Gå til innhold

Nattamming hvor ofte og lenge og hvor gamle er barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nysgjerrig på hvor ofte og lenge dere ammer om natten og hvor gamle barna deres er. Jenta vår har (hvertfall i natt) spist en time ca hver 3. time. Blir trøtt av å sitte sånn en hel time, men vil hun ha skal hun få så klart. Hun er 11 dager idag :-) så ganske ny i dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååååå, 11 dager gammel husker ikke lenger!! Gratulerer så masse med ny baby :)) Jeg ammet ganske mye om natta frem til han var 3-4 måneder tror jeg, men vi har alltid sovet sammen så jeg slapp å måtte være våken noe jeg er uendelig glad for. Jeg aner ikke hvor lenge han diet, for sovnet veldig fort igjen etter jeg la han til. Det er supert at du har den holdningen at om hun vil ha så skal hun få :) De har vært vant til å få nærhet og næring døgnet rundt i 9 måneder, så det tar litt tid å forandre på det :)

Skjønner godt at du blir sliten da! Sikkert lettere sagt enn gjort, men da er det viktig at du prøver å sove på dagtid når hun sover :) Jeg synes faktisk det var vanskelig å sove fordi jeg klarte ikke å slutte å se på han! Masse lykke til i ukene fremover :) Det blir lettere :)

Skrevet

Glemte å svare på hovedspørsmålet: Gutten er 17 måneder, og jeg har alltid ammet om natta. Nå er det bare 5-10 minutter kl5 for at vi skal alle kunne sove til kl8-9 :)

Skrevet

Ammet ca 3 ganger hver natt til h*n var 7 mnd. Ca 2 ganger til 10 mnd. Og nå oftest 1 gang pr natt kanskje 2 og h*n er 1 år.

Skrevet

Så heørig med nyfødt :) Gratulerer så mye!

Det er slitsomt den første tiden, men det er så utrolig deilig også! Ikke ha dårlig samvittighet for å sove lenge om morgenen dersom babyen sover/er med pappaen, eller å ta deg en hvil eller tre på dagtid når det passer sånn. Nyt det med god samvittighet så lenge det varer :D

Jenta mi er 9 mnd. Hun ammes ved leggetid, i 23-tiden, i 2-3 tiden og 5 tiden. Og så når hun våkner, kl 06.30. På slaget. Hver dag.

Selv om det vel er hver 3. time, så føles det ikke slitsomt. For det første blir de jo raskt mer effektive, og fortere ferdige. Men også fordi vi samsover. Hun sover inntil meg, og det er ikke stort jeg trenger å gjøre når hun er sulten, annet enn å kanskje rulle meg over på riktig side ;) Og så sovner vi somregel, begge to, i god tid før hun er ferdig med å spise ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...