SSB er det kun 304 personar i Norge som har Kaj som einaste fornavn, for Kai er talet 1404. Dette er få, så eg vil sei det er eit lite brukt navn. Variasjon er flott, men trur eg ville valgt med i og ikkje med j. rett og slett for å sleppa stava navnet i alle sammenhenger. Synes det er flott at du vil velga noko anna enn Mathias og sander og rsten av navnetoppen, og oppkalling er jo ein fin gest. Eg er også ute etter et tidlaust navn som ingen andre rundt her har.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 16. september 2010 #11 Skrevet 16. september 2010 Kaj er en vanlig stavemåte i Sverige. Morsomt at du vurderer Melvin. Mannen min nevnte at hans bestefar het det og han syns det var fint. Vi venter også gutt og syns det er mye vanskeligere med guttenavn. Hos meg popper det stadig opp jentenavn. Sist påppet Majken opp. Hva synes dere om det? Det er ikke helt uvanlig jentenavn i Sverige. Maria
gravidus Skrevet 16. september 2010 #12 Skrevet 16. september 2010 jeg synes ikke kai er et uvanlig navn i det hele tatt....og er ikke så voldsomt begeistret for det heller,det er helt ok
Tulla med tre små Skrevet 16. september 2010 #13 Skrevet 16. september 2010 Syns Kai er fint jeg. Kjenner flere på min alder som heter det, men sjelden jeg hører det på små barn nå til dags. Ellers syns jeg Trym er kjempefint. :-)
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 16. september 2010 #14 Skrevet 16. september 2010 Jag står i mellom Melvin og Kai nå=) så får bare høre med mannen min og se hvilket av de han liker best=) tusen takk for svar alle sammen=)
✿Hildegirl er hjemmemamma✿ Skrevet 16. september 2010 #15 Skrevet 16. september 2010 Kai husker jeg som en lyshåra og kjempesøt gutt, født på midten av 70tallet, som bodde i samme område som meg i en periode av min barndom. Flott navn, både med i og j. Vil ikke aldeles ikke være frekk, men personlig forbinner jeg faktisk navnet Melvin med klovnen Melvin Tix. Jeg var kjempeglad i han som barn, men det er ikke sikkert at alle andre husker hvem det er mer. Han opptrer fremdeles i hele verden. Navnet er forsåvidt mer enn fint nok det, og at en klovn heter det samme trenger jo ikke bety noen verdens ting. Det har jo dukket opp noen Melvin'er i det siste. (Kjenner også til en liten Malvin.) Kanskje er navnet på tur tilbake?
gutt07 og jente11 Skrevet 16. september 2010 #16 Skrevet 16. september 2010 Jeg synes Melvin høres litt ut som ett navn som man gir til ett dyr. Men ikke missforstå, det er ett søtt navn:) Kai-Kaj, liker jeg godt. Synes det høres mer gutteaktig ut enn Melvin:)
AO3 Skrevet 16. september 2010 #17 Skrevet 16. september 2010 Av disse tre liker jeg Trym best, men Kai er også fint. Jeg tror det er best å stave det med i, og ikke "Kaj" - ellers må han gå rundt og stave navnet litt hele livet... Melvin synes jeg blir litt for "svakt", liksom. Det klinger ikke helt i mine ører, men så er det heller ikke mitt barn.
kinaputten Skrevet 16. september 2010 #18 Skrevet 16. september 2010 Vi venter en liten gutt i november og han skal hete Kai Leander. Ville gjerne skrive det med J, men siden vi bor i spania saa blir ikke uttalen saa fint da. Kai er hvertfall et kjempefint navn
~talula~ Skrevet 16. september 2010 #19 Skrevet 16. september 2010 Kai er kjempefint! Veldig internasjonalt, har masse fine betydninger rundt om i verden. Også et av veldig få navn som uttales identisk på norsk og engelsk. Gå for det :-).
Svømmetur Skrevet 16. september 2010 #20 Skrevet 16. september 2010 Veldig glad i Trym her... Vi venter en jente, som vi ikke har peiling på hva skal hete, men hadde det vært gutt hadde det nok vært Trym
Carro og Oscar Skrevet 17. september 2010 #21 Skrevet 17. september 2010 Jeg synes Kaj er kjempefint. For meg ville det vært mest naturlig å stave det med J, synes det er finest. Men det kan være for at jeg er oppvokst i Sverige og der er navnet ganske vanlig og det staves strort sett med J. Trym er også kjempefint. Ikke så glad i Melvin desverre... men er ikke vant med det navnet, vet ingen som heter det. Vi venter en liten gutt. Vår favoritt navn foreløpig er Karl Oscar. Hvor vi skal bruker Oscar i det daglige.
Drømmehagen Skrevet 17. september 2010 #22 Skrevet 17. september 2010 Husker Kai fra videregående - kjempegutt :-)) Synes det er utrolig fint å ville kalle opp ens sønn etter farfar. Kjempekosleig er det :-) Du har: Kai Kaj Kay Like uvanlige og flotte i dag alle tre spør du meg og det synes jeg er bare bra. I dag føler jeg at mange navn skal være så poppe og uber spesielle, men det er meg ;-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå